Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 149498 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2012, 23:52:10 »
...Haar moeder, cellist Trudy Straus........

ergens halverwege
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2012, 23:52:39 »
wie klikte Trudy aan overigens weet iemand dat? kan iemand een screenshotje plaatsen van de andere namen van de moeders?

en waarom is dit nu zo belangrijk? ik neem aan dat alle namen van de moeders van de kandidaten erop stonden toch? Alleen iemand klikte dus trudy aan en die zit waarschijnlijk dus op hadewych.. ben wel benieuwd wie dat was..
en als het hadewych zelf was die haar moeders naam aanklikte dan is het wel een vondst... ;)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2012, 23:54:24 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2012, 23:55:03 »
Sorry, kan het op de 1 of andere manier niet knippen en plakken.
Tevens valt hier te lezen dat Hadewych een schietgebedje doet, steeds al zij het toneel op moet. Niet dat zij gelovig maar toch, even een "Wees gegroet-je"...:)
Vandaar het kruisje slaan wat wij zagen...
Omnia vincit amor

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2012, 23:56:00 »
Net even de opdracht met de lampen terug gekeken, en er wordt ZEKER door Liestbeth of Tim gekloot met die ´te korte´ snoeren. Liesbeth probeert naar 1 te lopen, maar het snoer is te kort, vervolgens loopt Tim naar 4 en het snoer is te kort. En dan wisselen ze ze om, en het werkt  ::vergroot:: Is me dat even knap, eerst beide te kort, en dan met dezelfde snoeren lukt het ineens wel? ::ok::

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2012, 23:56:24 »
wie klikte Trudy aan overigens weet iemand dat? kan iemand een screenshotje plaatsen van de andere namen van de moeders?

Kwam in beeld, tijdens de executie van Liesbeth....

De namen waren: Trudy, Jetty, Martien, Tini, Carla en Ria
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2012, 23:57:09 »
wie klikte Trudy aan overigens weet iemand dat? kan iemand een screenshotje plaatsen van de andere namen van de moeders?

en waarom is dit nu zo belangrijk? ik neem aan dat alle namen van de moeders van de kandidaten erop stonden toch? Alleen iemand klikte dus trudy aan en die zit waarschijnlijk dus op hadewych.. ben wel benieuwd wie dat was..
en als het hadewych zelf was die haar moeders naam aanklikte dan is het wel een vondst... ;)
Of alle antwoorden, welke worden aangeklikt, sluiten daadwerkelijk aan op daadwerkelijke de Mol :)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 00:28:40 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2012, 23:57:30 »
Klassieke muziek kreeg Hadewych Minis van kinds af te horen, thuis. Haar beide ouders waren en zijn barokmusici. Vader Jerome Minis is blokfluitist, en had les van Barthold Kuyken en Frans Brüggen. Zelf gaf hij les in onder meer Maastricht, Kopenhagen, Parijs, Genève en Brussel.Haar moeder, Trudy Straus, speelt cello en viola da gamba, onder meer in het Ensemble Agimont. Beide musici zijn deze week te horen in Het Klassieke Hart. Maar Hadewych Minis kiest voor meer onverwachtse muziek, zoals de Spaanse Renaissance muziek van Francisico Guerrero, en die is verrassend swingend.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #87 Gepost op: 9-02-2012, 23:57:56 »
BLOEDSTOLLENDE executie! Man man, dit was echt de ergste executie in tijden. Liesbeth verraadde niets tijdens de testbiecht dus mijn hart sloeg tien slagen over toen bleek dat zij met Frits overbleef. 'Gelukkig' rood voor Frits.

Of Liesbeth mijn mol blijft is nog even afwachten. Ze had met brandende pijlen moeten schieten, en niet aan het vlot moeten trekken. Tevens vond ik dat ze iets te vaak tegen Hadewych heeft gezegd dat ze niet op haar moet stemmen.

Anne-Marie zakt vanwege haar schot in de roos en daarmee blijft Tim uiteindelijk verdacht samen met Liesbeth. William en Hadewych zijn veel te eerlijk om de mol te zijn (gevaarlijke uitspraak, want het zijn acteurs).

Mooie aflevering!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #88 Gepost op: 9-02-2012, 23:58:17 »
Kwam in beeld, tijdens de executie van Liesbeth....

De namen waren: Trudy, Jetty, Martien, Tini, Carla en Ria

martien?

trudy is Hadewych
Ria is William
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 00:02:14 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2012, 00:00:48 »
http://www.zuiderlucht.eu/actrice-hadewych-minis-als-engel-in-amerika/

Dat is dan ook meteen weer uitgesloten. Dan vind ik het wel grappig dat Liesbeth over Anne-Marie praat en tijdens die biecht deze vraag over haar stem wordt geplakt waar het antwoord op Hadewych slaat.



Btw. Twee 'geheime' vragen... Waarom deze vragen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2012, 00:01:21 »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #91 Gepost op: 10-02-2012, 00:02:02 »
Ow, bedankt Jelsir!  ;)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 6
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2012, 00:02:34 »
Vind de tv-quizvraag nog steeds heel raar
You'll never walk alone

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #93 Gepost op: 10-02-2012, 00:07:23 »
trudy is Hadewych
Ria is William
Tini is Frits
Carla is Anne marie
Jetty
Martien
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 00:15:45 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 6
« Reactie #94 Gepost op: 10-02-2012, 00:09:49 »
Ja, maar die minuut liep al, of hij het nou aanraakte of niet. Met het aanraken ging je alleen de uitdaging wel of niet aan.

Oei, das jammer voor de Timtunnelaars  :P .

onzin! Als je in die minuut niks doet is er 1000 euro verdient lijkt me. Maar besluit men die balk aan te raken dan ga je dus voor de 2000 en moet je um oplossen anders heb je 0 euro.
Wat doet Tim, hij rent als een dolle naar de balk, raakt um aan, en nu moeten ze um wel oplossen! Hij hoopte gewoon dat ze het niet doorhadden/de oplossing niet zo gauw wisten en zodoende er 2000 verloren zou gaan. En het was bijna gelukt ook! William wist ook een oplossing en bijna waren ze een minuut aant discussieren geslagen en was er niks verdiend!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #95 Gepost op: 10-02-2012, 00:16:21 »

Jetty en Martien kan ik niet vinden.. de een hoort bij Tim de ander bij Liesbeth als het goed is..
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 00:23:25 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #96 Gepost op: 10-02-2012, 00:19:34 »
onzin! Als je in die minuut niks doet is er 1000 euro verdient lijkt me. Maar besluit men die balk aan te raken dan ga je dus voor de 2000 en moet je um oplossen anders heb je 0 euro.
Wat doet Tim, hij rent als een dolle naar de balk, raakt um aan, en nu moeten ze um wel oplossen! Hij hoopte gewoon dat ze het niet doorhadden/de oplossing niet zo gauw wisten en zodoende er 2000 verloren zou gaan. En het was bijna gelukt ook! William wist ook een oplossing en bijna waren ze een minuut aant discussieren geslagen en was er niks verdiend!
Het zou heel goed kunnen dat Tim weet dat hij verdacht wordt door William en dat die er dus tegenin zal gaan. Dan is een minuut al heel snel voorbij als je in discussie gaat.William lijkt niet door te hebben dat de tijd al loopt. Als een van de dames hem daarop wijst laat hij uiteindelijk wel zijn plan varen voor dat van Tim. Als hij (William) de mol was had hij daar volgens mij makkelijk de discussie nog 5 seconden kunnen rekken en zo het geld verloren laten gaan.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #97 Gepost op: 10-02-2012, 00:57:43 »
Vind de tv-quizvraag nog steeds heel raar
De quiz: zo moeder zo dochter. Een van de moeders is ook een mol :D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #98 Gepost op: 10-02-2012, 01:20:12 »
Nog even iets over de 'vis'.
De manier waarop hij gemaakt is, doet denken aan het 'Ichthus' symbool.
(ivm de kruizen en al eerder genoemde betekenissen van de namen van onder meer Tim en Liesbeth)



Citaat
Ichthus (Gr. ἰχθύς - "vis") is van oorsprong een Oudgrieks woord dat in het christendom een symbolische waarde heeft gekregen. In de letters van dit woord zagen de vroege christenen de kern van de bijbelse boodschap. De letters van het woord hebben in de loop der tijd tot verschillende symbolen geleid. De vis staat in verband met de doop in het water, maar het visje gaat ook over de verhalen over de wonderbare visvangst. Ichtus is bovendien een voor christenen belangrijke afkorting.
Bron

Letter   Grieks    Nederlands
I (I)   Ἰησοῦς         Jezus
Χ (CH)   Χριστός    Christus
Θ (TH)   Θεοῦ       Gods
Υ (Y)   Υἱός           zoon
Σ (S)   Σωτήρ        redder
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #99 Gepost op: 10-02-2012, 01:28:50 »
Nog even iets over de 'vis'.
De manier waarop hij gemaakt is, doet denken aan het 'Ichthus' symbool.
(ivm de kruizen en al eerder genoemde betekenissen van de namen van onder meer Tim en Liesbeth)



Letter   Grieks    Nederlands
I (I)   Ἰησοῦς         Jezus
Χ (CH)   Χριστός    Christus
Θ (TH)   Θεοῦ       Gods
Υ (Y)   Υἱός           zoon
Σ (S)   Σωτήρ        redder



Mooi! Maar als echt christelijk symbool zou het eerder weer naar Anne-Marie wijzen!