is dat zo? Nederlanders staan volgens mij bekend dat heel goed engels kunnen. Franstalige vertikken het meestal om zelfs engels te spreken.
Beetje relatief. Als ik kijk naar programma's op Discovery Channel waar Nederlandse ingenieurs en zakenmensen een uitleg in het Engels doen...
In het algemeen haal ik de Nederlanders er toch makkelijker uit die Engels praten terwijl ik dat met Belgen veel moeilijker heb. Maar dat kan ook iets persoonlijk zijn
Aan de andere kant zijn Belgen en Nederlanders het meest flexibel om een andere taal te spreken. bv op vakantie...
Bij de Franstaligen is het vooral het taalgevoel een mogelijke oorzaak hiervan is door de Franstalige televisie denk ik, bij deze is het meestal dat anderstalige programma's gedubd worden en ze zo minder voeling hebben met andere talen. Onlangs moest ik een weekje in Brussel zijn om enquêtes en petities te laten invullen/ondertekenen en aangezien mijn Frans niet zo denderend is, was het Engels de meest voorname taal om te communiceren die week.
* Het stoort me niet zo dat er dit jaar Engels gepraat wordt, ook beetje toegeving naar Paul toe wat ik wel tof vind, kunnen ze volgend jaar samenwerken met Zuid Afrika ofzo :-)