Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239307 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 22-01-2011, 20:26:13 »
Hij is nog niet mijn mol, maar wat mij opviel was dat hij tijdens de tweede opdracht wel redelijk mee leek te denken met het bedenken van het toneelstuk, maar superveel initiatief was er niet bij hem. En toen hij begon over vuurspuwen, waarom ging hij niet zelf snel petroleum halen? (of kon hij dat niet omdat iemand anders het geld had?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 22-01-2011, 23:14:56 »
Ik weet niet of het al besproken is maar in aflevering 2 bij de advertenties had Pepijn in zijn verhaal staan:
- Ik hou van circus (Asthon Brothers)
- Ik eet graag komkommer of augurk (Wat Pepijn in het spaans betekend)
- Appels eet ik helemaal op, ook het klokhuis (Pepijn @ Klokhuis tv programma)
- Ik ben magisch.


Wat bedoeld die met dit laatste...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 22-01-2011, 23:33:52 »

- Ik ben magisch. [/i]

Wat bedoeld die met dit laatste...

dat hij een iets te groot ego heeft denk ik.. ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 23-01-2011, 00:33:14 »
Hij is nog niet mijn mol, maar wat mij opviel was dat hij tijdens de tweede opdracht wel redelijk mee leek te denken met het bedenken van het toneelstuk, maar superveel initiatief was er niet bij hem. En toen hij begon over vuurspuwen, waarom ging hij niet zelf snel petroleum halen? (of kon hij dat niet omdat iemand anders het geld had?)

In de winkel waar ze waren hadden ze het niet. Toen kwamen Art en Jann net binnenlopen en die namen dit als hun nieuwe opdracht zodat Pepijn door kon met de voorbereidingen van de show (oefenen enzo). Sowieso was het bij het zoeken wel handig dat Art Spaans sprak.

- Ik ben magisch. [/i]

Wat bedoeld die met dit laatste...
Hij kan goochelen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 23-01-2011, 09:06:02 »
- Voor het optreden op het plein laat hij twee anderen petroleum halen, wetende dat bij de benzinepomp weinig mensen te vinden zijn.

Is hij naast magisch ook helderziend dan?  :o  ;D

Zoals eerder gezegd kom ik er bij Pepijn niet helemaal uit. Hij komt me op sommige momenten echt kandidaats voor en op andere doet hij dingen die prima echt mols kunnen zijn. Die mosselen zijn zeker geraffineerd genoeg om een mollenstreek te zijn. Hij neemt op die manier ook nog eens een verschil weg van diegenen die links fixeerden en pakt een verschil dat vrij duidelijk was - hij maakt zo de slaagkans van de laatste vijf kleiner naast het feit dat hij zijn eigen antwoord heeft vermold.
Bovendien is hij vaak op de achtergrond aanwezig om dingen te zeggen en suggereren. ::)

Idd de muurschilderingen (qua jaartal en suggestie over het onaf zijn - dat kan echter ook gezegd worden door een kandidaat die niet goed weet waar hij op moet letten vwb onderscheidende karakteristieken..  ::)).
Bij de snipers is hij degene die (buiten beeld, maar je hoort het hem zeggen) voorstelt dat Anna misschien al geld meeneemt terwijl ze nog niet het gehele parcours kennen - en het op dat moment dus riskanter is om al geld mee te nemen.
Hij is de enige die beweert dat er 'heel veel snipers' zijn (daar hebben we verder niemand over gehoord) en loopt volop in het volle licht en helemaal aan de buitenkant in plaats van meer tegen de muur/ schaduwen te schuilen voor de snipers. Zo vormt hij een makkelijk 'target'.Bovendien is het vreemd dat hij het ene moment zegt dat er volop snipers zijn en het andere dat die dan allemaal uit zicht zijn.  ???
Daar kan natuurlijk in geknipt zijn maar aangezien het allemaal op het eerste stukje van het parcours plaatsvindt en Art nog commentaar geeft hoe snel dit is, lijkt dat onwaarschijnlijk.

Bij de bagage voert hij wel een pleidooi om het geld te houden (wat weer onmols is) maar aan de andere kant is de kans dat Art en Jan geen bagage willen hebben bijzonder klein tot nihil sws. (Men neme de biecht van Jan er maar even bij om dit te begrijpen..) Ook Patrick (lang en gezet) zal waarschijnlijk zijn spullen terug willen hebben - hij zweet veel (zoals hij zelf aangaf) en dat maakt het dragen van dezelfde kleding niet echt aantrekkelijker tov 'maar' 500 euro.

Het punt is alleen dat ik de mandjes-actie wel erg opvallend vind. Ook wordt er vrij veel nadruk gelegd op zijn fouten (met name die mosselen), en het feit dat hij zo vroeg verdacht wordt door zovelen lijkt ook een contra-indicatie.  :P

Daar staat tegenover dat ik ook niet echt een superfanatieke kandidaat zie en hij gewoon vage dingen doet.  ::)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 09:11:57 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 23-01-2011, 10:53:58 »
Ik vond de hints in de eerste afleveringen ZO mega naar Pepijn wijzen dat ik juist daarom er al aan moest twijfelen ("zo makkelijk kan het toch niet zijn?") en ergens een hulpmol vermoedde ::hypocriet::.

Maar na de laatste aflevering ben ik weer helemaal overtuigd. Als vertrouwd wordt de mol weer uit de wind gehouden, very obvious is eruit, het hulpmolgehalte is weg want een hulpmol lost 1 klusje op en molt niet de hele serie door, de kandidaten reppen niet meer massaal over Pepijn als mol, hij is het dus!!!

Ook in afl. 3 deed hij wel alle molpogingen maar in het klein. Toch heeft hij er het maximale uitgehaald vind ik . En
Bij de bagage voert hij wel een pleidooi om het geld te houden
Dat zie ik niet hoor :P. Zoals altijd houdt de mol de lippen stijf op elkaar. Totdat de groep al een bepaalde kant op wil. Zijn zin die hij gedragen en centraal brengt is vervolgens dan hooguit een conclusie dan dat hij uitgesproken tegen is (zoals Horace wel). Het leek me ook al een tegemoetkomertje naar Horace, zijn kamervriend, zijn vertrouweling, die uiteraard dan ook moest gaan. Als je ziet hoe heftig andere molkandidaten reageren hier, met name Patrick, en hoe rustig de (niet verraste) mol, dan is het voor mij zo klaar als een klontje ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2011, 19:33:17 »
Whehehehe, dit topic is gewoon helemaal naar de 2e pagina verschoven!  :D :o

Ik ben het helemaal met je eens, Lo. Pepijn heeft in aflevering 3 wel degelijk gemold, alleen op een subtiele manier. Ik moet zeggen dat ik het bij de eerste keer kijken ook niet direct zag hoor (ik ging zelfs even twijfelen). Moest echt nog een keer kijken.

De duidelijkste molstreek was bij het schilderij raden. Het is overduidelijk Pepijn die voor het foute, niet afgemaakte schilderij gaat. Maar daarvoor, bij aanvang van de plakopdracht, was hij ook al even bezig. Hij oppert immers om voor PJ te gaan, wat bijna zeker niet geraden zou worden. Hij werd echter dusdanig overstemd, dat hij er weinig meer aan kon doen toen de rest Beatrix koos.
Let trouwens ook op zijn reactie als de andere groep komt vertellen dat ze Bea hebben geraden. "Nee, wat...? NEE!"

Bij de voorstelling heeft hij zich denk ik wel volledig ingezet. Denk dat dat ook gewoon mocht. Het bagage-halveren kwam er immers nog aan. Maar ook daar stuurde hij publiekronselaars Art en Jan er natuurlijk nog even op uit om petroleum of lampenolie te halen.

De kameropdracht was gedoemd te mislukken. Het enige wat hij eigenlijk hoefde te doen was zorgen dat ze zelf de kamer niet op tijd zouden verlaten, maar daar kwamen ze niet eens bij in de buurt, dus veel hoefde hij niet te doen.




Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 25-01-2011, 10:51:16 »
Na jullie overtuigende berichten zit ik toch weer op Pepijn :) Maar Art en Patrick vind ik ook nog steeds hoogst verdacht ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 25-01-2011, 11:24:37 »
Ik weet even niet of dit eerder aan bod is geweest want heb niet het hele topic gelezen..

Maar is het eigenlijk niet vreemd dat we Pepijn geen deal horen sluiten met een andere kandidaat bij de vrijstellingsroute?  ???
Er ligt immers nog van alles op die route waarmee hij kan 'onderhandelen' om zijn kansen te vergroten om nog een ronde verder te komen wellicht (o.a. een hele berg aan jokers).  ???

We zien eerst Anna - die heeft first pick maar later spijt dat ze de vrijstelling voor afl 3 incl iemand naar keuze niet heeft gepakt.

Daarna Hanna (omdat Anna denkt daar goede kans mee te maken door te zijn naar ronde 4 volgens eigen zeggen).

Dan Horace (volgens Hanna omdat hij haar mol is en zij wilde hem testen op zijn molschap voordat er 'andere mensen lopen f*cken met de mandjes).

Vervolgens komt Pepijn en bij hem horen we hem alleen over het al-dan-niet lege laatste mandje praten (althans, de bewering dat wat degenen voor hem zeiden niet waar was). Hij had van Horace de vrijstelling + ? gekregen.

Vervolgens komen Jan en Art die -aangezien de vrijstellingen uit het spel zijn - met een ander idee komen namelijk een joker in ruil voor info. Iedereen die daarna komt gaat hierin mee.

Natuurlijk kan dit weer Pepijn de kandidaat zijn die hoopt dat zo degenen na hem helemaal geen jokers pakken voor volgende afleveringen. Toch vind ik het wel enigszins vreemd dat hij niet op het idee gekomen is dan - als kandidaat - om inderdaad nog 'voordeel' te halen hieruit in de zin van miss. een joker te kopen voor informatie.
Vooral omdat Horace al over jokers verteld heeft dus de kandidaten er op zijn minst hierop gespitst zouden zijn. Nu kan er in het laatste mandje het meeste liggen aan jokers, maar waarom zou je als mede-kandidaat daar een andere kandidaat op wijzen? Daar trapt ook niemand in zou je zeggen..  ::)

Op zijn best heeft dit plan weinig kans van slagen omdat de kandidaten veel sneller zouden gaan voor een concrete belofte van jokers (met eentje afstaan) dan helemaal naar het einde te lopen en te zien wat daarin zit - met het risico dat je toch niet meer terug kan lopen dus en met lege handen staat. De eerste die dat doet is dan ook Soundos die merkt dat Patrick de waarheid heeft gesproken en er niks meer in de hele route zat - en toch bij de laatste gaat kijken of er iets in ligt omdat ze in haar ogen niks ermee te verliezen heeft (behalve 3000 euro maar wat is die waard als je meteen naar huis moet..).

Bij nader inzien vraag ik me af of de 'kandidaat-die-andere-kandidaat-van-jokers-wil-weerhouden' optie wel zo logisch is. Je vangt immers meer vliegen met stroop, en een wazige belofte ('het is niet waar, er zit wel degelijk wat in' ) over een mandje helemaal aan het einde is veel minder overtuigend dan een concrete belofte over een joker ergens op de route waar miss -als die persoon toch gelogen heeft - nog wat anders te halen valt qua joker of geld.

Dus ofwel Pepijn is een stuk minder gehaaid dan een aantal van zijn medekandidaten (die allemaal wel proberen ergens nog hun voordeel te halen uit de route), ofwel ik ben toch geneigd te denken dat dit eerder een molsactie is dan een kandidaat-actie om andere kandidaten van het verkrijgen van jokers te beletten.  :)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2011, 11:32:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 25-01-2011, 12:14:50 »
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, Supernova. Ik vond Pepijn bij die opdracht gelijk al heel mols en vooral niet reagerend als kandidaat! Maar niet iedereen ziet dat zo, geloof ik. :P

Een kandidaat kan bij het aanwijzen van de volgende loper voor 2 dingen gaan:
De pot, door de volgende kandidaat heel duidelijk naar een mandje met (veel) geld te dirigeren.
Of eigen gewin, door - zoals je zegt - de volgende naar een mandje te sturen met iets waar je van mee kunt profiteren (jokers/vrijstelling).

Pepijn deed beide niet.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 25-01-2011, 13:53:12 »
Zo had ik dat nog niet bekeken, was hij ook niet degene die zei dat er wel wat in het laatste mandje lag (terwijl dit niet zo was)

Maar hoe verklaren we dan dat Hanna die Pepijn als mol had eruit ligt...te veel spreiding of niet goed vragen beantwoordt?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 25-01-2011, 14:14:12 »
Teveel spreiding.
The British are not impressed.

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 25-01-2011, 14:27:38 »
Niet alle kandidaten zitten op Pepijn. Dus als Hanna bijvoorbeeld 1/3 van de vragen op Pepijn invult, is Pepijn gewoon niet de mol.

Ik neem aan dat Hanna niet liegt.

In aflevering 1 zat ze volgens de biecht op Pepijn en Patrick.
In aflevering 2 op Pepijn, Horace en Art (Roodshow).  Ook direct na de executie van aflevering 2 zei ze: "ik zat op mannen". Dit zal dus wel kloppen.

Ook Horace zei in de roodshow dat hij had gespreid over Karin, Jan en Pepijn.
Mijn conclusie is dan gewoon dat Pepijn de mol niet kan zijn.

Afvallers hebben gespreid over: Horace, Art, Jan, Pepijn en Karin.
Als je op deze manier kandidaten gaat wegstrepen, houd je over:
Patrick, Soundos, Anna en Miryanna.

Deze theorie klopt gewoon als je naar vorige seizoenen kijkt.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 25-01-2011, 14:52:21 »
Niet alle kandidaten zitten op Pepijn. Dus als Hanna bijvoorbeeld 1/3 van de vragen op Pepijn invult, is Pepijn gewoon niet de mol.
We weten niet in welke verhouding Hanna de vragen heeft beantwoord.
In de aflevering noemt ze Horace als haar mol. In de test noemt ze Pepijn.
Bij het interview noemt ze Horace, Pepijn en Art.

Daarnaast kan een kandidaat fouten maken en is er ook nog de tijd waarin de test afgelegd wordt in geval van ex aequo.

Citaat
Ik neem aan dat Hanna niet liegt.

In aflevering 1 zat ze volgens de biecht op Pepijn en Patrick Horace.
In aflevering 2 op Pepijn, Horace en Art (Roodshow).  Ook direct na de executie van aflevering 2 zei ze: "ik zat op mannen". Dit zal dus wel kloppen.
Dat kan best kloppen ja. Dat zegt niet zoveel imho.

Citaat
Ook Horace zei in de roodshow dat hij had gespreid over Karin, Jan en Pepijn.
Mijn conclusie is dan gewoon dat Pepijn de mol niet kan zijn.
Hij gaf aan voornamelijk zijn test op Karin in te hebben gevuld.
Hij noemde Karin, Art en Jan - 'en een enkele vraag over andere kandidaten ik geloof zelfs Pepijn'.

Citaat
Afvallers hebben gespreid over: Horace, Art, Jan, Pepijn en Karin.
Als je op deze manier kandidaten gaat wegstrepen, houd je over:
Patrick, Soundos, Anna en Miryanna.
Hoe verklaar je dan dat diverse andere mensen zoals o.a. Soundos en Patrick die hem ook noemen onder hun verdachten, er nog wel inzitten?
En waarom zou je Art volgens jou niet weg kunnen strepen volgens dezelfde logica aangezien beiden ook deels op Art hebben gestemd? Terwijl Jan die vanaf afl 2 in een moltunnel zegt te zitten en zijn test volledig daarop heeft ingevuld, ook nog in het spel is?

Het feit dat jij hier zulke rechtlijnige nogal kort door de bocht consequenties aan verbindt doet me afvragen of je wel eens eerder naar een seizoen van widm hebt gekeken.  :D
Citaat
Deze theorie klopt gewoon als je naar vorige seizoenen kijkt.

Ohja? graag bewijs daarvoor.
Ik weet diverse voorbeelden te noemen waar dit niet het geval was en degene die ook in afl 1 wel degelijk op de juiste mol spreidde wel exit ging.

Dit is een cirkelredenatie die vooral bedoeld lijkt om je eigen theorie om hem uit te sluiten te onderbouwen. Van mij mag je dat doen - misschien krijg je zelfs gelijk dat hij de mol niet blijkt. Maar dan in ieder geval niet om de 'begronding' die jij hier noemt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2011, 15:11:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 25-01-2011, 16:20:34 »
We weten niet in welke verhouding Hanna de vragen heeft beantwoord.
In de aflevering noemt ze Horace als haar mol. In de test noemt ze Pepijn.
Bij het interview noemt ze Horace, Pepijn en Art.
Daarnaast kan een kandidaat fouten maken en is er ook nog de tijd waarin de test afgelegd wordt in geval van ex aequo.
Dat kan best kloppen ja. Dat zegt niet zoveel imho.

Je weet inderdaad niet in welke verhouding ze de test heeft ingevuld. Ze spreidt de test over 3 mannen. Dat zou bijvoorbeeld 1/3 op elke man kunnen zijn. Maar ook 1/2 over bijvoorbeeld Horace en 1/4 over Pepijn en Art. Als Pepijn de mol is, heeft Hanna minimaal 5 vragen goed. Ik neem aan dat Hanna min. 5 vragen op Pepijn inzet anders noemt ze hem toch niet als verdachte!

En hier en daar gelden testvragen voor meerdere kandidaten. Als één van de drie heren de mol is, had Hanna de executie echt wel overleefd. Dat is de rede waarom ik ze al heb weggestreept.

Hanna is een intelligent iemand met een goed geheugen. Ik zie het niet gebeuren dat ze de test verkeerd invult. Ik denk dat ze correct de test heeft ingevuld op Pepijn, Art en Horace.

Hij gaf aan voornamelijk zijn test op Karin in te hebben gevuld.
Hij noemde Karin, Art en Jan - 'en een enkele vraag over andere kandidaten ik geloof zelfs Pepijn'.

Voornamelijk Karin. Ben geneigd om haar dus weg te strepen. Daar ben je het wel mee eens?

Hoe verklaar je dan dat diverse andere mensen zoals o.a. Soundos en Patrick die hem ook noemen onder hun verdachten, er nog wel inzitten?

Patrick en Soundos zijn mijn potentiële mollen. Het zou ook niet raar zijn als de mol zegt op Pepijn te zitten. Pepijn haalt immers geen geld op.

Nog een argument waarom Soundos er nog inzit: Soundos spreidt de test ook over Anna en Patrick. Patrick is haar hoofdverdachte. Hanna zat in aflevering twee niet op Anna of Patrick. Soundos spreidt dus over hele andere mensen. En ook Pepijn ja, maar die is niet haar hoofdverdachte. Pepijn was wel een hoofdverdachte van Hanna.

Patrick noemde wel Pepijn. Patrick is mijn mol, maar dat even terzijde. Hij kan als kandidaat ook een flinke dosis geluk hebben en vragen hebben ingevuld op Pepijn die ook voor de mol gelden. Patrick is vast ook niet zo dom de test volledig op Pepijn in te vullen dus wellicht heeft hij ook vragen ingevuld op de mol. Of hij is het zelf.

En waarom zou je Art volgens jou niet weg kunnen strepen volgens dezelfde logica aangezien beiden ook deels op Art hebben gestemd? Terwijl Jan die vanaf afl 2 in een moltunnel zegt te zitten en zijn test volledig daarop heeft ingevuld, ook nog in het spel is?
Ben je soms vergeten dat Arjen vorig jaar 5e werd en vanaf het begin op Erik zat en soms wel 17 vragen op Erik invulde?
En Edo en Regina die elke test op Patrick Martens zaten en ook de finale haalden?

Als Jan de hele test invuld op Art heeft hij gewoon heel veel geluk gehad. Dan gelden bepaalde antwoorden ook voor de mol. Maar geluk is niet eindig. Ik voorspel dat de tunnel van Jan snel instort. Daar heb ik een goede bron voor, maar die ga ik niet noemen *spoiler*.

Het feit dat jij hier zulke rechtlijnige nogal kort door de bocht consequenties aan verbindt doet me afvragen of je wel eens eerder naar een seizoen van widm hebt gekeken.  :D
Waar gaat dit over. Als ik even geen zin heb om mijn argumenten te onderbouwen, kijk ik vast nog niet zo lang.
Beetje flauw. Ik kijk sinds 2002 en studeer aan de universiteit. Ik ben dus niet achterlijk.

Ohja? graag bewijs daarvoor.
Ik weet diverse voorbeelden te noemen waar dit niet het geval was en degene die ook in afl 1 wel degelijk op de juiste mol spreidde wel exit ging.

Dit is een cirkelredenatie die vooral bedoeld lijkt om je eigen theorie om hem uit te sluiten te onderbouwen. Van mij mag je dat doen - misschien krijg je zelfs gelijk dat hij de mol niet blijkt. Maar dan in ieder geval niet om de 'begronding' die jij hier noemt.

De theorie klopt vaak wel. Vorig jaar ging Barbara eruit, die zat op Erik. Conclusie: Erik kon je wegstrepen. In seizoen 5 zaten diverse kandidaten op Lottie. Eén voor één vielen ze af.

Hanna en Horace vullen een gedeelte van de test in op Pepijn. Niet alle kandidaten zitten op Pepijn. Ze waren met z'n tienen. Als Pepijn het is, kunnen Hanna en Horace onmogelijk afvallen.

Deze theorie werkt natuurlijk alleen als de afvaller duidelijk zijn verdachte noemt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 25-01-2011, 17:25:57 »
Deze theorie klopt gewoon als je naar vorige seizoenen kijkt.
Even een paar voorbeelden van wat afvallers bij de test hebben gezegd:

2006: Geert: “Kijk, ik vind het heel moeilijk. Ik zit aan de ene kant, enerzijds denk ik
Toine, dat is m'n eerste intuïtie die gaat. Aan de andere kant verdenk ik ook Milouska en dat
komt meer omdat ik totaal geen hoogte van haar kan krijgen. Dat probeer ik dan te
achterhalen maar dat kan ik dan niet uit trekken en daar baal ik dan als een stekker van. Dus dat is een beetje de tweestrijd die ik heb.”

2007: Alex: “Ik heb nog steeds niemand waarvan ik zeker weet dat „t de mol is, maar
ik heb sterke verdenkingen op Eva, op Inge, en toch ook nog wel een beetje op Nadja, omdat
toch elke opdracht wel iets doet waarvan ik denk: „Dat zou een molactie kunnen zijn‟, maar
toch denk ik ook op de één of andere manier dat zij het niet is.”

2009: Vera “Dennis zou een mol kunnen zijn. Jon heeft er voor gezorgd met de
vrijstelling dat er geld uit de pot ging en Dennis natuurlijk ook. Dus dat maakt Jon natuurlijk
toch ook wel verdacht.”

2009: Hans: “Mijn stem in de test gaat nog steeds naar meerdere mensen. Ik ga
Froukje een beetje afschrijven, daar komt Jon wel voor in de plaats, want die is wel erg
makkelijk zijn weg aan het vinden, wat ik verdacht vind. Anniek heeft ook hier en daar een
paar rare rafeltjes en Viviën is ook wel een van de verdachten.”

2010: Hind: “De enige die zich, ja, opvallend gedroeg was Kim! Ja, dat roeien ging
niet helemaal lekker. En Kim die was bij de krater gewoon heel stil. Dus als er een mol in ons
midden was geweest tijdens die opdracht, als er iemand heeft gemold, moet ik zeggen, Dan
zou dat Kim geweest zijn, denk ik.”

Ik denk niet dat we hier dus iemand met zekerheid door kunnen uitsluiten.
Als ze iets bij een afvaller kunnen vinden dat 'ie de Mol verdacht vind, proberen ze dit juist in de uitzending te krijgen. Daarom is Pepijn juist extra verdacht, mijn inziens.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 25-01-2011, 17:48:35 »
Ik denk niet dat we hier dus iemand met zekerheid door kunnen uitsluiten.

Precies. Ik heb het ook anders proberen te verklaren; hier wat ik in het andere topic (wie zit op wie) uiteen heb gezet:

...hoe kan Hanna er dan uitvliegen? Naar mijn mening is te sterk aangezet / breed uitgemeten dat Hanna Pepijn als nr. 1 mol had. Ik vermoed dat alle 9 op Pepijn hebben ingevuld wat hem natuurlijk een bijster slechte mol maakt. Tot nu toe hebben we m.i. dit kunnen optekenen:

Karin zit op Pepijn, Art en Jan
Myrianna zit op Pepijn, Karin en verder Hanna/beetje Patrick
Anna zit op Pepijn, Art en Patrick
Patrick zit op Pepijn, Karin en Soundos
Soundos zit op Pepijn, Patrick, Art en Anna

De buitenbeentjes zijn
Horace zit op  ??? maar had 4 jokers
Jan zit op  ??? en heeft  ??? jokers ingezet
Art zit op  ??? en heeft ??? jokers ingezet
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 25-01-2011, 17:49:36 »
Heel vreemd. Je zou bijna denken dat ze niets met deze verdenking deden bij de test.
Als een kandidaat in zo'n vroeg stadium bijvoorbeeld 33% op de mol inzet, moet je mijns inziens gewoon de executie kunnen overleven. '

De kandidaten die je noemt, zijn er allemaal vrij vroeg uitgevlogen. Reden die ik kan bedenken is dat ze dan wellicht téveel hebben gespreid of hun molboekje niet hebben bijgehouden. Of een slecht geheugen hebben. Balen zeg... De goede mol hebben, maar de test niet goed invullen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 25-01-2011, 18:04:32 »
Je zou bijna denken dat ze niets met deze verdenking deden bij de test

Ik denk dat dat het is. De regie laat elke kandidaat natuurlijk ellenlang praten in de biechten. En knipt dan naar welbevinden. Niets is wat het lijkt ::ohno::. Iemand kan wel 95% van het verhaal laten doorschemeren dat ie op Horace als mol zit maar de regie kan dan toch de kijkers voorschotelen dat die persoon op Pepijn zit ::jaja::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 25-01-2011, 18:15:13 »
Ik denk dat dat het is. De regie laat elke kandidaat natuurlijk ellenlang praten in de biechten. En knipt dan naar welbevinden. Niets is wat het lijkt ::ohno::. Iemand kan wel 95% van het verhaal laten doorschemeren dat ie op Horace als mol zit maar de regie kan dan toch de kijkers voorschotelen dat die persoon op Pepijn zit ::jaja::.

Ja precies. Geert die Milouska verdacht vond...
Dat was ze ook, maar het gebruiken in de test deed hij niet. (Net als de rest trouwens ::rofl:: ... wat ze is te dom om een mol te zijn).

Iemand kan wel zeggen: "... is verdacht" , maar dat wil dus nog niet zeggen dat hij/zij het gaat gebruiken in de test.

Dan biedt het volgende citaat wel meer zekerheid voor de kijker: "Ik ga spreiden over Pepijn, Art en Horace".