Auteur Topic: [KANDIDAAT] Martine Sandifort  (gelezen 113900 keer)

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #200 Gepost op: 6-02-2015, 01:24:39 »
Mol of niet, ik vind het hilarisch hoe ze de rest zo in verwarring heeft gebracht met haar verzonnen zwarte vrijstelling.  ::rofl::

Zeker hilarish  ::rofl:: Maar ook onmols. Of kandidaats, hoe je het bekijken wil.

De mol heeft er baat bij wanneer kandidaten jokers inzetten. Dit kan er namelijk voor zorgen dat iemand die de mol niet verdenkt, toch niet naar huis hoeft. Zelfde geldt voor een vrijstelling. Iemand die potentieel op de verkeerde mol zit, mag toch blijven, wellicht ten koste van iemand die de juiste mol wel op 't spoor was. Lijkt me als mol toch ook een vreemde actie, aangezien mensen zich dan toch af gaan vragen waarom ze die voor de finale nog steeds niet heeft ingezet.

Een kandidaat heeft er wel baat bij mensen te doen geloven dat er nog een zwarte vrijstelling ingezet kan worden. Met de roddel over de zwarte vrijstelling zorgt ze ervoor dat anderen die wel jokers hebben, zoals in deze aflevering Rik en Marlijn, ze niet inzetten. Dit zorgt ervoor dat de achterstand die Martine had (door het niet hebben van jokers) wegvalt. Als Martine zelf wel joker heeft vergroot het haar voorsprong alleen maar.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #201 Gepost op: 6-02-2015, 01:57:27 »
Ja, nu zie ik dat Martine 21 wilde pakken en dat dat dus juist onmols is. Toch wel een "sterke aanwijzing". ::zweet::

En dat niet alleen: ze zegt ook dat 6 niet genoemd is als ernaar wordt gevraagd (waar), bevestigt dat 19 niet genoemd is (waar), en zegt dat 40 wel genoemd is (waar). Eigenlijk heeft ze deze opdracht geen één keer 'gelogen', dus het zou me verbazen als ze de mol zou zijn. Het lijkt erop dat Martine, naast Chris, de groep het meeste geholpen deze opdracht. De anderen hadden het niet altijd bij het rechte eind.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #202 Gepost op: 6-02-2015, 02:02:48 »
En dat niet alleen: ze zegt ook dat 6 niet genoemd is als ernaar wordt gevraagd (waar), bevestigt dat 19 niet genoemd is (waar), en zegt dat 40 wel genoemd is (waar). Eigenlijk heeft ze deze opdracht geen één keer 'gelogen', dus het zou me verbazen als ze de mol zou zijn. Het lijkt erop dat Martine, naast Chris, de groep het meeste geholpen deze opdracht. De anderen hadden het niet altijd bij het rechte eind.

6 was wél genoemd, ze zei er zelfs terloops in een biecht nog bij dat het haar geluksgetal was o.i.d. en dat ze het daarom goed kon onthouden.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #203 Gepost op: 6-02-2015, 03:40:28 »
6 was wél genoemd, ze zei er zelfs terloops in een biecht nog bij dat het haar geluksgetal was o.i.d. en dat ze het daarom goed kon onthouden.

Oeps, ik bedoelde inderdaad dat 6 wel was genoemd. Martine zei dit ook toen iemand vroeg of ze 6 moesten opgraven, onmols dus

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #204 Gepost op: 6-02-2015, 13:08:57 »
Mol of niet, ik vind het hilarisch hoe ze de rest zo in verwarring heeft gebracht met haar verzonnen zwarte vrijstelling.  ::rofl::

Ja, dat is briljant. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2015, 13:13:17 »
Mol of niet, ik vind het hilarisch hoe ze de rest zo in verwarring heeft gebracht met haar verzonnen zwarte vrijstelling.  ::rofl::

Dat doet ze echt heel goed ja. Overigens: het verhaal van Marlijn richting Rik kan natuurlijk ook gewoon door Marlijn verzonnen zijn. Om de jokers van Rik nog wat langer in het spel te houden, zodat zij zelf meer tijd heeft om er eentje los te peuteren bij hem.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #206 Gepost op: 10-02-2015, 18:36:40 »
Net nog eens de scène bekeken waarin Martine de spastische psychiater speelt. Hilarisch. Ze is goed in typetjes en stemmetjes maar de mol is ze niet denk ik. In aflevering 6 deed ze ook een bekend stemmetje maar ik kon even niet thuisbrengen van wie (dat ging over 1974 en Johan Cruijff). Heel grappig. Leuke kandidaat die soms verrassende dingen doet ::ok::.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2015, 12:49:44 »
Zal de Martine tunnel even meehelpen met wat cement

De honden die voorkomen steeds kunnen ook op Martine slaan... Martine is geboren in het jaar van de hond (1970) (Chinese astrologie)

Honden voetsporen achter Martine tijdens het ontbijt... I rest my case.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #208 Gepost op: 11-02-2015, 14:34:12 »
Ik heb een acceptabele theorie naar Martine.
De mol laat met zijn briefjes anderen het werk doen. Margriet haalde 200 euro uit de pot (dit jaar best veel). Marlijn kijkt honderd euro uit de pot. Rik haalt samen met Marlijn 750 euro uit de pot. En Chris kon met Carolina 500 euro uit de pot halen. Martine heeft nog niks uit de pot hoeven te halen.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #209 Gepost op: 11-02-2015, 16:25:32 »
Ik heb een acceptabele theorie naar Martine.
De mol laat met zijn briefjes anderen het werk doen. Margriet haalde 200 euro uit de pot (dit jaar best veel). Marlijn kijkt honderd euro uit de pot. Rik haalt samen met Marlijn 750 euro uit de pot. En Chris kon met Carolina 500 euro uit de pot halen. Martine heeft nog niks uit de pot hoeven te halen.
Ben het helemaal met je eens. Ik denk ook dat die brieven bedoeld zijn om KANDIDATEN te laten mollen. Ik heb ook nog iets anders. Had het zin om in de tweede opdracht überhaupt te mollen? Art heeft immers na de tijd alle getallen NOG een keer opgenoemd. Dan zou het wel heel makkelijk zijn voor de kandidaten om de mol te vinden. De mol weet dat Art nog een keer die getallen gaat noemen, dus ik denk dat de beste tactiek voor de mol zou zijn om heel fanatiek te doen en maar een paar kokertjes te vinden (precies wat Martine doet).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #210 Gepost op: 11-02-2015, 16:28:21 »
Ik heb een acceptabele theorie naar Martine.
De mol laat met zijn briefjes anderen het werk doen. Margriet haalde 200 euro uit de pot (dit jaar best veel). Marlijn kijkt honderd euro uit de pot. Rik haalt samen met Marlijn 750 euro uit de pot. En Chris kon met Carolina 500 euro uit de pot halen. Martine heeft nog niks uit de pot hoeven te halen.

Helemaal mee eens. Ze keek in de National Gallery de kat wat uit de boom wat dat penningmeesterschap betreft. Het zou zo maar kunnen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #211 Gepost op: 11-02-2015, 16:28:53 »
Niet zo'n sterke theorie

En Chris kon met Carolina 500 euro uit de pot halen.

Martine had ook dat geld uit de pot kunnen halen als ze penningmeester werd. Die brief was ook voor hun allebei genoemd, dus zelfde situatie als Chris/Carolina

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2015, 01:29:34 »
Schreeuwt Martine nu hier echt: "Ja jongens; een joker!"
('k Versta echt Joker ipv koker)...

En Margriet steekt haar hand op en beaamt; "We hebben er 1!"....
Hoe zo? Zaten toch niet in dit spel???

@36.32 (klok in beeld @12.29).

*Edit; op nr.17 en nr.32 na? Heeft ze 1 van deze te pakken?*
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 01:56:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline mph

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2015, 18:33:38 »
Ik heb een acceptabele theorie naar Martine.
De mol laat met zijn briefjes anderen het werk doen. Margriet haalde 200 euro uit de pot (dit jaar best veel). Marlijn kijkt honderd euro uit de pot. Rik haalt samen met Marlijn 750 euro uit de pot. En Chris kon met Carolina 500 euro uit de pot halen. Martine heeft nog niks uit de pot hoeven te halen.

Ik vind die briefjes van de mol met geldpikopdrachten eerder getuigen van spelarmoede. Een mol-onwaardige manier om geld uit de pot te halen/houden. Op die manier kan je iedere aflevering wel volplempen met die droevige briefjes van de mol om geld te jatten in ruil voor al net zo'n treurige joker. Daar wemelt het veel te veel van dit en vorig jaar. Nog even en er is geen fysieke mol meer nodig, de briefjes en kandidaten doen het werk wel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2015, 21:07:51 »
oei die speech was wel onmols en onlogisch vond ik :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2015, 22:44:58 »
Is martine nu niet de enige die letterlijk in haar biecht heeft gezegd dat ze de mol is (ik reken chris niet mee, omdat hij het meer als een mogelijkheid zei 'of ik ben de mol') Ik vond dit wel heel opvallend. Daarnaast heb ik genoten van de speech van martine ::rofl::.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #216 Gepost op: 13-02-2015, 14:47:00 »
Heeft Martine de joker die ze in aflevering 5 van Rik kreeg eigenlijk ingezet? Dit zien we haar niet doen in aflevering 5, 6 of 7.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #217 Gepost op: 13-02-2015, 14:49:37 »
Is martine nu niet de enige die letterlijk in haar biecht heeft gezegd dat ze de mol is (ik reken chris niet mee, omdat hij het meer als een mogelijkheid zei 'of ik ben de mol') Ik vond dit wel heel opvallend. Daarnaast heb ik genoten van de speech van martine ::rofl::.

Nee Rik ook.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #218 Gepost op: 13-02-2015, 17:00:24 »
Heeft Martine de joker die ze in aflevering 5 van Rik kreeg eigenlijk ingezet? Dit zien we haar niet doen in aflevering 5, 6 of 7.
Die heeft ze hem weer teruggegeven met een nieuwe erbij ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #219 Gepost op: 13-02-2015, 17:06:41 »
Die heeft ze hem weer teruggegeven met een nieuwe erbij ;D

Haha, dat zou wel een goeie zijn!