Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 308575 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #220 Gepost op: 28-01-2015, 09:03:46 »
Mol of kandidaat, het mislukken van de opdracht met het watervliegtuig is m.i. voor het grootste gedeelte te wijten aan Chris. Natuurlijk, Rik merkt die envelop ook niet op, maar wat je ziet is dat Chris in het vliegtuig al het zaadje in Riks hoofd begint te planten dat er bij aankomst in Bentota nog iets anders gedaan moet worden voordat ze bij het geld aankomen. En vervolgens rent hij daar dan gelijk op die boot af.

Als dit een molactie van Chris was, dan heeft hij een risicovol, maar briljant psychologisch spelletje gespeeld. Hij heeft zich er dan als Mol ook niet bij neergelegd dat de opdracht zou slagen, omdat de letters nu eenmaal (voor hen) duidelijk te lezen waren, maar heeft plan B in werking gesteld. In ieder geval een Mol met een beetje lef en daar houd ik wel van.


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #221 Gepost op: 28-01-2015, 10:34:05 »
En vervolgens rent [Chris] daar dan gelijk op die boot af.

Bwa, Chris spreekt weliswaar die man in de boot aan vanaf de stijger, maar dan zegt Rik "Ik ren er wel even heen" en het is dan ook Rik die als eerst de stijger afrent. Vond ik opvallend initiatiefrijk voor iemand die zei dat hij Chris alles liet besluiten  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #222 Gepost op: 28-01-2015, 11:40:49 »
Die mogelijke molactie van Chris met Bentota is gewoon te mooi om waar te zijn ben ik bang. Maar ik laat me graag verrassen. ;D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #223 Gepost op: 28-01-2015, 11:58:40 »
Die mogelijke molactie van Chris met Bentota is gewoon te mooi om waar te zijn

Valt voor mij onder het kopje 'De Almachtige Mol', die niet bestaat maar waarin molloten vaak graag in willen geloven.

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #224 Gepost op: 28-01-2015, 12:07:11 »
Lijkt me niet! Toen de opnames net klaar waren moest de vorige serie van de slimste nog beginnen. Ook zaten er in deze serie vragen over vliegramp MH17 (eind juli) en een vraag over een gebeurtenis uit november (even vergeten wat ookal weer;)) en de opnames WIDM waren toch begin Juli klaar? Vond het wel vreemd dat Art zei dat ie op een tropisch eiland zat! Nieuw programma? Of gewoon met vakantie!

Wat betreft De slimste mens, deze opnamen zijn allemaal eind november - begin december geweest. (De opname studio zit tegenover ons.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #225 Gepost op: 28-01-2015, 12:30:00 »
Valt voor mij onder het kopje 'De Almachtige Mol', die niet bestaat maar waarin molloten vaak graag in willen geloven.

Ik snap wat je bedoelt. "Een Mol is ook een Mens", zo zou je het ook kunnen noemen. We bedenken graag de meest ideale scenario's hoe er gemold is maar dikwijls kan een Mol door talloze factoren als goede of slechte acties van medekandidaten, verdenkingen, stress, niet het overzicht hebben over de situatie zoals wij achteraf wel hebben, pech, foutjes, noem maar op, niet veel meer doen dan een beetje tegenwerken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #226 Gepost op: 28-01-2015, 13:13:43 »
Valt voor mij onder het kopje 'De Almachtige Mol', die niet bestaat maar waarin molloten vaak graag in willen geloven.
Grappig, ik ben zelf meestal degene die dat roept. Je moet de Mol inderdaad geen telepatische gaven toedichten of denken dat hij/zij vooraf kan weten hoe alle kandidaten zich gaan gedragen. Zodra je gaat betogen dat 'De Mol natuurlijk WIST dat Pietje zus ging zeggen, dat Truusje er zo op zou reageren en dat het balletje dan precies verkeerd zou rollen' wordt het idd dubieus of er wel werkelijk sprake is van een molactie van de bewuste persoon.

Ik vind dit echter wel een andere situatie. Hiervoor hoeft Chris niet over bovennatuurlijke gaven te beschikken. Als de Mol in het vliegtuig zat, neem ik aan dat plan A was om het woord slecht te lezen. Of te proberen het helemaal niet te zien, alhoewel dat misschien ook iets te obvious was geweest. Alleen, wat doe je dan als het woord er heel duidelijk staat, zoals nu? Ik vind het niet raar om te denken dat de Mol daar wellicht vooraf een plan B voor bedacht heeft, in dit geval: proberen alsnog (met een smoes) de envelop voorbij te lopen en hopen dat de ander hem ook niet ziet. Plan B zou net als plan A best kunnen mislukken, maar niet geschoten altijd mis. En niks bovennatuurlijks iig. Gewoon door zijn eigen toedoen.

Rik had hier natuurlijk ook een aandeel in. Die liet, ook volgens eigen zeggen, alle initiatief aan Chris. Soms kan dat een goede moltaktiek zijn en hij gaat ook zeker niet vrijuit, maar in dit geval vond ik Chris toch verdachter. En sowieso waren ze allebei verdachter dan wie dan ook op het strand. Dat het woord er prachtig leesbaar lag geeft wel aan dat op het strand niet (of slecht) gesaboteerd is. Als de Mol op het strand stond heeft hij/zij deze opdracht kennelijk laten lopen en mazzel gehad met het gekluns van Chris en Rik.

Dus wat mij betreft:
Kon het een molactie zijn? -> Ja
Kon de molactie mislukken? -> Ja, zeker!
Is de mogelijke molactie 'too good to be true'? -> Nee, want het plan an sich was simpel genoeg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #227 Gepost op: 28-01-2015, 13:31:43 »
Is de mogelijke molactie 'too good to be true'? -> Nee, want het plan an sich was simpel genoeg.

Dat is waar. Alhoewel: het plan om de enveloppe voorbij te lopen misschien wel, maar dat er vervolgens iemand bereid is om je in een bootje mee te nemen naar de  mangrove? Zie je dat dan als onderdeel van plan B of mazzel voor de Mol? En sommige kandidaten waren ook echt onzichtbaar onder die paraplu's. Daar gebruik van maken zou snel improviseren geweest zijn. Ook de manier waarop Chris het zou spelen (qua gedrag, gezichtsuitdrukkingen) komt voor mijn gevoel wel over als "te mooi om waar te zijn", maar misschien dat ik me laat foppen.

Iets anders: het aanwijzen en verklaren van "Kukelpapa" vind ik totaal onmols. Ok, ik kan er ook een Mol met voorkennis die het spel op gang brengt in herkennen (zoals Marc die op de reflector wijst, om maar weer even leuke herinneringen op te halen) maar logisch vind ik dat niet. De ontdekking dat er specifieke kandidaten op de foto's moeten wordt vroeg of laat heus wel gedaan en gedeeld door iemand, en voor de Mol liever laat dan vroeg.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2015, 13:38:00 door Heinz »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #228 Gepost op: 28-01-2015, 15:51:38 »
In Galle zijn er diverse prachtige lokaties te bewonderen m.d.a. VOC, die ook zijn sporen heeft nagelaten. O.a. met hun embleem waarboven prachtig een kukel (haan) is te zien.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #229 Gepost op: 28-01-2015, 20:10:46 »
Dat is waar. Alhoewel: het plan om de enveloppe voorbij te lopen misschien wel, maar dat er vervolgens iemand bereid is om je in een bootje mee te nemen naar de  mangrove? Zie je dat dan als onderdeel van plan B of mazzel voor de Mol?
Mijn vriend en ik hadden er hier thuis ook al een discussietje over. :P Het gaat me eigenlijk te ver om te denken dat dat ook allemaal een Groot Vooropgezet Plan is geweest, maar aan de andere kant was het ook wel weer een heel Gelukkig Toeval dat het bootje er lag en ze zomaar mee konden. Maar eigenlijk maakt het voor nu ook niet veel uit welke van de twee het is, denk ik. Mol of niet, feit is dat Chris en Rik in dat bootje zijn gestapt en een fijn tochtje hebben gemaakt. Voor niks. >:D Mooie beelden, dus de makers zullen hoe dan ook in hun nopjes zijn geweest. Mocht Chris of Rik de Mol zijn hoop ik uiteraard wel dat we in aflevering 10 antwoord krijgen op de vraag 'toeval of niet?'.

Citaat
Iets anders: het aanwijzen en verklaren van "Kukelpapa" vind ik totaal onmols. Ok, ik kan er ook een Mol met voorkennis die het spel op gang brengt in herkennen (zoals Marc die op de reflector wijst, om maar weer even leuke herinneringen op te halen) maar logisch vind ik dat niet. De ontdekking dat er specifieke kandidaten op de foto's moeten wordt vroeg of laat heus wel gedaan en gedeeld door iemand, en voor de Mol liever laat dan vroeg.
Oh, ik vond Chris in aflevering 4 ook zeker onmols overkomen, hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan. Mocht hij dit gedrag voortzetten, dan vrees ik ook dat ik over moet stappen. Ik weet alleen nog niet op wie dan. :P

Ik begrijp dat ik met mijn vurige betogen hierboven de indruk wek al helemaal zeker van mijn zaak te zijn, maar dat is absoluut niet het geval. ;D Ik ben echt véél minder zeker van Chris dan ik was van Anne-Marie en Susan (en Kees natuurlijk, maar goed).

Waar ik voor mezelf ook een beetje bang voor ben is dat hij een beetje mijn wensmol van deze serie is en dat dat mijn blik vertroebelt. Dat heb ik met die eerdere mollen nooit gehad.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #230 Gepost op: 28-01-2015, 20:59:18 »
Waar ik nog een beetje meezit is dat Evelien duidelijk zei dat ze bij haar test ook Chris als één van haar twee verdachten had. Maar daar kan je vaak niet teveel waarde aan hechten is al in het verleden gebleken...

Afl. 1 t/m 3 vanmiddag voor de derde keer bekeken en nog steeds heb ik het gevoel dat Chris de mol is. Ook in dat watervliegtuig lijkt hij het goed te doen door op een gegeven moment te zeggen dat het ze het strand in de gaten moesten houden en vervolgens het moment dat hij Bentota meteen ziet en direct roept we moeten daarheen. Chris zit ook aan de gunstige kant in het vliegtuig (voorkennis?)En dan meteen dat verhaal ik zag alleen Viktor en Ajouad (duidelijk ook nog)we moeten die anderen nog gaan zoeken. Hij weet Rik te overtuigen hiervan. Hij lijkt toch meer Rik af te leiden dan andersom als ze uitstappen.En hij zit dan zo relaxed in die Mangroveboot weet u nog mooie plekjes, prachtig, kijk een krokodil.. Alsof hij geniet van een geslaagde molactie. Misschien tunnelvisie, morgen weet ik meer...


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #231 Gepost op: 28-01-2015, 23:52:02 »
Als Chris de mol is, zou ik de actie in het watervliegtuig juist helemaal geen briljante molactie vinden. Veel te overduidelijk en je maakt jezelf meteen ook enorm verdacht, wat de mol juist níet wil.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #232 Gepost op: 29-01-2015, 00:00:20 »
Als Chris de mol is, zou ik de actie in het watervliegtuig juist helemaal geen briljante molactie vinden. Veel te overduidelijk en je maakt jezelf meteen ook enorm verdacht, wat de mol juist níet wil.
veel te over duidelijk voor wie? ons molloten?? ja dan wel ja...voor de anderen?? misschien...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #233 Gepost op: 29-01-2015, 00:09:31 »
veel te over duidelijk voor wie? ons molloten?? ja dan wel ja...voor de anderen?? misschien...
Voor de kandidaten (meerdere zeiden in de biecht dat ze het een raar verhaal vonden) en de kijkers. Niet alleen voor molloten, maar ook voor casual kijkers, want dit was wel heel opvallend. Hij werd daarna in de app ook meer verdacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #234 Gepost op: 29-01-2015, 02:41:26 »
Tijdens de test zien we bij Chris vraag 3 in beeld "Wat was de samenstelling van het team van de Mol bin de Vakantiekiekjes-opdracht?"
Er wordt vervolgens geklikt op 3e antwoord Man-Vrouw-Vrouw.
Dan zou Chris de Mol zijn, want hij was de enige man die met 2 Vrouwen op pad was.
Hint of verdachtmaking door de regie om ons op het verkeerde been te zetten?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #235 Gepost op: 29-01-2015, 08:37:30 »
Jayah bedoelt waarschijnlijk dat het ook mogelijk is dat Chris op zichzelf stemt?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #236 Gepost op: 29-01-2015, 10:53:47 »
Ik ga liever mee met Theoreticus. Tenzij hij een vraag later/eerder zegt dat de mol een man is, maar dan nog, dan kan hij nog spreiden he...

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #237 Gepost op: 29-01-2015, 14:03:47 »
Jayah bedoelt waarschijnlijk dat het ook mogelijk is dat Chris op zichzelf stemt?

Klopt, dat bedoelde ik.
En in had vanuit mn tunnel over het hoofd gezien dat hij net zo goed 1 vd 2 of beide dames kan verdenken.
Bedankt voor het wegnemen van mn oogkleppen ::schaam:: 

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #238 Gepost op: 29-01-2015, 14:20:31 »
Klopt, dat bedoelde ik.
En in had vanuit mn tunnel over het hoofd gezien dat hij net zo goed 1 vd 2 of beide dames kan verdenken.
Bedankt voor het wegnemen van mn oogkleppen ::schaam:: 

 ::rofl::

Als Chris kandidaat is hoop ik dat ie nog wat meer spreidt en de informatie van Ajouad gebruikt ;)

Zou hij eigenlijk de jokers van Ajouad hebben gekregen?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #239 Gepost op: 29-01-2015, 17:52:39 »
Het lijkt alsof hij naar Ajouad aan het seinen is. Wat normaal is vanuit perspectief "kandidaat Chris" met bondgenootje/vriend Ajouad. Daarna houdt hij zijn handen nog even duidelijk naar beneden, maar dat is omdat Viktor "30-50" zegt. (De stemmingen lopen even door elkaar.) Ook opvallend zijn de blikken die hij met Martine uitwisselt.

Ik interpreteer die alsof hij Martine niet vertrouwt. Is dat lachje naar Martine (als "30-50" de meerderheid heeft) wat jij bedoelt met zogenaamd teleurgesteld?

Ik formuleerde het verkeerd.Zijn juichen leek niet echt oprecht.Een beetje een ingehouden juichen misschien. Wel iets overtuigender dan het juichje van Rik toen Margriet penningmeester werd ;). Hij doet inderdaad zijn armen even naar beneden omdat ze als eerste over de 30-50 foto's stemmen. Maar dan inventiseert ie denk ik heel snel hoeveel daar voor stemmen en dan steekt hij bijna abrupt zijn hand omhoog. Alsof hij tegelijk nadenkt over iets. Hij had ook nog snel voor 30-50 kunnen kiezen als bleek dat daar nog geen meerderheid voor was.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 17:54:11 door Lonneke14 »