Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409726 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #140 Gepost op: 17-01-2013, 22:44:24 »
Na 1x de aflevering te hebben gekeken zie ik nog geen reden om van Kees af te stappen.
Sterker nog hij gedroeg zich in alles zoals je wel van een Mol zou verwachten.

De boot-opdracht zou ideaal zijn als bliksemafleider, omdat alle ogen zich op die twee anderen richten.
Tim heeft zich vanaf dag 1 als dankbare nepmol opgesteld dus dat het daar niet helemaal goed zou komen, te meer daar het een bijzonder moeilijke opdracht was om uit te voeren, kon je wel op je vingers natellen. Eigenlijk nog knap dat ze (meen ik) €1000,- hadden gescoord.  ::rofl::

Vraag me af of die duif nog iets te betekenen heeft.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #141 Gepost op: 17-01-2013, 22:47:43 »
Kees: "ik heb 360 graden gekeken, maar ik heb geen enkel beest gezien". Nee duh, los van dat je geen dieren spot als mol, ziet een mol ook niets. Net zoiets als AM die per se wil graven?
Ook een mooi tunneltje.. Ik bedoel cirkeltje.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #142 Gepost op: 17-01-2013, 23:01:04 »
Na 1x de aflevering te hebben gekeken zie ik nog geen reden om van Kees af te stappen.
Sterker nog hij gedroeg zich in alles zoals je wel van een Mol zou verwachten.

De boot-opdracht zou ideaal zijn als bliksemafleider, omdat alle ogen zich op die twee anderen richten.
Tim heeft zich vanaf dag 1 als dankbare nepmol opgesteld dus dat het daar niet helemaal goed zou komen, te meer daar het een bijzonder moeilijke opdracht was om uit te voeren, kon je wel op je vingers natellen. Eigenlijk nog knap dat ze (meen ik) €1000,- hadden gescoord.  ::rofl::

Vraag me af of die duif nog iets te betekenen heeft.

Die 1000 euro is niet verdiend hè ;) ze moesten op 2250 euro uitkomen en dan zouden ze dat bedrag krijgen. Iets anders zou niks opleveren.. Opdracht was dus zo goed als onmogelijk.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #143 Gepost op: 17-01-2013, 23:09:54 »
Die 1000 euro is niet verdiend hè ;) ze moesten op 2250 euro uitkomen en dan zouden ze dat bedrag krijgen. Iets anders zou niks opleveren.. Opdracht was dus zo goed als onmogelijk.

Ohja dat was er ook nog idd. Vage opdracht eigenlijk.  :P
Inderdaad onhaalbaar dus.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2013, 23:14:07 »
Echt zo'n opdracht waar de mol gewoon "kandidaat" kan spelen omdat de opdracht geheid verkeerd gaat en dat zien we Case dus uitgebreid doen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2013, 23:19:53 »
Bij de foto-opdracht had Case de porto in handen. Helemaal prima, kan hij rotzooien zonder dat iemand het doorheeft, want alle aandacht ging naar cabaret-duo Tamia en Tin.

Ook in de montage wordt Case nog steeds low-profile gehouden. Tania, Tim en Paulien daarentegen zijn de montage-klos en bliksemafleiders. Tijdens de safari-opdracht ziet Case zogenaamd niet de goede dieren, wat logisch is, als mol. Een mol ziet niets.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #146 Gepost op: 17-01-2013, 23:22:01 »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline jeewee83

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #147 Gepost op: 17-01-2013, 23:23:53 »
Ik heb het 4x teruggekeken, maar tijdens de test hoor ik Kees zeggen als slotzin : Ik weet niet waar ik, mol sta ipv ik weet niet waar ik nou sta.. Meer peeps dit opgevallen ?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #148 Gepost op: 17-01-2013, 23:39:44 »
Is misschien Volendams accent?
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #149 Gepost op: 17-01-2013, 23:41:20 »
Voordat de Jeep met o.a. Kees erin in beeld kwam zag je een shot van een giraffe tussen de bomen. Zou best kunnen dat Kees ervoor gezorgd heeft dat de anderen die giraffe dus niet gezien hebben.

Dat denk ik ook. En als er in zijn jeep daarna opgemerkt wordt dat er geen beesten te zien zijn ("ze overwinteren in Spanje"), probeert Kees dan een lachje te onderdrukken (hij klemt zijn tong uit zijn mond) net als na het porto-incident van afl. 2? Of is dat de titel van de aflevering...? :P

(Wel relaxed speuren zo na de priesterhint.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #150 Gepost op: 17-01-2013, 23:48:00 »
(Wel relaxed speuren zo na de priesterhint.)
Vind je?  :P

Ik merk dat ik de hele tijd op zoek ben naar (tot nu toe erg glibberige..) feiten om het aan de ene kant te ondersteunen en aan de andere juist te ontkrachten.  :-[

Beetje een raar gevoel eigenlijk. Anders dan bij Inge want die had ik al lang voor die hint door.
Nu blijf ik telkens met het gevoel zitten dat het mogelijk gewoon een dikke red herring is, en ik me daarop blind staar. :-[

Mja.. hint of geen hint hij zou denk ik anders ook mijn hoofdverdachte zijn geweest na drie afleveringen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #151 Gepost op: 17-01-2013, 23:50:59 »
De priesterhint verward mij ook. Ik wil me er echt niet blind op staren, en probeer iedereen in de gaten te houden, maar dat lukt niet helemaal. Stel nou dat de priesterhint een grap is, of onderdeel van een grotere hint, dan zitten we er mooi naast met z'n allen. Eigenlijk geldt deze verwarring voor álle tunnelvisies die ik ooit heb gehad, maar deze is net iets hardnekkiger door die hint...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #152 Gepost op: 17-01-2013, 23:55:41 »
Vind je?  :P

Niet echt natuurlijk. De situatie blijft gewoon stom.

Of ik Kees als verdachte zou hebben zonder de hint? Geen idee. Misschien niet, omdat ik nog geen echt vette (mogelijke) molactie van hem heb gezien. Maar dat geldt ook voor de andere kandidaten. De twee sterkste molmomenten van Kees: Tim als beslisser aanwijzen bij het dictee en de kandidaten in de jeep om onduidelijke reden een kant op laten kijken. Volgens de montage mogelijk op het punt waar de giraffe over het hoofd werd gezien. Ook de flauwe reactie op het groene scherm zonet vind ik een sterke aanwijzing.

Uiteraard let ik nog op iedereen en maak ik voor iedereen even uitgebreide overzichten (waarvan ik er binnenkort een paar met screenshots op het forum zal plaatsen). :)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 23:57:38 door Heinz »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #153 Gepost op: 17-01-2013, 23:56:34 »
Kees weet fijntjes te vertellen dat de boot al snel achter de rots uit het zicht verdwenen was. Hij leek zich hier niet zo druk over te maken.. Is het zo dat die 2250 alleen gehaald kan worden als de boot in het zicht komt van groep hoog? Heeft Kees hierdoor de controle (en dus zekerheid) dat de opdracht mislukt?

Ik meen ook nog iets gehoord te hebben van "we kregen tegenstrijdige informatie" op het moment dat Tania dat gesprek onderbrak.. een beetje verwarring is nooit verkeerd.

Offline jeewee83

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2013, 00:03:50 »
Is misschien Volendams accent?

Mijn volendams is niet meer wat het geweest is helaas. Misschien is het inderdaad tunnelvisie, maar bij herhaling blijf ik ''ik mol'' horen ipv ''ik nou'' of ''ik nu''. Het lijkt ook een beetje snel weggemoffeld, maar ik vind het er wel heel erg op lijken..

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #155 Gepost op: 18-01-2013, 00:22:28 »
Kees weet fijntjes te vertellen dat de boot al snel achter de rots uit het zicht verdwenen was. Hij leek zich hier niet zo druk over te maken.. Is het zo dat die 2250 alleen gehaald kan worden als de boot in het zicht komt van groep hoog? Heeft Kees hierdoor de controle (en dus zekerheid) dat de opdracht mislukt?

Ik meen ook nog iets gehoord te hebben van "we kregen tegenstrijdige informatie" op het moment dat Tania dat gesprek onderbrak.. een beetje verwarring is nooit verkeerd.

Om hier op door te gaan: Kees zegt het volgende door de porto

"op ons kaartje staat op 1: -250; 2: -1000; 3: +1000; 4: +1500" De foto van +1500 is in het zicht van Kees genomen, de -500 was niet te zien. Klopt het dat de 4 genoemde bedragen, de bedragen zijn die Kees vanaf zijn punt kan zien? Zo ja, dan heeft Kees hier inderdaad alle controle. Sterker nog, hij kan in zijn eentje de opdracht laten slagen (-250, +1000, +1500), maar weet ook dat de opdracht zal mislukken zolang de boot niet in het zicht is..

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2013, 00:32:10 »
Ik heb vanavond weer erg op Kees gelet en ik moet zeggen dat ik hem steeds dingen zie doen, die ik een mol ook zie doen. Tot nu toe past hij (zeker met de Priesterhint in ons achterhoofd) in het perfecte molplaatje wat mij betreft.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2013, 00:47:07 »
Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar dit geeft wel alvast een aardig beeld. Kees stuurt de boot direct "rechtdoor, recht op de +1000 euro". Dit lijkt een goede daad, maar maakt het eindbedrag van 2250 euro al zo goed als onbereikbaar. Daarnaast komt het hem handig uit dat de boot lang uit het zicht blijft, want ook dan kan het eindbedrag niet gehaald worden. De laatste 10 minuten kan hij zijn best doen om uit de verdenkingen te blijven. Hij zal dit later gebruiken om fijntjes te benoemen hoe lang de anderen nodig hadden voor de foto's. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 00:50:15 door Tunnelbouwer »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #158 Gepost op: 18-01-2013, 00:51:43 »
En waarom is net DAT getal afwijkend blauw? Zodat Case wist dat ie de boot daar heen moest sturen om er zeker van te zijn dat de boel verkloot werd?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #159 Gepost op: 18-01-2013, 01:23:48 »
En waarom is net DAT getal afwijkend blauw? Zodat Case wist dat ie de boot daar heen moest sturen om er zeker van te zijn dat de boel verkloot werd?
Blauw is wel enigszins te koppelen aan Carolien...(nagels, kleding, duikpak)...
maar ik ga koffiekopjes afwassen....en verder op zoek naar P'lien:)
Omnia vincit amor