Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 280224 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #620 Gepost op: 26-02-2015, 23:48:38 »
Leuk hoor, dat er ook nog een Rik-kamp is ::bravo::
('t Zou toch saai zijn als IEDEREEN het al wist :P)
tsja...vorig jaar en dat jaar er voor wist ik, eigenlijk moet je vertrouwen op de vakkundigheid van dit forum, maar dit jaar bekruipt mij op de een of andere manier dat dit forum er compleet naast zit.

Margriet, trilt als een riet. roept als niemand afvalt en de pot leger raakt shiet (anders rijmt t niet, en dat rijmt wel....niet).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #621 Gepost op: 27-02-2015, 00:06:45 »
Voor iedereen in de Rik-tunnel : Ze gaan de mol nooit een van de kandidaten laten bevoor- of benadelen.



Patrick Stoof deed dat bij Art.
Kim en Sanne op 1 kamer, Sofie en Susan brengen tijd net elkaar door zodat zij de mol in een andere setting ziet en daardoor meteen door hebben dat ze in opdrachten totaal anders reageren, niet zoals zij hun vriendin kent.

Dus schrap nooit maar  :)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 00:08:33 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #622 Gepost op: 27-02-2015, 00:12:57 »
Ik heb nooit begrepen waarom er uberhaupt zoveel mensen op Margriet zitten.

Als je eens objectief kijkt naar Rik: Wat heeft hij aan de pot toegevoegd? helemaal niks, nopa, nada. Hij heeft er alleen wat uitgehaald. Margriet heeft ook niet veel toegevoegd, maar als Rik een kandidaat is, dan is hij zeker de slechtste kandidaat in de gehele geschiedenis van wie is de mol.

Ook vind ik in dit seizoen margriet zeer sterk lijken op Paulien en Rik op Kees.

En nog iets waardoor ik Rik sterk verdenk, misschien wat ver gedacht, maar dat doe ik bij elk seizoen. Kruip eens in de huid van het productieteam. Je hebt jaren geprobeerd om Rik los te peuteren bij het NOS journaal. Rik wou heel graag meedoen, maar mocht nooit. Dit wekt natuurlijk irritatie bij de productie van WIDM. Na jaren vechten om Rik kon hij eindelijk mee doen en wat is nou mooier om nu een grote sneer uit te delen om de "betrouwbare" nieuwslezer mol te laten zijn.

Dit kan ook een soort van "verlichting" zijn. Eindelijk van het imago af dat een nieuwslezer een standbeeld moet zijn en verder niets. Aangezien WIDM ongeveer rond het songfestival is opgenomen (waar immers een vrouw met een baard won) lijkt me dit nog eens niet zo vergezocht.

Als Margriet de mol is, even goede vrienden, maar dan is Rik een secret millionare die voor de gein alles loopt te saboteren en het geld hem niks boeit. En ja, Marlijn, als zij de mol is heb ik het totaal niet verwacht, maar ik hoop het zeer zeker niet.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #623 Gepost op: 27-02-2015, 00:15:45 »
-Rik krijgt in de 1e opdracht als laatst overgebleven kandidaat de envelop van Art met daarop "De Mol ?"
Rik -> de Mol?

-In zijn biecht na de 1e opdracht zegt Rik "Marlijn heeft voor €500,- gekozen het had meer kunnen zijn". Zegt Rik die zelf niets in de pot heeft gebracht. Mede daardoor begint Rik toch wel weer een beetje te twijfelen over Marlijn.

-Rik die tegen Marlijn zegt "Jij wil zeker een joker hebben? Voor de zoveelste keer hé, heb je het door?"

-Als Rik zijn test aan het maken is zie je de vraag "Is de Mol: een man of een vrouw" Rik klikt vervolgens vrouw aan. In het volgende shot schud hij nee en wijst naar zichzelf.

-Art die zegt: "En dus zijn de finalisten bekend. 2 vrouwen 1 man, Marlijn Margriet & Rik, 2 kandidaten 1 Mol.
Rik -> de Mol?

-Rik die voor de 2e opdracht een envelop krijgt van Art, en de envelop zo draait en vasthoud dat het Mollogo duidelijk in beeld is. (is al in verschillende afleveringen gebeurd)

-Aan het begin van de opdracht komt anchor weer terug in een raclamebord waar Rik naast staat.

-Rik die duidelijk heeft lopen mollen tijdens de 2e opdracht. Zinnen die niet aan de juiste persoon doorgegeven zijn maar ook zinnen met fouten erin.

-Rik die in de sleutelpositie zat tijdens deze opdracht. De beste plek om te mollen.

-Rik die tijdens in invullen van de laatste test weer naar zichzelf lijkt te wijzen op het moment dat de vraag "Wie is de Mol" in beeld komt.

-Rik staat op het laatst naast Art. Marlijn & Margriet tegenover Rik. 2 kandidaten 1 Mol?

  
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 00:22:30 door Molletjuh »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #624 Gepost op: 27-02-2015, 00:18:36 »
Rik kaapt de jokers van Chris. Dat zou een mol nooit doen, maar een kandidaat die weet dat de anderen ook op Margriet zitten. De mol zou iedereen gelijke kansen geven.

Maar een mol die een duidelijk verbond heeft met een ander geeft niet iedereen gelijke kansen.
Verder lijkt het me stug dat Rik het spel zo verschrikkelijk goed gespeeld heeft en zo zeker van zijn eigen zaak was dat hij wel even vier jokers kon weggeven.
Waarom zou je dat doen? En waarom zou je vlak voor de finale nog een joker weggeven? Nee, Rik moet haast hierom wel de mol zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #625 Gepost op: 27-02-2015, 00:19:53 »
Als Rik de Mol is, is het voor mij weer een Kim Pieters seizoen: too obvious vanaf dag 1. Margriet zou interessanter zijn. Maar laten we eerlijk zijn: hoeveel mensen vallen dit seizoen van hun stoel als het toch Marlijn is? :D

Ik niet!!!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #626 Gepost op: 27-02-2015, 00:21:17 »
Leuk hoor, dat er ook nog een Rik-kamp is ::bravo::
('t Zou toch saai zijn als IEDEREEN het al wist :P)

Ik raad je aan alvast het nummer van Correlatie op te zoeken!   :)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #627 Gepost op: 27-02-2015, 00:28:05 »
Als Rik werkelijk de mol is, dan is hij voor mij een Milouska moltype. Komt over als het domme muisje, maar schopt het toch tot de laatste drie. Eenmaal raden hoe dat kan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #628 Gepost op: 27-02-2015, 00:29:00 »
het domme muisje

I see what you did there >:D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #629 Gepost op: 27-02-2015, 00:35:57 »
Als Rik werkelijk de mol is, dan is hij voor mij een Milouska moltype. Komt over als het domme muisje, maar schopt het toch tot de laatste drie. Eenmaal raden hoe dat kan.

En als hij de winnaar is?!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #630 Gepost op: 27-02-2015, 00:37:02 »
Patrick Stoof deed dat bij Art.
Patrick heeft Art één onterechte joker gegeven; Rik heeft Marlijn er drie gegeven.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #631 Gepost op: 27-02-2015, 00:38:41 »
En als hij de winnaar is?!

Goeie, Freek kan niet  :P Regina evenmin. Hmm wie won er ooit terwijl ie eigenhandig de pot ten nadele van zichzelf heeft geroofd? Sofie trok het niet zover door. Dan heeft Rik de dubieuze eer dat als eerste elke aflevering weer gedaan te hebben.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #632 Gepost op: 27-02-2015, 00:59:16 »
Goeie, Freek kan niet  :P Regina evenmin. Hmm wie won er ooit terwijl ie eigenhandig de pot ten nadele van zichzelf heeft geroofd? Sofie trok het niet zover door. Dan heeft Rik de dubieuze eer dat als eerste elke aflevering weer gedaan te hebben.
Art. En in seizoen 7 had Paul zichzelf vlak voor de finale 5000 euro gekost (maar daardoor was hij wel zeker van de winst).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #633 Gepost op: 27-02-2015, 01:09:08 »
Waarom zou Rik als mol de gelegenheid krijgen om 1 van zijn 'tegenstanders' te mogen bevoordelen? Zoals hij bij Marlijn dan gedaan heeft. Meerdere malen. Door oa met zoveel jokers te strooien naar haar toe terwijl je die dan als mol uit de pot gekocht hebt...Dat zou toch super lullig overkomen bij de uitleg straks? Naar mij toe wel iig

Waarom doet hij zo zijn best om als mol over te komen? Gefotografeerd worden met 1 lege envelop oa, en alle opdrachten die daarna komen? Zo duidelijk de mol spelen..

De mol mag toch wel een heel klein beetje subtiel nog zijn?


Offline KnieKous

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #634 Gepost op: 27-02-2015, 01:17:03 »
Dat alleen de brief van de Mol aan Rik in deze aflevering eindigt met: De Mol! is ene speling van de regie, maar wel een typische WIDM-hint. Hoewel het in mijn ogen vrij duidelijk is dat hij het zal zijn, los van de streken is hij de enige die enorm onnatuurlijk oogt, zie ik de fantastische streken van hem als Mol zijnde niet.  De briefjes hebben het hem dit jaar makkelijk gemaakt, te makkelijk in mijn ogen. Wat dat betreft hoop ik enorm verrast te worden met een andere mol en stiekeme streken. Ik vrees echter voor een herhaling van vorig jaar. Weinig lef, weinig creativiteit. Bovendien, al die weggegeven jokers, really? Dat doet geen enkele kandidaat in dat stadium, hoe sterk het verbond ook. Laat staan meerdere malen.

Overigens vind ik het ook wel enigszins dubbel dat er bij bijvoorbeeld een Chris op de achtergrond tekeningen als C15 worden getoond. Dit is de afgelopen jaren evengoed als hint gebruikt, de waarde en relevantie van hints neemt op deze manier wel ernstig af.

Zo, voor zover mijn pessimistische inslag van de dag.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 01:19:20 door KnieKous »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #635 Gepost op: 27-02-2015, 01:21:02 »
Overigens vind ik het ook wel enigszins dubbel dat er bij bijvoorbeeld een Chris op de achtergrond tekeningen als C15 worden getoond. Dit is de afgelopen jaren evengoed als hint gebruikt, de waarde en relevantie van hints neemt op deze manier wel ernstig af.
In seizoen 13 was een van de hints naar Kees dat er '82 op een muur/paal stond waar de test werd gemaakt en Kees in 1982 is geboren. Ze vergaten alleen dat Zarayda ook in 1982 is geboren. Een andere hint was dat je bij Kees als enige het mollogo zag toen hij zijn enveloppen in de brievenbus gooide, terwijl Zarayda ook duidelijk met het mollogo in beeld was gebracht. Wat wel een hint is en wat niet, is vaak gewoon enorm inconsequent.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #636 Gepost op: 27-02-2015, 01:33:54 »
Dat alleen de brief van de Mol aan Rik in deze aflevering eindigt met: De Mol! is ene speling van de regie, maar wel een typische WIDM-hint. Hoewel het in mijn ogen vrij duidelijk is dat hij het zal zijn, los van de streken is hij de enige die enorm onnatuurlijk oogt, zie ik de fantastische streken van hem als Mol zijnde niet.  De briefjes hebben het hem dit jaar makkelijk gemaakt, te makkelijk in mijn ogen. Wat dat betreft hoop ik enorm verrast te worden met een andere mol en stiekeme streken. Ik vrees echter voor een herhaling van vorig jaar. Weinig lef, weinig creativiteit. Bovendien, al die weggegeven jokers, really? Dat doet geen enkele kandidaat in dat stadium, hoe sterk het verbond ook. Laat staan meerdere malen.

Misschien ben ik niet even pessimistisch als jij, maar ik deel een beetje je gevoel over Rik. Ik weet bijna zeker dat hij de Mol is. En ik verwacht volgende week opnieuw teleurgesteld te zijn over het beperkte aantal echt goede molacties. Briefjes versturen om andere geld uit de pot te laten halen en zelf ongezien geld uit de pot halen voor jokers/vrijstellingen is gewoon geen goede molactie. Met uitzondering van seizoen 13 was het de laatste paar jaar vaak zo dat we geweldige molacties hebben gezien ... door mensen die niet de Mol bleken te zijn waardoor de Mol zelf nogal tegenvalt.

Ik hoop dat mijn pessimisme ongegrond is en dat het toch Margriet, of helemaal geweldig, Marlijn (dat zou een unicum zijn, degene die de test het minst slecht gemaakt heeft, wint de pot?), is.   ... Maar ik ben toch wel behoorlijk overtuigd van Rik.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #637 Gepost op: 27-02-2015, 07:54:58 »
Zit nog steeds op Rik, maar als die het niet is hoop ik dat Marlijn de mol is... als Margriet 't is zou ik d'r alleen genadeloos irritant hebben gevonden, en ik vind het zonde als de mol juist die persoon is waarvan ik iedere aflevering hoopte dat ze af zou vallen. Tenzij d'r molacties in de laatste aflevering dan nog iets goed maken (want ik bedoel... zoveel interessante dingen heeft ze naar mijn idee niet gedaan) ben ik dan best teleurgesteld.

En ik kan geen bloemenhint meer zien, man  :-X

Aan de andere kant zit ik nog steeds op Rik maar vind ik het ook irritant dat hij zo uitsluitend verdacht wordt gemaakt door de productie? Zat in het begin nog vol spanning, maar inmiddels heb ik iedere keer als Art begint te praten zoiets van "ja, ja, hij is heel verdacht, blahblah."

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #638 Gepost op: 27-02-2015, 08:51:54 »
Als Rik de mol is, is hij de meest teleurstellende mol ooit. Makkelijk geld uit de pot halen Door die "aanbiedingen" en dan steeds Marlijn bevoordelen met die Jokers.  ::niet-ok::

Edit: niets op Rik persoonlijk. Hij heeft die mol briefjes ook niet bedacht en kan me voorstellen dat je ook als mol vriendschappen sluit en jouw maatje gaat bevoordelen.
Ik zie het als een falen van de makers dat ze dit toestaan.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 08:57:53 door joymol »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #639 Gepost op: 27-02-2015, 08:56:54 »
Misschien dat we beter eens af kunnen wachten op de ontknoping en de molacties gezien hebben?
Om nu iemand al de titel "teleurstellenste Mol" te noemen is wel heel voorbarig. En hoezo meest teleurstellende Mol? Als je als Mol zijnde NIETS in de pot brengt, geld UIT de pot haalt, veel vertrouwen hebt vanuit de groep (en zelfs verkozen word tot penningmeester) én bijna door niemand verdacht word dan ben je een fantastische Mol!
En over de molacties van Rik daar maak ik me geen zorgen om, denk dat het spectaculair gaat worden.  ::jaja::