Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239336 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #240 Gepost op: 16-01-2011, 17:35:14 »
Ja joh, maar dat is altijd een beetje vaag. Officieel wordt gedaan alsof de mol graag mensen uit het spel wil en zelfs dat de mol mensen naar huis stuurt, maar in de praktijk kan dat natuurlijk niet zo zijn.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #241 Gepost op: 16-01-2011, 19:18:51 »
Voor beide kanten valt zeker het nodige te zeggen. Zo zou je ook kunnen zeggen dat de mol de mensen graag naar huis wil zeggen, zodat er weer iemand minder is die hem kan vinden als mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #242 Gepost op: 16-01-2011, 20:40:08 »
Ik heb anders een hele serie daarvan door mijn hele huis hangen. Toch gezellig?
;D

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #243 Gepost op: 17-01-2011, 00:25:03 »
Wat ís dit joh? Dit wil je toch niet in je huis hebben staan, of waar dan ook? Of is het een bekend shot uit een film of zo?
Kan me bijna niet voorstellen dat je het zelf niet al gelezen had ;) Maar het is Pepijn zelf! Als Ashton Brother ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #244 Gepost op: 17-01-2011, 00:35:34 »
Dus als ik het goed gezien heb, is Pepijn de enige kandidaat die zelf op een van die foto's te zien was, al is het bijna onherkenbaar. Hmmmmm.....

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #245 Gepost op: 17-01-2011, 08:46:40 »
Ja, en dan roept ie ook nog "volgens mij zag ik een cartooneske mol voorbijkomen"  ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #246 Gepost op: 17-01-2011, 09:39:20 »
Kan me bijna niet voorstellen dat je het zelf niet al gelezen had ;) Maar het is Pepijn zelf! Als Ashton Brother ;)

Ooh! Nee dit is de eerste keer dat ik het hoor. Wat een geruststelling. ;D

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #247 Gepost op: 18-01-2011, 01:37:26 »
Pepijn heeft allemaal losse blaadjes in zijn molboekje... Aantekeningen van thuis meegenomen bij de voorbereiding van de opdrachten gemaakt????

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #248 Gepost op: 18-01-2011, 06:46:21 »
Of blaadjes met daarop hoe die de dingen kan laten mislukken en wat voor opdracht er komt enzo? ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #249 Gepost op: 18-01-2011, 10:44:05 »
Of blaadjes met daarop hoe die de dingen kan laten mislukken en wat voor opdracht er komt enzo? ;D

Zou wel tof zijn ;) Al denk ik dat het wel te riskant is (ala Inge die haar boekje kwijt was door Paul)

Viel me ook wel op dat Anna groot papier gebruikt voor de kaart (uit een notebook gescheurd) Dan denk ik waar komt dat dan vandaan? Misschien iemand die een notebook heeft meegenomen voor de zekerheid?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #250 Gepost op: 18-01-2011, 10:58:31 »
Een foldertje uit een musuem is ook zo meegejat en kan altijd van pas komen. En bij de theateropracht kregen ze vantevoren papier om hun eigen contactadvertentie op te stellen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #251 Gepost op: 21-01-2011, 22:18:14 »
Wow, heeft niemand iets te melden over Pepijn na deze aflevering?

Ik vond hem niet zo heel opvallend mollen of iets dergelijks. Het enige is dat in het dagboek van de mol, of in een tweet, de mol zegt dat hij ook wel van het optreden had genoten. Pepijn is uit het stel wel het meeste een (improvisatie)theateroptreder, toch?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #252 Gepost op: 21-01-2011, 23:04:41 »
Wow, heeft niemand iets te melden over Pepijn na deze aflevering?

Ik vond hem niet zo heel opvallend mollen of iets dergelijks. Het enige is dat in het dagboek van de mol, of in een tweet, de mol zegt dat hij ook wel van het optreden had genoten. Pepijn is uit het stel wel het meeste een (improvisatie)theateroptreder, toch?

Hij was erg lui bij het plakken. Deed alleen op het eind mee.
Pepijn begon als eerste over de data op schilderingen, hij noemde eerst 2010 en toen het bewuste werk langskwam, 2008. Daarmee iedereen op het verkeerde been zettend. Dat er 2008 op de schildering was gezet, heeft hij waarschijnlijk via een oortelefoontje o.i.d. meegekregen.
Je ziet hem helemaal niet ongelukkig zijn als blijkt dat de verkeerde schildering is uitgekozen.

« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 23:12:02 door Run »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #253 Gepost op: 22-01-2011, 10:58:49 »
Hij was erg lui bij het plakken. Deed alleen op het eind mee.
Pepijn begon als eerste over de data op schilderingen, hij noemde eerst 2010 en toen het bewuste werk langskwam, 2008. Daarmee iedereen op het verkeerde been zettend. Dat er 2008 op de schildering was gezet, heeft hij waarschijnlijk via een oortelefoontje o.i.d. meegekregen.
Je ziet hem helemaal niet ongelukkig zijn als blijkt dat de verkeerde schildering is uitgekozen.

Nou, wat mij vooral ook opviel was dat hij (althans voor zover we uit de beelden op kunnen maken) degene was die wees op de muurschildering die 'geschetst en nog niet helemaal af' was. Daar sprong Karin dan meteen op in als zijnde de mogelijke tekening van de overige kandidaten, hetgeen uiteindelijk wel tot de verkeerde keuze leidde..

Maar ja de montage.. Er wordt nogal wat nadruk gelegd op Pepijn's fout aangaande de mosselen in afl 2 (eerst Miryanna die begint over een toevoeging, dan Anna die er in een biecht een opmerking over maakt - en vervolgens een herhaling van exact dat stukje in de terugblik naar vorige week..).
Het is subtiel genoeg om een mogelijke mollenstreek te zijn ja - maar waarom er dan vervolgens best wat nadruk op leggen? (idem dito aangaande de mandjes en het gedoe over waarom hij ineens daarmee kwam).  ::)

Ook valt het op dat hij bij het plakken niet echt een clue schijnt te hebben over wat er te wachten staat - Art wil per se voor Johan Cruijff gaan - dat wordt geblokkeerd door Karin en Pepijn gaat daar min of meer in mee. Houdt zich nogal afzijdig in de hele proef eigenlijk..  ::) Maar goed dat kan zowel mols als kandidaats zijn, iedereen heeft wel eens een off day en de regen zal ook niet geholpen hebben..  ::)

Toch kom ik nog niet helemaal van Pepijn af om een of andere reden, hij doet gewoon vreemde dingen en is uiteindelijk weinig constructief bezig in bijna alle opdrachten althans voor zover we kunnen zien..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #254 Gepost op: 22-01-2011, 11:24:08 »


Ook valt het op dat hij bij het plakken niet echt een clue schijnt te hebben over wat er te wachten staat - Art wil per se voor Johan Cruijff gaan - dat wordt geblokkeerd door Karin en Pepijn gaat daar min of meer in mee.

Dat viel me ook op. Ik denk dat elke kandidaat het leuk vindt om wat te roepen. Dat hij helemaal niks zei, valt dan erg op. En dan daarna helemaal niet meehelpen in het begin. De anderen zijn zo druk bezig dat ze dat helemaal niet in de gaten hebben. >:D

Een mol hoopt gewoon dat ze een moeilijk figuur kiezen, en als ze dan Beatrix (makkelijk te herkennen vorm) kiezen, valt het veel te veel op als hij dan daar tegenin gaat.  :-X

De mol gaat altijd in een groepje zitten met mensen die hem niet verdenken. Met onopvallend gedrag, blijft dat zo. In de auto stuurt hij ze heel subtiel naar het verkeerde schilderij. >:D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2011, 11:29:17 door Run »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #255 Gepost op: 22-01-2011, 14:49:44 »
Ik ga me toch maar eens op Pepijn richten. Waarom? De ene hint wat sterker dan de andere, maar wat mij is opgevallen:

  • Pepijn staat op de 11e pagina van het WIDM-mollenboekje
  • Maakt zich populair door iedereen mee te nemen naar de volgende aflevering, haalt daarmee de verdenking van zich af?
  • Zegt dat er iets in het laatste mandje zit.Indirect daardoor misschien verantwoordelijk voor het optreden van Soundos (die ging toch voor het laatste mandje)...
  • Hint 11 - 33 in aflevering 1 (de 11e mol is 33) en in aflevering 2 is het getal 34 op een t-shirt te zien. En wie wordt er nou net die aflevering 34 jaar?
  • De gespiegelde trailer met Soundos van aflevering 2 ("Zoek de verschillen, vind de mol"). Dit kan uiteraard duiden op Soundos, maar je kan ook redeneren dat zij in de 2e trailer naar de mol kijkt. Na haar komt Pepijn in de trailer.
    Verder kan ook dit een hint naar de leeftijd van Pepijn zijn (verschil is dat hij van 33 naar 34 jaar gaat).
  • Audio bij Anna is stuk. Pepijn zat achter haar, en had het wellicht? kunnen slopen. Ook zegt hij: "het is een molstreek" zodra ze erachter komen dat de audio niet werkt. Verder vind ik het vreemd dat hier in beeld niet meer op terug wordt gekomen (of door de makers bewust niet meer in beeld gebracht, omdat Anna zou melden dat ze wel communiceerde?)
  • Vind dat er (met nog 3 mensen over) 2 moeten gaan. Misschien met de hoop toch geld mee te krijgen? Art overruled dit, waarna hij daarna vrij snel (bewust?) wordt neergeschoten.
  • Pepijn hoor je in de bus nog mompelen: "ja, Johan Cruijff, of Pieter-Jan is ook wel leuk". Pieter-Jan was natuurlijk veruit de moeilijkste opdracht geweest.
  • Benadrukt, terwijl Karin de aandacht wilt vestigen op het goede schilderij, dat het vorige schilderij in 2010 is geschilderd, waarna Karin zegt: "Oh nee, deze is 2008".
  • En vervolgens zegt Pepijn bij het verkeerde schilderij: "Die is geschetst! Die is nog niet helemaal af!", waarna de groep voor dit schilderij kiest...
« Laatst bewerkt op: 22-01-2011, 15:00:59 door GeeDeeZet »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #256 Gepost op: 22-01-2011, 15:01:58 »
Ik ga me toch maar eens op Pepijn richten. Waarom? De ene hint wat sterker dan de andere, maar wat mij is opgevallen:

  • Pepijn staat op de 11e pagina van het WIDM-mollenboekje
  • Maakt zich populair door iedereen mee te nemen naar de volgende aflevering, haalt daarmee de verdenking van zich af?
  • Zegt dat er iets in het laatste mandje zit.Indirect daardoor misschien verantwoordelijk voor het optreden van Soundos (die ging toch voor het laatste mandje)...
  • Hint 11 - 33 in aflevering 1 (de 11e mol is 33) en in aflevering 2 is het getal 34 op een t-shirt te zien. En wie wordt er nou net die aflevering 34 jaar?
  • De gespiegelde trailer met Soundos van aflevering 2 ("Zoek de verschillen, vind de mol"). Dit kan uiteraard duiden op Soundos, maar je kan ook redeneren dat zij in de 2e trailer naar de mol kijkt. Na haar komt Pepijn in de trailer.
    Verder kan ook dit een hint naar de leeftijd van Pepijn zijn (verschil is dat hij van 33 naar 34 jaar gaat).
  • Audio bij Anna is stuk. Pepijn zat achter haar, en had het wellicht? kunnen slopen. Ook zegt hij: "het is een molstreek" zodra ze erachter komen dat de audio niet werkt. Verder vind ik het vreemd dat hier in beeld niet meer op terug wordt gekomen (of door de makers bewust niet meer in beeld gebracht, omdat Anna zou melden dat ze wel communiceerde?)
  • Vind dat er (met nog 3 mensen over) 2 moeten gaan. Misschien met de hoop toch geld mee te krijgen? Art overruled dit, waarna hij daarna vrij snel (bewust?) wordt neergeschoten.
  • Pepijn hoor je in de bus nog mompelen: "ja, Johan Cruijff, of Pieter-Jan is ook wel leuk". Pieter-Jan was natuurlijk veruit de moeilijkste opdracht geweest.
  • Benadrukt, terwijl Karin de aandacht wilt vestigen op het goede schilderij, dat het vorige schilderij in 2010 is geschilderd, waarna Karin zegt: "Oh nee, deze is 2008". En vervolgens: "Die is geschetst! Die is nog niet helemaal af!"


Nog niet compleet;
- Pepijn heeft op een groepsfoto zijn horloge aan zijn rechterarm, terwijl hij in de afleveringen het horloge om zijn linkerarm heeft.
- Hij lijkt af en toe iets uit te beelden met zijn handen, o.a. een pistool.
- Bij het optreden op het plein staat er een bord met een pistool en een streep er door: GUNneWEG.
- Bij de opdracht van de stilleven verwart hij krabben met mosselen. Hij staat daar vrij rechts en van tevoren zie je hem naar rechts willen opschuiven. In een tussenfilmpje wijst hij op de tekst op de blauwe parasol, maar na de verandering is die parasol oranje. Als hij niet zeker was van de mosselen, was het logischer geweest dat hij de parasol had genoemd.
- Hij voelt met zijn vinger of de verf van de wandschildering droog is. Hij geeft echter niet door dat de verf droog is. Hij komt ook niet op het idee om bij de vorige schildering te kijken of de verf daar droog is.
- Voor het optreden op het plein laat hij twee anderen petroleum halen, wetende dat bij de benzinepomp weinig mensen te vinden zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2011, 16:21:05 door Run »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #257 Gepost op: 22-01-2011, 16:44:28 »
Bij die groepsfoto lijkt het er ook op dat een deel van de streep weggefotosoept is, waardoor je het ook als een pijl kan zien (die dan naar Pepijn wijst):
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/opdrachten/afl1.aspx

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #258 Gepost op: 22-01-2011, 18:18:44 »
Bij die groepsfoto lijkt het er ook op dat een deel van de streep weggefotosoept is, waardoor je het ook als een pijl kan zien (die dan naar Pepijn wijst):
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/opdrachten/afl1.aspx

Gun niet weg, nee Gunneweg is de mol. Heel goed, Geedeezet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #259 Gepost op: 22-01-2011, 18:27:33 »
Pepijn heeft allemaal losse blaadjes in zijn molboekje... Aantekeningen van thuis meegenomen bij de voorbereiding van de opdrachten gemaakt????


Dat labeltje op zijn mouw (zie foto) zou op Jansen en Jansen slaan, de detectives uit Kuifje. De naam van de geit was Tintin, ook een figuur uit Kuifje. Maar Kuifje is niet mijn specialiteit, misschien weet iemand anders meer van deze theorie.