Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 126082 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #320 Gepost op: 28-01-2012, 22:48:45 »
Ben ik de enige die bij 'I AM' dacht I = Ik en AM is Anne-Marie dus 'Ik Anne-Marie' dus daar moet Anne-Marie? Dat dacht k gelijk toen k begreep dat die borden bij iemand hoorden. Heb dit topic verder niet doorgelezen ofzo dus idk of t genoemd was. Maargoed t was natuurlijk niet zo want blijkbaar hoorde Frits er.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #321 Gepost op: 28-01-2012, 22:53:09 »
Plus dat Anne-Marie onder dat boord begon, dus volgens jouw beredenering stond ze al goed voor de opdracht begon. =P

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #322 Gepost op: 28-01-2012, 23:23:00 »
Okay het fietsen..
hoevaak zat de mol op de tandem?
1) 1x
2) 2x
3) 3x

Alleen de tijd van het fietsen telt... en bij een bunker staan ze stil voor overleg telt niet en dan gaan ze weer fietsen.
Dus je zou dan elke keer dat ze weer beginnen te fietsen als 1x kunnen tellen..

Dan kom je uit op.
Liesbeth 1x
Frits 4x
Marit 4x         (als je de x bij Art meetelt zelfs 5x)
William 4x
Tim 3x
AM 1x             (als je de x bij Art meetelt 2x)
Hadewych 1x


Dan zouden in dit geval Marit, William en Frits al niet de mol kunnen zijn.

Als je doortelt tot dat ze echt wisselen en weer terug op de fiets stappen, (dus niet per x dat ze bij een bunker wegfietsen opnieuw begint met tellen)
 dan kom je uit op..

Liesbeth 1x
frits 2x
Marit 2x
William 2x
Tim 1x
AM 1x
Hadewych 1x
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #323 Gepost op: 28-01-2012, 23:33:57 »
Volgens mij is de beste (a priori) strategie voor de mol de volgende, aangenomen dat de mol bij de vijf onderhandelaars zat:
In je eerste afspraak afspreken dat je samen op groen gaat stemmen en dat je gesprekspartner ook de volgende persoon van groen gaat overtuigen.
In je tweede afspraak switchen naar rood en daar je gesprekspartner ook van overtuigen. Als die persoon ook op zijn beurt zìjn gesprekspartner overtuigt van rood, weet je dat er inmiddels twee groen en twee rood zullen gaan stemmen. Hoe moeilijk is het dan om zelf weer groen te gaan stemmen en dus geld uit de pot te halen.
Goed, kort en bondig uitgelegd! ::ok::
Er komen echter kinken in de kabel omdat de kandidaten niet allemaal dezelfde persoon verdenken. Het gedrag van kandidaten hoeft niet per se overeen te komen met wat ze  beloven, omdat zij misschien tegenover "hun" mol zitten en dan niet al hun kaarten op tafel zullen leggen. Een goede mol beseft dat. Die moet ook weten wie wie verdenkt, en daarop inspelen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 02:00:44 door jumper »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #324 Gepost op: 29-01-2012, 00:56:15 »
Ehm... een ander woord voor munitiedepot: kruid(t)vat ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #325 Gepost op: 29-01-2012, 04:37:51 »
Ben ik de enige die bij 'I AM' dacht I = Ik en AM is Anne-Marie dus 'Ik Anne-Marie' dus daar moet Anne-Marie? Dat dacht k gelijk toen k begreep dat die borden bij iemand hoorden. Heb dit topic verder niet doorgelezen ofzo dus idk of t genoemd was. Maargoed t was natuurlijk niet zo want blijkbaar hoorde Frits er.
Oops; niets is wat het lijkt...;)
Omnia vincit amor

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #326 Gepost op: 29-01-2012, 09:48:48 »
Ik heb de tweede opdracht nog eens goed bekeken en uiteindelijk kan ik maar één ding concluderen: hier is niet echt door één specefiek iemand geMold, maar doordat Frits en William de foto van Marit's ouders gemist hadden brachten zij Marit naar de verkeerde foto op plaats 5.

Bijgevoegd een overzichtje dat ik in exel gemaakt heb, ik dacht ik deel het even.
臥底 是 谁?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #327 Gepost op: 29-01-2012, 09:58:17 »
Ik denk dat er in de eerste en 2de opdracht niet veel gemold is door de mol. Omdat de kans er groot is dat er in de derde opdracht alles uit de pot ging, kon de mol dus ff zn best doen niet te saboteren. Ik sluit hierdoor Marit uit. Wat ze aan het mollen was was gewoon TE mollerig. Dan hadden ze zeker in de montage wat weggeknipt van de uitspraken van Marit. En ik denk dat de mol niet zo in de schijnwerpers wil staan zoals in opdracht 2.

Nee Marit is voor mij afgeschreven als mol.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #328 Gepost op: 29-01-2012, 11:40:19 »
Ik heb de tweede opdracht nog eens goed bekeken en uiteindelijk kan ik maar één ding concluderen: hier is niet echt door één specefiek iemand geMold, maar doordat Frits en William de foto van Marit's ouders gemist hadden brachten zij Marit naar de verkeerde foto op plaats 5.

Bijgevoegd een overzichtje dat ik in exel gemaakt heb, ik dacht ik deel het even.

Ik kwam zelf tot een andere conclusie, namelijk dat er in deze opdracht wle gemold is. Het is mij alleen niet duidelijk waar de mol heeft gezeten.

Wat mij opviel: Liesbeth en Tim hebben het over de volgorde 'Trouwfoto, William, Trouwfoto'. Dit betekent dat de eerste drie foto's goed lagen toen zij bij deze foto's aankwamen. Liesbeth en Tim drijven wel van elkaar weg, dus beide hebben de mogelijkheid een foto te pakken en 'kwijt' te raken.

William en Frits komen na de foto van William geen foto tegen, maar degene die hier vooraan zwemt kan deze foto ook al opgepakt hebben en doen alsof er niks te zien is. Frits neemt een andere route, dus ook hij heeft de mogelijkheid om een foto 'kwijt' te raken. Er zijn na hem dan wel geen kandidaten die het water nog in gaan, maar je wilt ook niet aan land komen met een foto in je handen die je nooit hebt gezien.

Daarnaast kunnen Hadewych en Anne-Marie natuurlijk ook expres extra duidelijk communiceren met een bewuste verkeerde volgorde. Marit heeft de positie om de onduidelijkheid van de kandidaten te gebruiken om bewust de verkeerde volgorde neer te leggen. In principe kan iedereen hier hebben gemold, maar de 'kwijtgeraakte' foto zou wel eens de mollenstreek geweest kunnen zijn.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #329 Gepost op: 29-01-2012, 11:47:42 »
Volgens mij liggen de foto's veel te diep om door de kandidaten te worden verplaatst of weggemoffeld.
Door de lucht in hun dry-suites was het voor hen onmogelijk te duiken.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #330 Gepost op: 29-01-2012, 11:57:58 »
Ik kwam zelf tot een andere conclusie, namelijk dat er in deze opdracht wle gemold is. Het is mij alleen niet duidelijk waar de mol heeft gezeten.
Uh... Ik hoor bij team 1 toch duidelijk "1 is Marit". Terwijl Hadewych eerst haar eigen ouders herkent, want die lagen op 1. Annemarie hoort dat niet of wil dat niet horen, en Hadewych gaat daar in mee.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #331 Gepost op: 29-01-2012, 12:16:31 »
Uh... Ik hoor bij team 1 toch duidelijk "1 is Marit". Terwijl Hadewych eerst haar eigen ouders herkent, want die lagen op 1. Annemarie hoort dat niet of wil dat niet horen, en Hadewych gaat daar in mee.

Ik snap deze reactie niet. Ten eerste spreekt je opmerking mijn citaat niet tegen. Ten tweede geef ik in dezelfde post het volgende aan: 'Daarnaast kunnen Hadewych en Anne-Marie natuurlijk ook expres extra duidelijk communiceren met een bewuste verkeerde volgorde.'

Welk punt probeer je te maken?


Pierre1946; dat is inderdaad waar, de pakken hebben erg veel drijfvermogen. Ik weet niet of iedere foto buiten handbereik lag, of dat het mogelijk is om een foto met de zwemvliezen 'weg' te trappen. Vooralsnog zal ik in ieder geval weinig waarde aan de mogelijk verloren foto hechten.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #332 Gepost op: 29-01-2012, 12:49:16 »
Welk punt probeer je te maken?
Dat voor mij wel duidelijk is waar de mol heeft gezeten ;D

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #333 Gepost op: 29-01-2012, 13:06:26 »
Uh... Ik hoor bij team 1 toch duidelijk "1 is Marit". Terwijl Hadewych eerst haar eigen ouders herkent, want die lagen op 1. Annemarie hoort dat niet of wil dat niet horen, en Hadewych gaat daar in mee.
Ik vond je reactie nogal vreemd, maar ik denk dat je "Hade" aangehoord hebt voor "Marit". Ze hadden wel degelijk Hadewych op plaats 1.
臥底 是 谁?

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 4
« Reactie #334 Gepost op: 29-01-2012, 13:17:25 »
Liesbeth blijft de mol ;)
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Mrrt

  • Forumlid
  • iedereen vergeet daniel...goede mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #335 Gepost op: 29-01-2012, 14:29:43 »
Hi allemaal,

hier nog even in het kort mijn theorie over aflevering 4. Ik zie dit nog niet terugkomen in jullie berichten dus misschien kunnen jullie je licht er ook even over laten schijnen ;)

1. snorkelopdracht:  de foto van Liesbeth's ouders heeft als enige GEEN mol logo op de foto. De rest wel

2. Het land waar ze heen gaan in aflevering 5 is Cuba. De mol heeft een tweet geplaatst waarin vermeldt stond Koude Oorlog. De Koude Oorlog heeft alles te maken met Cuba/VS en het bijeenkomen in Ijsland en is een warm land en een mooie omgeving voor een WIDM spelletje :)

(opvallend trouwens dat Frits 'kennedy for president'op zn t-shirt heeft staan in aflev 4 en daarna NEW YORK op zijn sweater)

3. De Mol twittert aan het einde van de aflevering (tijdens de bunkeropdracht) een bepaalde volgorde met 'synoniemen' voor elk persoon.

Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?

dit zou heel goed de volgorde tot aan het einde vd show kunnen zijn:  Hadewych valt dan de volgende keer af, daarna william, marit, tim, anne-marie (= dus verliezer), frits(winnaar), liesbeth = de mol  ::vergroot::
 
what do u think?
 ::jaja:: ::ohno::






Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #336 Gepost op: 29-01-2012, 14:43:45 »
Hi allemaal,


1. snorkelopdracht:  de foto van Liesbeth's ouders heeft als enige GEEN mol logo op de foto. De rest wel

2. Het land waar ze heen gaan in aflevering 5 is Cuba.


3. De Mol twittert aan het einde van de aflevering (tijdens de bunkeropdracht) een bepaalde volgorde met 'synoniemen' voor elk persoon.

Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?

dit zou heel goed de volgorde tot aan het einde vd show kunnen zijn:  Hadewych valt dan de volgende keer af, daarna william, marit, tim, anne-marie (= dus verliezer), frits(winnaar), liesbeth = de mol  ::vergroot::
 

1) Dit was al bekend.
2) Er is hier reeds ontdekt dat het volgende land Spanje is.
3) De tweet kwam vóór de aflevering en niet tijdens, maar dat het om een volgorde van afvallen zou kunnen gaan is dan wel weer origineel gevonden volgens mij  :)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #337 Gepost op: 29-01-2012, 16:29:30 »
Op Tim zijn bord stond: 3-1=2.

Dat klopt inderdaad bij 'trio'. 3-1=2.
Maar... In de allereerste aflevering gaat de klok van 3 naar 2. 3-1=2.


Bij de snorkelopdracht staat er op de foto van Liesbeth's ouders, inderdaad geen mol logo!
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 16:34:09 door Maggieloves »

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #338 Gepost op: 29-01-2012, 16:33:44 »
Op Tim zijn bord stond: 3-1=2.

Dat klopt inderdaad bij 'trio'. 3-2=1.
Maar... In de allereerste aflevering gaat de klok van 3 naar 2. 3-1=2.


Wat stond er op Liebseth's bord?
Palindroom, een woord dat je als je het achterstevoren schrijven precies hetzelfde is, zoals Staats.
臥底 是 谁?

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #339 Gepost op: 29-01-2012, 16:35:10 »
Palindroom, een woord dat je als je het achterstevoren schrijven precies hetzelfde is, zoals Staats.

Dat klopt, ja.
Daar kan ik nog niks uit opmaken. Jij wel?