Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 308649 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #280 Gepost op: 1-02-2015, 13:39:53 »
Maar buiten dat, vind ik dat Chris vaker inderdaad hele rare zinsconstructies heeft

Eens, en deels daarom denk ik niet dat Chris de Mol is. Ik krijg het idee dat de makers Chris als de Mol willen neerzetten, terwijl hij het niet is. ;D Verder denk ik ook dat hij gewoon heel veel plezier heeft in het kandidaat zijn.

Ik heb een streep door zijn naam gezet toen hij bij de vakantiefoto opdracht wees op het briefje waar Kukelpapa op stond.. hoe verklaren de Chris-verdenkers dat?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #281 Gepost op: 1-02-2015, 13:43:54 »
Best een helder verhaal na een halve fles whiskey hoor! ;)
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik tegen die eerste opdracht aan kijk.

Sowieso heb ik een persoonlijk theorietje dat de Mol in de allereerste opdracht vaak (schijnbaar) goed presteert. Als je naar eerdere seizoenen kijkt is dat vaak zo geweest. Soms wordt er óók een mollenstreek uitgehaald, maar op het oog lijkt de Mol het zelf, als kandidaat, goed te doen. Anne-Marie komt aan bij het vliegtuig, Kees in de kerk, Susan haalt geld binnen... lang geleden werd George ook al als de held gezien bij het abseilen van de dam. Het is denk ik een soort psychologisch trucje. Helemaal in het begin, met nog 10 kandidaten, is het nog zo onduidelijk allemaal, dat kijkers (en medekandidaten) geneigd zijn iets te rigoureus te gaan strepen. En als je iemand in het begin al hebt weggestreept, duurt het weer een tijdje voordat je die persoon weer op je verdachtenlijstje toelaat.

Het herkennen van de mensen op het station was gewoon héél moeilijk. Bijna niet te doen. Dat het niemand lukte om geld te verdienen, terwijl de Mol sowieso maar op 1 perron stond, maakt dat wel duidelijk. Dat niet-Mol Ajouad die man gelijk herkende was bizar. Een combinatie van een talent van Ajouad voor gezichtsherkenning en een dosis geluk, denk ik. Wat ik heel opvallend vond, was dat de man met de vrijstellingen óók nog een bril op had, die hij op de foto niet droeg. Dat maakte het in principe al helemaal belachelijk moeilijk.

Ik denk dat het de bedoeling was dat de Mol ook deze keer positief over zou komen bij de eerste opdracht, door als één van de weinigen (of als enige) in ieder geval iemand te herkennen. Maar ja, liever geen geld verdienen, dus gaat de Mol naar het perron met de vrijstellingen. Dat Chris duidelijk een voorkeur voor een perron had, maakt hem voor mij hier juist erg verdacht. Het was gewoon de bedoeling dat híj de man zou spotten. Dat Ajouad hem na een paar seconden al zag is een bizar toeval en mazzel voor Ajouad. En mazzel voor de Mol trouwens, want op een ander perron had Ajouad misschien wel geld gevonden.

Doel van de Mol bij opdracht 1 was m.i. gewoon: de held spelen zonder daarmee geld voor de pot te verdienen. Het liep een klein beetje anders.


En dat Chris op het perron zei tegen Ajouad :"hou die vrijstellingen maar, je zult ze nodig hebben" Chris heeft ze niet nodig??

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #282 Gepost op: 1-02-2015, 13:49:57 »
Eens, en deels daarom denk ik niet dat Chris de Mol is. Ik krijg het idee dat de makers Chris als de Mol willen neerzetten, terwijl hij het niet is. ;D Verder denk ik ook dat hij gewoon heel veel plezier heeft in het kandidaat zijn.

Ik heb een streep door zijn naam gezet toen hij bij de vakantiefoto opdracht wees op het briefje waar Kukelpapa op stond.. hoe verklaren de Chris-verdenkers dat?

Ik zet geen strepen door kandidaten aan de hand van goede acties. Want voor elke kandidaat zijn er argumenten voor en tegen. Wij leggen alles zo op een vergrootglas, dat niemand de mol kan zijn als je het zo bekijkt.

Maar ik geloof dat anderen vonden dat dit juist chaos in de opdracht bracht.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #283 Gepost op: 1-02-2015, 13:53:42 »
Ik zet geen strepen door kandidaten aan de hand van goede acties. Want voor elke kandidaat zijn er argumenten voor en tegen. Wij leggen alles zo op een vergrootglas, dat niemand de mol kan zijn als je het zo bekijkt.

Maar ik geloof dat anderen vonden dat dit juist chaos in de opdracht bracht.

Oh ik ook niet echt hoor, ik zit in de Martine-tunnel en die heeft Lake House geroepen bij de bioscooop-opdracht, maar dat was voor mij een bevestiging dat Chris het inderdaad niet was ;).

Chaos in de opdracht? Hm, zit misschien wat in. Maar als hij dat helemaal niet had gezegd en nooit ontdekt was dat het uitmaakte wie op welke foto stond, was er helemaal geen geld verdiend. Ik vind het onmols. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #284 Gepost op: 1-02-2015, 14:16:30 »

Maar ik geloof dat anderen vonden dat dit juist chaos in de opdracht bracht.
Nou ja, het zorgde er iig voor dat kandidaten kriskras door het stadje moesten gaan rennen om ergens op een foto te gaan.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #285 Gepost op: 1-02-2015, 14:45:42 »
Vreemd momentje bij opdracht 1.

Na het beantwoorden van de eerste vraag zegt Art: "...300 euro voor de pot."

En terwijl Art een stilte laat vallen om te vervolgen met "òf..." lijkt het alsof Chris een vraag wil stellen. Als Art zijn zin afmaakt legt hij zijn hand maar voor zijn mond.

Ik vul de bijna-vraag van Chris zelf even in: "Eh Art, we kunnen die jokers toch ook afkopen?" :P
Ja Chris doet vaak raar met dat betreft in deze widm serie, soms moet ie zijn lach ook inhouden lijkt wel.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #286 Gepost op: 1-02-2015, 15:16:20 »
Chris staat nog steeds wel hoog op mijn lijstje, maar kan me inderdaad niet indenken dat een mol zo'n fout zou maken, alhoewel............  ::rofl::

Maar kan ook best zijn dat hij wilde vragen waar die jokers dan verstopt lagen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #287 Gepost op: 1-02-2015, 15:20:58 »
Nog even over de vakantiefoto's; het bleek dat er in de test van die aflevering een vraag kwam over de bijnamen van de kandidaten. Was het cruciaal dat de kandidaten hun aandacht hierop gevestigd kregen? Want de 3 bijnamen op het kaartje waren duidelijk nog niet bekend bij iedereen!!! (anders dan bijv. Caro)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #288 Gepost op: 1-02-2015, 15:38:25 »
Ik heb een streep door zijn naam gezet toen hij bij de vakantiefoto opdracht wees op het briefje waar Kukelpapa op stond.. hoe verklaren de Chris-verdenkers dat?

Los van de suggestie dat deze bijnamen ivm de test bekend moesten worden, vond ik de achteloos nonchalante manier waarop hij dat deed direct al iets voorkennis-achtigs hebben. Maar goed, dat is persoonlijke interpretatie.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #289 Gepost op: 1-02-2015, 15:41:18 »
Nog even over de vakantiefoto's; het bleek dat er in de test van die aflevering een vraag kwam over de bijnamen van de kandidaten. Was het cruciaal dat de kandidaten hun aandacht hierop gevestigd kregen? Want de 3 bijnamen op het kaartje waren duidelijk nog niet bekend bij iedereen!!! (anders dan bijv. Caro)

Je hebt gelijk, als Chris het niet had opgemerkt, zouden ze nu niks weten over bijnamen. We weten alleen niet of de vragen van tevoren al zijn bedacht of pas na afloop haha.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #290 Gepost op: 1-02-2015, 15:44:03 »
Je hebt gelijk, als Chris het niet had opgemerkt, zouden ze nu niks weten over bijnamen. We weten alleen niet of de vragen van tevoren al zijn bedacht of pas na afloop haha.
kan... maar het kan ook dat (in ieder geval een aantal) vragen tussen de laatste opdracht en de test worden toegevoegd? tenslotte is het digitaal en zo gedaan :) en krijgen de kandidaten trouwens allemaal de zelfde vragen?

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #291 Gepost op: 1-02-2015, 16:42:04 »
Bij de pakketjesopdracht zegt Chris: "nog anderhalve minuut". Anderhalf = 1,5.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #292 Gepost op: 1-02-2015, 16:43:09 »
Bij de pakketjesopdracht zegt Chris: "nog anderhalve minuut". Anderhalf = 1,5.

Wat bedoel je daar precies mee?  :-[

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #293 Gepost op: 1-02-2015, 19:01:31 »
Los van de suggestie dat deze bijnamen ivm de test bekend moesten worden, vond ik de achteloos nonchalante manier waarop hij dat deed direct al iets voorkennis-achtigs hebben. Maar goed, dat is persoonlijke interpretatie.
Lightman, wat zijn jouw analyses van Chris? Ik vind hem zo relaxed overkomen, beetje jolig, soms dat hij even zijn tong afbijt, hij observeert non stop. Gewoon een hele slimme kandidaat? Of mollig?
Meer L

Offline molleuitzwolle

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #294 Gepost op: 2-02-2015, 09:32:22 »
Ok een hele late reactie maar hij schiet me net te binnen. In de eerste aflevering wordt de mol altijd 'bekend gemaakt' toch? Als Chris de mol is (met zijn reisprogramma's) hoe kan dat dan beter door de kandidaten naar reizigers te laten zoeken?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #295 Gepost op: 2-02-2015, 09:43:04 »
Wat bedoel je daar precies mee?  :-[

Ik denk dat er bedoeld wordt dat als je de komma bij 1,5 (anderhalf) weghaalt er 15 staat, en dan is Chris de 15e Mol.

Maar nee, ik kom jullie niet vergezellen ::ohno:: Chris is de mol niet  ::joehoe::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #296 Gepost op: 2-02-2015, 11:50:49 »
hmm, dacht dat ik hem hier ook geplaatst had,
De titel van aflevering 4 was M acht.
M staat links van acht. 7 staat ook links van 8. Chris is als 7e bekendgemaakt. Ajouad viel die aflevering af, hij is als achtste bekendgemaakt.

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #297 Gepost op: 2-02-2015, 14:24:10 »
In aflevering 1 zegt Chris, ik voelde me de gebeten hond. We zien veel honden. Hint?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #298 Gepost op: 2-02-2015, 14:47:47 »
Hij heeft toevallig nog niet in een biecht zoiets gezegd als: "...., en toen was het crisis. De mol is daar natuurlijk maar wat blij mee......"?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #299 Gepost op: 2-02-2015, 19:59:06 »
Met al die zee dachten we natuurlijk aan Viktor, brand, branding. nu Viktor er niet meer is, zijn er nog maar twee mensen die te rijmen zijn met zee en strand. Dat zijn Chris en Martine.

Chris ZEEgers, het is al eens eerder gezegt, maar met wegvallen van Viktor wilde ik het weer even onderstrepen.