Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 126100 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2012, 12:29:44 »
pffff.... ik ben het spoor best bijster..

Ik denk dat ik ga switchen met mijn top 3..
1) Tim
2) Frits ipv William
3) Liesbeth..

Om de een of andere reden bleef Frits bij mij maar in het midden hangen.. je ziet hem rare dingen doen, maar toch ik telkens.. Nee Frits niet.... Ik vind hem geen moltype om de een of andere reden, maar dat is gewoon een gevoel..

Maar nu. Een liberaal stemt nooit rood, en de mol heeft altijd groen..
Wie is de mol? I AM...
Frits is gestegen.....

En die kruizen.. tja die zijn natuurlijk ook erg makkelijk in verband te brengen met amsterdam..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2012, 12:44:27 »
Ok, ik heb de onthulling van de onderhandelingsopdracht nogmaals bekeken. En ditmaal heb ik het fragment, seconde voor seconde bij langs gelopen. Dit om ieders uitdrukking op de gezichten van elke kandidaat te kunnen vastleggen. Mocht iemand het in een .gif kunnen omgooien, zou dat mooi zijn. En dat dan in slowmotion laten afspelen. Hier heb ik al mijn print screens staan. Het voert te ver om ze allemaal te tonen. Maar in elk geval in een spoiler (zodat het de pagina niet vervormt) per kandidaat...

Anne-Marie:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hadewych:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Liesbeth:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tim/Frits:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Waarom? Welnu, gezichten kunnen boekdelen spreken. Geen idee wie er goed in is, maar het lijkt mij toch wel mogelijk om uit deze onthulling te halen wie oprecht verbaasd is, geschrokken reageert of juist 'ik heb mij aan de afspraak gehouden' blikken toewerpt. Verder viel mij ook op hoe William als enige uitbundig reageert ala  ::oink:: terwijl Marit geniepig, stoïcijns met een glimlach als ware het haar pokerface voor zich uit blijft kijken.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 12:47:46 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2012, 12:49:24 »
Laatste spel was geweldig.

William en Marit overduidelijk geen mollen meer. De mol zorgt ervoor dat hij/zij bij de onderhandelingen aanwezig is.

Dus Liesbeth, overduidelijk.

Je zou denken van wel, maar je weet het bij wie is de mol nooit. Het voordeel dat william en marit nu hebben is dat ze niet snel meer verdacht worden en als ze wel de mol mochten zijn ze vrij spel hebben. Dit is een mol wellicht meer waard dan in het slechtste geval 3000 bij de pot toevoegen. Maar ja bij de onderhandelingen kan een mol natuurlijk sturing geven naar alles uit de pot, dus hmmm lastig.

De enige conclusie is dat dit een erg goede aflevering was!

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2012, 12:54:00 »
wat een geweldige aflevering, 1 van de beste ooit ::joehoe::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #164 Gepost op: 27-01-2012, 12:54:08 »
Dat iemand lacht aan de hand van de uitslag hoeft ook niets te betekenen... is ook een vrij natuurlijke reactie als iets spannend is..
Iemand kan natuurlijk lachen omdat ze de gedachte hebben van b.v:
Pffff zo mijn best gedaan en ik was er al bang voor..  wat een mindfuck is dit spel ook.. de mol heeft al het geld toch weer uit de pot gehaald.. wat een stunt! en we zijn weer bij af..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #165 Gepost op: 27-01-2012, 12:55:11 »
Ok, ik heb de onthulling van de onderhandelingsopdracht nogmaals bekeken. En ditmaal heb ik het fragment, seconde voor seconde bij langs gelopen. Dit om ieders uitdrukking op de gezichten van elke kandidaat te kunnen vastleggen. Mocht iemand het in een .gif kunnen omgooien, zou dat mooi zijn. En dat dan in slowmotion laten afspelen. Hier heb ik al mijn print screens staan. Het voert te ver om ze allemaal te tonen. Maar in elk geval in een spoiler (zodat het de pagina niet vervormt) per kandidaat...


Waarom? Welnu, gezichten kunnen boekdelen spreken. Geen idee wie er goed in is, maar het lijkt mij toch wel mogelijk om uit deze onthulling te halen wie oprecht verbaasd is, geschrokken reageert of juist 'ik heb mij aan de afspraak gehouden' blikken toewerpt. Verder viel mij ook op hoe William als enige uitbundig reageert ala  ::oink:: terwijl Marit geniepig, stoïcijns met een glimlach als ware het haar pokerface voor zich uit blijft kijken.  ::vergroot::
Mijn interpretaties:

Hadewych is geschrokken
Anne-Marie kan haar lachen bijna niet houden.
Liesbeth ???
Tim: Wat heb je gedaan Frits?
Frits: Ja joh, zo werkt dat, als je de mol bent.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 12:57:06 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Re: Aflevering 4
« Reactie #166 Gepost op: 27-01-2012, 12:55:30 »
Frits denkt: "Jij bent dus gewisseld van stem, molletje"

 ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #167 Gepost op: 27-01-2012, 12:58:18 »
Dat iemand lacht aan de hand van de uitslag hoeft ook niets te betekenen...

Heb je helemaal gelijk in :) Maar toch zal lang niet iedereen een bepaalde emotie kunnen spelen, enkel acteurs/actrices worden daar meer bedreven in geacht te zijn. Wat ik maar wil zeggen: ja, je kunt zeg maar het plan hebben zus of zo te reageren ongeacht de onthulling. Maar vaak verraad jouw eigen gelaat je, als je dan op het moment zelf bijv. hebt van: "verhip, is ook zo, ik moet zus en zo reageren!" en dan snel probeert ofwel je gezicht in de plooi te houden. Ofwel een dusdanige uitdrukking probeert aan te nemen die je van plan was aan te nemen zeg maar. Ik heb dan zoiets: met deze beelden moet je erachter zien te komen wie iets probeert te verhullen, wie oprecht echt zo spontaan reageert etc.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 4
« Reactie #168 Gepost op: 27-01-2012, 13:23:07 »
Iemand Anders, kan dat misschien ook slaan daat een aantal van de kandidaten (of de mol) op de stoel van iemand anders (Reagan, Gorbatsjov) heeft gezeten?
No Milk today???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #169 Gepost op: 27-01-2012, 13:30:31 »
Kan iemand ook screenshots maken van het moment dat ze te horen krijgen dat ze de test moesten gaan doen? Daar leken er ook een paar behoorlijk te schrikken van die mededeling.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #170 Gepost op: 27-01-2012, 13:35:38 »
Wat een geweldige aflevering!

Volgens mij kan in feite iedereen nu nog/weer de mol zijn. We hebben niet alle onderhandelingen gezien, dus je weet echt niet wat Hadewych en Anne Marie nog meer hebben gezegd. Bovendien zet het alle voorgaande molacties (in ieder geval van deze aflevering) in een ander daglicht.

En als uiteindelijk blijkt dat William of Marit de mol is, dan kunnen de overige 5 (of in ieder geval de latere winnaar) zich wel voor de kop slaan dat ze ervoor hebben gezorgd dat de pot nu leeg is.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #171 Gepost op: 27-01-2012, 13:39:38 »
Heb je helemaal gelijk in :) Maar toch zal lang niet iedereen een bepaalde emotie kunnen spelen, enkel acteurs/actrices worden daar meer bedreven in geacht te zijn. Wat ik maar wil zeggen: ja, je kunt zeg maar het plan hebben zus of zo te reageren ongeacht de onthulling. Maar vaak verraad jouw eigen gelaat je, als je dan op het moment zelf bijv. hebt van: "verhip, is ook zo, ik moet zus en zo reageren!" en dan snel probeert ofwel je gezicht in de plooi te houden. Ofwel een dusdanige uitdrukking probeert aan te nemen die je van plan was aan te nemen zeg maar. Ik heb dan zoiets: met deze beelden moet je erachter zien te komen wie iets probeert te verhullen, wie oprecht echt zo spontaan reageert etc.

Een lach in deze situatie hoeft dus niet geacteerd te zijn, maar kan ook een oprechte reactie zijn..  dat bedoelde ik eigenlijk....
en ik heb weliswaar zelf dan wel toneelschool gedaan, maar sommige dingen kunnen veel mensen ook van nature, ik denk dat ik zonder de toneelschool ook behoorlijk goed had kunnen spelen dat ik oprecht verrast was als mol zijnde eerlijk gezegd....
Daarnaast zijn het allemaal mensen met een media achtergrond en die kunnen dat allemaal wel ongeacht of ze acteur of schrijver zijn.. zodra je regelmatig op t.v bent wordt je, je vanzelf erg bewust over alle dingen die je met je gezicht doet en leer je, jezelf automatisch wel aan om daar op te letten..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #172 Gepost op: 27-01-2012, 13:40:59 »
Lieve mensen, ik heb het hele topic doorgespit, maar ben het niet tegengekomen: op iedere foto staat een "Mol-logo", maar op 1 foto niet! Welke foto was dit, dus van wie zijn/haar ouders? Kan iemand dit voor me nakijken of weet iemand dit uit zijn/haar hoofd? Zit op kantoor en kan het niet nakijken...

 ::bravo:: alvast!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #173 Gepost op: 27-01-2012, 13:43:30 »
Het staat al ergens, zou de foto zijn van de ouders van Liesbeth.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #174 Gepost op: 27-01-2012, 13:49:48 »
Het staat al ergens, zou de foto zijn van de ouders van Liesbeth.

Ow, ik heb het hier ook ergens gelezen en ik las dat het de foto van Frits was waar geen mol logo op stond, (sorry, geen zin om de hele topic nog eens helemaal door te lopen maar ik zit niet te mollen.  ::tandpastasmiley::)

Wat ik dan nog weer nergens tegen ben gekomen is dat in de leader de groente trui van Frits op lijkt te lichten?

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #175 Gepost op: 27-01-2012, 13:51:21 »
Het staat al ergens, zou de foto zijn van de ouders van Liesbeth.

Kan iemand mij dan vertellen waar ik dat kan vinden?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #176 Gepost op: 27-01-2012, 14:10:48 »
Wie had bij de onderhandelingen de meest gunstige positie?
Dat was volgens mij degene die tweemaal de tweede gesprekspartner was. Dan had degene met wie hij/zij praatte immers al met een andere kandidaat gesproken, en kon die info worden doorgegeven. Zo kon deze persoon in principe over de info van alle kandidaten beschikken.
In de getoonde volgorde van de gesprekken was deze meest gunstige positie voor Frits.

De volgorde kan in werkelijkheid echter anders zijn geweest dan wat wordt getoond.
Van Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie weten we de volgorde van de gesprekken zeker.
Maar Frits kan in principe eerst met Tim en daarna met Liesbeth hebben gesproken. Voor het eindplaatje maakt dat niet veel verschil. In principe kan Tim ook eerst met Frits en daarna pas met Anne-Marie hebben gesproken. In dat geval was het Anne-Marie die de meest gunstige onderhandelingspositie had.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 14:13:52 door jumper »

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #177 Gepost op: 27-01-2012, 14:13:25 »
Is dat trouwens de handtekening van Frits Huffnagel op 41:31 onder de namen van de grote wereldleiders? Ik zie als laatste handtekening rechtsonder duidelijk een F, H, nog een F en een N.

Als je ervan uitgaat dat de kaartjes door Art in omgekeerde volgorde weer naar voren zijn gehaald ten opzichte van hoe ze erin gedaan zijn (omdat het laatste kaartje boven lag), dan hebben de deelnemers dit gestemd:

Annemarie: groen
Frits: groen
Liesbeth: rood
Tim: rood
Hadewych: groen

Dan is Frits de bedrieger ...

Dat hoeft helemaal niet, want ze hebben die stemmen gewoon op een andere volgorde gelegd om het spannend te maken. Dat zie je ook bij Expeditie Robinson
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #178 Gepost op: 27-01-2012, 14:13:53 »
Maar we weten toch niet zeker of we alle gesprekken gezien hebben?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #179 Gepost op: 27-01-2012, 14:15:08 »
Maar we weten toch niet zeker of we alle gesprekken gezien hebben?
Frits vertelde in zijn biecht dat hij een keer op de stoel van Reagan en een keer op de stoel van Gorbatchov had gezeten. Dus twee keer een gesprek had gevoerd. Je mag aannemen dat dat voor alle kandidaten geldt.