Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 149050 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #300 Gepost op: 4-02-2011, 20:12:55 »
Wat is er precies gebeurd bij Arjen vorig jaar, en, (ik heb net al gezocht in de 2010 sectie), waar kan ik de discussie hierover terugvinden?

Hier bijvoorbeeld. Vanaf pagina 2. (Maar er is nooit toegegeven dat Arjen rood had moeten krijgen. Hij zou mazzel gehad hebben.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #301 Gepost op: 4-02-2011, 20:19:00 »
Hier bijvoorbeeld. Vanaf pagina 2. (Maar er is nooit toegegeven dat Arjen rood had moeten krijgen. Hij zou mazzel gehad hebben.)
Dat kan toch nog altijd, of zaten alle andere kandidaten op Kim? Ik kan het mij niet meer zo goed herinneren... hij was een van de weinige afvallers die ik goed had, omdat hij dat nogal weggaf in de molmail.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #302 Gepost op: 4-02-2011, 20:20:14 »
Dat kan toch nog altijd, of zaten alle andere kandidaten op Kim?

Ja, iedereen zat op Kim (Sanne met 5 jokers), behalve Arjen die op Erik zat. En het moest ook wel dat niemand zou afvallen; de opdrachten van de aflevering erop waren voor 5 kandidaten gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 20:21:45 door Heinz »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #303 Gepost op: 5-02-2011, 01:49:43 »
Ik zat te twijfelen tussen niemand of Art. Het wordt Art!

Volgens mij is er een montage trucje uitgehaald met het "volgende week"-stukje aan het eind van aflevering 5. De uitspraken van Pieter-Jan die we zien bij de executie van volgende week zijn richting Art, niet Pepijn. Het ja-knikken van Pepijn is juist om aan te geven dat hij geen scherm wil. Ik heb dit vermoeden, omdat ik denk verschil te zien in de richting waairin PJH kijkt in de verschillende shots.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #304 Gepost op: 5-02-2011, 10:39:19 »
Als Jan er nu eens 'gewoon' uitgaat als eerstvolgende, gaande met de klok mee

De regelmaat blijft dus precies kloppen. Dat geeft bij mij het gevoel dat we nu over Patrick hoppen, met de klok mee dus weer, en Art dus gaat.

Pepijn en Anna en van het bovenste rijtje Patrick en Karin die overblijven.

Maar ik denk dat we nog niet direct zo doorhoppen want immers is er nog 1 aflevering 'over'. En ik denk dat dan niet niemand gaat maar er iemand gaat die de volgende keer wordt teruggekocht oid.... in ieder geval genoeg schemer met die laatste beelden van de vooruitblik  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #305 Gepost op: 5-02-2011, 10:46:14 »
Dit is puur toeval, of wil je beweren dat de kandidaten al in aflevering 1 (foto is genomen tijdens de 3e opdracht) zelf wisten wie wanneer zou afvallen en als 'hint' alvast in jouw aangegeven 'afvallers-volgorde' te staan?
Ik heb het niet over de groepfoto in aflevering 1 maar over de volgorde op de site waar zij volgens mij (correct me if I'm wrong) één voor één voor zijn gefotografeerd en daarna dmv photoshop in een volgorde zijn gezet.. Dan zou deze hint prima kunnen.
De regelmaat blijft dus precies kloppen. Dat geeft bij mij het gevoel dat we nu over Patrick hoppen, met de klok mee dus weer, en Art dus gaat.
Ik twijfel inderdaad ook of er wel of niet iemand uit gaat deze aflevering.. Ik hoop 't eigenlijk niet maar ik heb voor de zekerheid in de pool maar op Art gegokt :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #306 Gepost op: 6-02-2011, 01:23:26 »
ik denk dat er niemand uitgaat...
volgens mij krijgen ze een keuze om hun scherm te zien...
en als de kandidaten slim zijn dan krijgen ze hem niet te zien :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #307 Gepost op: 6-02-2011, 01:25:10 »
Denk ook dat er niemand uitgaat. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #308 Gepost op: 6-02-2011, 15:23:27 »
Ik had dat ook al ingevuld! En dat we Pepijn te zien krijgen in het voorstukje, dat hij wel zijn scherm wil zien, is alleen om ons op het verkeerde been te zetten denk ik!
Ich bin ein Bärliner!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #309 Gepost op: 7-02-2011, 14:44:06 »
Misschien krijgen ze te horen dat niemand eruit hoeft, maar dat de kandidaten geld kunnen verdienen als ze hun scherm toch willen zien. Pepijn zou dan bijvoorbeeld € 1250 verdienen door om zijn scherm te vragen. Zou ik wel een mooie spannende opdracht vinden, en je kunt er, als er geen rood scherm komt, lang over speculeren. Ik denk niet dat er iemand uitgaat.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #310 Gepost op: 7-02-2011, 15:02:02 »
Ze maken er iig wel wat tamtam over - zelfs een nieuwe promo.

'Er stond heel veel op het spel' - 'Met hun lot in eigen handen - of niet?'.
En Pepijn die zegt dat ie 'het' aandurft..  ???

Creatieve montage, of krijgen we toch weer al dan niet rood scherm- gedoe en speculaties?  :-\\

Halverwege de serie is wel de meest logische plaats voor de 'geen exit'.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #311 Gepost op: 7-02-2011, 21:25:24 »
Misschien krijgen ze te horen dat niemand eruit hoeft, maar dat de kandidaten geld kunnen verdienen als ze hun scherm toch willen zien. Pepijn zou dan bijvoorbeeld € 1250 verdienen door om zijn scherm te vragen. Zou ik wel een mooie spannende opdracht vinden, en je kunt er, als er geen rood scherm komt, lang over speculeren. Ik denk niet dat er iemand uitgaat.

Ik denk dat ze juist hun scherm afkopen. Voor 1000 euro ben je door, maar je krijgt niet je scherm te zien.
Je kan echter de gok wagen. Kost niks uit de pot en kan de kleur van je scherm zien. Betekent wel dat je er uit kan gaan.

Ik denk dat Pepijn gewoon groen krijgt en er niemand uit gaat.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #312 Gepost op: 7-02-2011, 21:58:37 »
Ja, ik ben bang dat het zo zal gaan. Daar heb ik zo'n hekel aan, het leeghalen van de pot, omdat het de mol een (wat mij betreft slecht) excuus biedt om geld binnen te halen. ::niet-ok::
Ik blijf gewoon hopen op mijn 'heldenvariant'.  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #313 Gepost op: 7-02-2011, 22:53:21 »
Nee joh: Pepijn speelt de held, vraagt zijn scherm, krijgt rood, redt de pot, maar wordt voor het dubbele bedrag in afl. 7 teruggekocht  ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #314 Gepost op: 10-02-2011, 10:39:20 »
Ik denk Pepijn. Die gaat voor Karin.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #315 Gepost op: 10-02-2011, 11:07:35 »
Er moet ergens nog een afvallerloze aflevering komen. Ik redeneer een beetje vanuit het aantal afleveringen inclusief ontknoping, dus ik gok op ''niemand''.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #316 Gepost op: 10-02-2011, 11:58:28 »
Ik ga met de rest mee.. Denk ook niemand, vooral omdat de executie in het volgende week filmpje komt.. Alsof het lijkt dat Pepijn eruit gaat.. En dan pats, groen.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #317 Gepost op: 10-02-2011, 12:22:57 »
dan pats, groen.

Of... pats rood. En terug in afl. 7. Dan heb je dus ook 1 aflevering extra.

Het is weer zo dat Pepijn echt (als enige) het spel speelt. De rest koopt af maar Pepijn benut alle mogelijkheden net als in het vrijstellingenspel en zoals Kim aan tafel bij Karel&Angela als enige het spelconcept benutte. De rest speelt het spel onvoorbereid voor het eerst en uit automatisme kopen ze af. Ben benieuwd wat de spelregels precies zijn maar als ik het goed heb werkt het zo uit dat Pepijn nogmaals de held mag spelen  8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #318 Gepost op: 10-02-2011, 13:07:37 »
Het is weer zo dat Pepijn echt (als enige) het spel speelt. De rest koopt af

Is dat zo? In de paar beelden zien we, if memory serves, Pepijn, Anna en Art op een rijtje zitten met niemand achter zich. Het zou dus ook kunnen zijn dat ze alle drie niet hebben afgekocht. PJ legt wel de nadruk op 'jij' implicerende dat alleen Pepijn niet af heeft gekocht, maar is dat het enige bewijs?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #319 Gepost op: 10-02-2011, 13:11:11 »
Tja, in de pool heb ik het nu ingevuld staan op niemand. Op de beurs hou ik een plan b aan, dat Pepijn gaat. Want er moet inderdaad met 11 afleveringen in totaal nog een aflevering komen. En getuige de sneakpreview kan het best weleens aflevering 6 gaan worden zonder iemand naar huis. Of wel maar dat je dus het scherm kunt afkopen. Of bij niet afkopen >> geld in de pot.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan