Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 249251 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #620 Gepost op: 21-02-2012, 07:01:37 »
Goed, ik weet niet precies of ik dit onder 'do you remember' moet schakelen of onder zelfkennis?  :P
Gezien het 'Mol' kaartje waarmee Tim wappert ben ik geneigd het laatste te denken maar goed, dit is dan ook het Tim topic.  ;)

"Do you remember?"
- Toen we eindeloos kisten naar boven moesten sjouwen op een vulkaan? (S11-Patrick saboteerde).
- Toen de Mol met hoogtevrees afdaalde van grote hoogte? (S3-George).
- Toen de Mol eindeloos op zoek was naar een 'Nyoman' (S5-Yvon, associatie door velen gelegd inmiddels).

Het kan natuurlijk op de afvaller slaan..(zo er een is).
Het kan echter eveneens een link hebben met de titel 'zelfkennis' (i.e. 'Hoe zou de Mol zich gedragen?), te meer daar Tim zich met een 'mol-presentatiekaartje' koelte toewuift.  :)

Zelfkennis, de Mol weet immers wat de Mol (gezien verleden) zou doen in zulke gevallen..?  :)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 07:05:54 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline arwix

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #621 Gepost op: 21-02-2012, 16:38:05 »
Zou het jongens van Art niet kunnen zijn. Een jongen is (de mol), dus Tim

De letterkeer kan trouwens ook zijn Tim Is Mol, Mol Is Tim
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 16:40:18 door arwix »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #622 Gepost op: 21-02-2012, 17:34:04 »
Ik zat net afl.3 (Geen Toneel) nog eens te bekijken waar je in het begin een aantal mooie beelden van Ijsland ziet. Waterval, beekjes etc. Daartussen zie je ineen heel snel een emmer met een kwast en daaronder een groen kaartje met de mol erop. Omdat dat heel snel voorbijgaat op 5 min. en 3 seconden heb ik die stilgezet. Ik dacht toen dat ik daar het hoofd van Tim achter de emmer zag. Later met moeite dit beeld nog een aantal keer stop kunnen zetten maar toen zag ik Tim niet meer. Misschien niet precies op dezelfde tijd stopgezet of was het een luchtspiegeling ::jaja:: Het was sowieso een gek beeld met opeens die emmer en kwast zo tussen het IJslandse landschap. Het fragment duurt maar een fractie van een seconde dus het is lastig stopzetten. Misschien begin ik aan de Wie is de mol koorts te lijden? Misschien kan iemand het nog even checken. ::vergroot::

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #623 Gepost op: 21-02-2012, 17:51:40 »
Heb een filpnje gevonden op Youtube van iemand die ver vertraagd heeft

http://www.youtube.com/watch?v=N-hPG5gSJkk

Ik kan kijken of ik het zelf nog trager kan maken,,

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #624 Gepost op: 21-02-2012, 19:12:52 »
Deze is trouwens ook leuk:

3 - 1 = 2

TIM - T = IM = I'm = I AM.

Ook weer opgelost. Volgende seizoen aub.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #625 Gepost op: 21-02-2012, 19:13:50 »
Deze is trouwens ook leuk:

3 - 1 = 2

TIM - T = IM = I'm = I AM.

Ook weer opgelost. Volgende seizoen aub.

Moet jij niet je jas pakken?  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #626 Gepost op: 21-02-2012, 20:57:39 »
Extra beeldmateriaal van aflevering 7, rond 4 minuut 16..

Tim: "Ik speel iedereen eruit jongens! Jullie ook"

 ::oink:: Leuk het extra beeldmateriaal, maar dit is toch wèl het fragment  8) Want wat doet de mol, iedereen het spel uitwerken  :D Dient prima als voorbeeldfragment in de terugblikaflevering die sinds gisteren is opgenomen :)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 21:00:16 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline perdokkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #627 Gepost op: 22-02-2012, 10:17:27 »
1. De klok die van 3 uur naar 2 uur wordt teruggezet.
2. De teletekstpagina 311
3. Het noemen van de namen Liesbeth en Annemarie op de vraag Wie is de Mol? aan Tim (feitelijk beantwoordde hij als mol de vraag "wie gaan er bij de bruggen naar beneden"
4. Het door hem samengestelde groepje dat 2 namen van zeer bekende schilderijen in Spanje niet kan noemen.
5. Het feit dat hij het was die er achterkwam dat de stierenkop los kon (en daar dus voor niks woorden onder werden geschreven)
6. Het feit dat hij nog weinig geld heeft binnengehaald. En het geld dat hij heeft binnengehaald was strategisch goed (bv bij de enveloppen, anders had Frits het wel gedaan)

is voor mij genoeg bewijs dat Tim de mol is.

Of zit ik nu te ver in deze tunnel?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #628 Gepost op: 22-02-2012, 10:52:46 »
-En ook dat Tim het groepje dat zegt alleen iets van Picasso te weten door laat lopen.
-En natuurlijk al zijn uitspraken dat hij zelf de mol is. En ook tegen Frits:Denk dat jij de jokers meer nodig zult hebben dan ik (dat was nog in het begin van het spel). En ik ga de test beter maken dan alle anderen... Dit soort uitspraken zetten mij juist op het verkeerde been.
-Ik heb mijn geld nu maar op Tim gezet al weet ik het niet 100% zeker. Maar mijn pool is toch al verloren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #629 Gepost op: 22-02-2012, 11:05:54 »
Hoe (on)geloofwaardig is het eigenlijk dat Tim niemand tegenkwam die Engels kon in Sevilla? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tims opmerking dat de Spanjaarden hem met een "que?" (a la Manuel) niet begrijpend aankeken komt me in ieder geval wat te karikaturaal over. ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #630 Gepost op: 22-02-2012, 11:13:43 »
Hoe (on)geloofwaardig is het eigenlijk dat Tim niemand tegenkwam die Engels kon in Sevilla? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tims opmerking dat de Spanjaarden hem met een "que?" (a la Manuel) niet begrijpend aankeken komt me in ieder geval wat te karikaturaal over. ::rofl::
Het is volgens mij niet erg geloofwaardig nee.
Ik ben in diverse Spaanse steden geweest en hoewel er wel een lichte taalbarrière was, waren er wel degelijk mensen die een mondje Engels konden spreken. Ik mag aannemen dat dat in het gebied van de universiteit zeker zal gelden omdat nu eenmaal veel recente literatuur gepubliceerd wordt in het Engels. (Misschien niet zo sterk als dat dat hier in Nederland geldt voor academici maar toch genoeg om een gesprek te voeren lijkt me.  ;) )

Er moet me wel van het hart dat ik, toen ik in Acapulco, Mexico was ook had gedacht veel meer mensen tegen het lijf te lopen die een mondje Engels zouden spreken (al red ik me ook wel in het Spaans) omdat het toch als toeristisch te boek staat - maar dat viel me daar en in heel Mexico eigenlijk, toch wat tegen.

Desalniettemin, niemand vinden die wat Engels spreekt om iets vrij simpels duidelijk te maken als je je vlakbij een universiteitsgebouw bevindt lijkt me toch wat onaannemelijk zeker als je er 1.5 uur voor krijgt.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #631 Gepost op: 22-02-2012, 11:22:17 »
Je zou natuurlijk de Engelsen daar aanspreken, maar je moest natuurlijk iemand hebben die verstand had van kunst, en dan voornamelijk Spaanse kunst. Dus het leek me beter om de Spanjaarden zelf aan te spreken? Bovendien was er een kunstacademie of dergelijke in de buurt, dus dan zou je eerder daar naar toe stappen i.p.v. het hele stadje uitzoeken naar toeristen.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #632 Gepost op: 22-02-2012, 11:23:28 »
Hoe (on)geloofwaardig is het eigenlijk dat Tim niemand tegenkwam die Engels kon in Sevilla? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tims opmerking dat de Spanjaarden hem met een "que?" (a la Manuel) niet begrijpend aankeken komt me in ieder geval wat te karikaturaal over. ::rofl::

In de buurt van een universiteitsgebouw lijkt mij dat niet heel geloofwaardig. Sevilla is voor mij te lang geleden maar bijv in Barcelona is het vinden van engels sprekende Spanjaarden echt geen probleem. Er komt natuurlijk wel bij dat er een cameraploeg omheen staat, waar een deel van de mensen waarschijnlijk gewoon geen zin in heeft. Bovendien is de uitspraak van Tim ook niet erg vloeiend, dus het is maar de vraag of de mensen het goed kunnen herkennen alszijnde engels (ze worden met de vraag overvallen).. Ik kan er in ieder geval moeilijk over oordelen, al denk ik dat een andere kandidaat wellicht een diverser groepje mee had kunnen brengen. Ook was het makkelijker geweest om een engels sprekende Spanjaard mee te nemen, al is het maar als tolk.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #633 Gepost op: 22-02-2012, 11:25:16 »
Ben het wel gedeeltelijk eens met Supernova. Mijn ervaring is ook dat men best wat Engels spreekt, vooral in grotere steden. Groot verschil is wel dat men wat beschroomd is om het te gebruiken. Waar wij Nederlanders allemaal vinden dat we uitstekend Engels spreken zijn de Spanjaarden daar wat reëler in is in mijn indruk.

Het is natuurlijk ook wel een bijzondere situatie; ik spreek bijvoorbeeld best een aardig woordje Spaans, maar als er iemand naar me toe kwam rennen met een cameraploeg erom heen die tegen me aan begon te roepen zou ik toch ook eerst "Wattes" zeggen denk ik. ;D

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #634 Gepost op: 22-02-2012, 12:02:25 »
1. De klok die van 3 uur naar 2 uur wordt teruggezet.
2. De teletekstpagina 311
3. Het noemen van de namen Liesbeth en Annemarie op de vraag Wie is de Mol? aan Tim (feitelijk beantwoordde hij als mol de vraag "wie gaan er bij de bruggen naar beneden"
4. Het door hem samengestelde groepje dat 2 namen van zeer bekende schilderijen in Spanje niet kan noemen.
5. Het feit dat hij het was die er achterkwam dat de stierenkop los kon (en daar dus voor niks woorden onder werden geschreven)
6. Het feit dat hij nog weinig geld heeft binnengehaald. En het geld dat hij heeft binnengehaald was strategisch goed (bv bij de enveloppen, anders had Frits het wel gedaan)

is voor mij genoeg bewijs dat Tim de mol is.

Of zit ik nu te ver in deze tunnel?

Nee hoor, klopt precies.
En als je daar wel in zit, dan ik ook.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 12:04:21 door Maggieloves »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #635 Gepost op: 22-02-2012, 12:29:54 »
Hoe (on)geloofwaardig is het eigenlijk dat Tim niemand tegenkwam die Engels kon in Sevilla? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tims opmerking dat de Spanjaarden hem met een "que?" (a la Manuel) niet begrijpend aankeken komt me in ieder geval wat te karikaturaal over. ::rofl::


Het zou ook heel goed kunnen dat mensen daar gewoon niet zo'n zin in hebben. Nederlanders staan erom bekend dat ze zich vrij makkelijk aanpassen aan andere talen. Als een buitenlander hier de weg vraagt, proberen we in ons beste Engels of Duits ons in allerlei bochten te wringen om uitleg te geven en als we op vakantie gaan proberen we zoveel mogelijk dingen te vragen in de taal van dat land.

Probeer als Engelsman of Duitser echter maar eens in Frankrijk in je eigen taal iets te bestellen of de weg te vragen. Daar hebben ze toch echt liever dat je ze in het Frans aanspreekt. Misschien gaat dan in Spanje wel net zo.

Of ze hebben idd niet zo'n zin in de cameraploeg, roepen 'que' en lopen door.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #636 Gepost op: 22-02-2012, 12:47:22 »
Verheug me er nu al op in de laatste aflevering: Tim op een spaans terras aan de latte...de boel de boel latend...smile in de camera.
Dan even snel een paar mensen aanspreken....mooi meisje..Art? ..Art Rooijakkers?.... Senor?Mushroom ??(vond ik geinig gecut alsof ie een soort junky was),dan nog een paar groepjes aanspreken en klaar is kees.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #637 Gepost op: 22-02-2012, 14:00:00 »
Hoe (on)geloofwaardig is het eigenlijk dat Tim niemand tegenkwam die Engels kon in Sevilla? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tims opmerking dat de Spanjaarden hem met een "que?" (a la Manuel) niet begrijpend aankeken komt me in ieder geval wat te karikaturaal over. ::rofl::
Verheug me er nu al op in de laatste aflevering: Tim op een spaans terras aan de latte...de boel de boel latend...smile in de camera.
Dan even snel een paar mensen aanspreken....mooi meisje..Art? ..Art Rooijakkers?.... Senor?Mushroom ??(vond ik geinig gecut alsof ie een soort junky was),dan nog een paar groepjes aanspreken en klaar is kees.
Ik vind dit senario in elk geval zeer goed mogelijk, anders hebben ze flink hun best gedaan om het in de montage zo over te laten komen. Die "Art Rooijakkers", "bel me" (tegen een ander meisje dan 'het leuke meisje') en het gesprek met de bedelaar dragen in elk geval niet bij aan het vinden van geschikte kunstkenners. Kan een mooi stukje worden in de ontknoping.

Het mushroomverhaal kan ik overigens wel verklaren, want Metropol Parasol lijkt echt best wel op een paddestoel, ligt schuin tegenover de faculteit voor schone kunsten (waar de duitse meisjes hem heen sturen) en ligt op enige afstand waarvoor een taxi nodig is.

(Toch blijf ik ontkennen...  :P)

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #638 Gepost op: 22-02-2012, 18:45:55 »
Weet niet of dit al genoemd was:

http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_extra_beelden_afl7/
Vanaf 2.00

Tim tegen William: van jou had ik het niet verwacht.

De mol dacht dat William het niet zou doen.
(het ging over het abseilen)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 19:58:02 door Nickmol »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #639 Gepost op: 23-02-2012, 01:02:29 »
Ja, maar juist dit doet mij ernstig twijfelen over Tim als mol. Daarna zegt William namelijk dat het 'iets bevestigt'. Lijkt mij dat hij hiermee bedoelt dat hij dus op Tim als mol zit.

I.c.m. zijn afvallen is Tim als mol dan wel onwaarschijnlijk...