Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 152720 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #60 Gepost op: 1-01-2015, 22:41:58 »
Haar verdenk ik ook, maar minder. Ook vind ik het bondje van Marlijn met Rick wel iet verder gaan dan gewoon een bondje: Dat gelach en gekus bij de executie, bijna twee verliefde pubertjes

Twee pubers? Dan nog altijd maar 1. Marlijn is degene die zo aanhankelijk doet. Rik reageert daar nauwelijks op. Rik verdenkt Marlijn juist door dat bondje. Marlijn zegt ook: ik heb wel een bondje met hem, maar hij misschien niet met mij.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #61 Gepost op: 1-01-2015, 22:42:36 »
Jungens, jungens, wat een aflevering...
Misschien niet mijn meest favoriete eerste aflevering door het gebrek aan explosieve of uitbundige opdrachten, maar ik zit alweer helemaal in het Molgevoel. De twee opdrachten geven veel mogelijkheden om te Mollen en ik vond het heerlijk om er naar te kijken, deed me denken aan de eerste paar seizoenen die nog wat rustiger begonnen, bravo dus weer voor de makers! Opdat er nog 9 mooie afleveringen mogen volgen.

Lezen en schrijven, heb het topic doorgelezen en nu tijd om mijn eigen bedenksels op te schrijven.

De groep is dynamisch, maar daardoor ook chaotisch waar Ajouad goed gebruik van maakte bij opdracht 2, ik vind het niet zozeer verdacht omdat hij het zo opzichtig leek te doen, maar hou hem wel in mijn achterhoofd volgende week.

Waar ik niet echt over uit kom is hoe Carolina en Martine in het spel zitten, vond ze beiden niet echt naar voren komen deze aflevering, vond de tactiek die Martine en Pieter gebruikten op het perron "Is this you?" dan wel weer opvallend dom/Mollig.

Tijd om de aflevering nog eens rustig terug te kijken om details te ontleden.
臥底 是 谁?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #62 Gepost op: 1-01-2015, 22:43:44 »
Pieter had ook een groen scherm met het mollogo op de achterkant van z'n laptop staan. Maar die is er nu uit...

Het hele beeld is gespiegeld. Gewoon voor het effect, niks achter zoeken.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #63 Gepost op: 1-01-2015, 22:45:47 »
vond de tactiek die Martine en Pieter gebruikten op het perron "Is this you?" dan wel weer opvallend dom/Mollig.

Vond je? Ik vond die tactiek eigenlijk wel het slimste. Je spreekt de meeste mensen aan en zodra je de juiste aanspreekt, komt de envelop vanzelf tevoorschijn. Je kunt uren blijven kijken, maar iedereen lijkt op zo'n perron op elkaar. Natuurlijk goed opletten of je de mensen op de foto herkent, maar als je dat niet doet, waarom niet gewoon even vragen?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #64 Gepost op: 1-01-2015, 22:49:19 »
Haar verdenk ik ook, maar minder. Ook vind ik het bondje van Marlijn met Rick wel iet verder gaan dan gewoon een bondje: Dat gelach en gekus bij de executie, bijna twee verliefde pubertjes

Dat ze verliefd worden tijdens de serie zit er dik in. Rik en Marlijn zijn meerdere malen samen gespot.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #65 Gepost op: 1-01-2015, 22:49:39 »
Ik vond het een erg leuke aflevering. Ik vond de chaos heel leuk en zat daardoor meteen in het spel. Chris en Ajouad vond ik erg verdacht in de tweede opdracht. Alhoewel ik Ajouad misschien wel te opvallend vond. Rik streep ik ook nog niet weg. Ik vond dat met de briefjes ook erg leuk bedacht. Ik kijk alweer uit naar de tweede aflevering.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #66 Gepost op: 1-01-2015, 22:50:11 »
Dat ze verliefd worden tijdens de serie zit er dik in. Rik en Marlijn zijn meerdere malen samen gespot.
Rik is van de mannenliefde ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #67 Gepost op: 1-01-2015, 22:50:35 »
Dat ze verliefd worden tijdens de serie zit er dik in. Rik en Marlijn zijn meerdere malen samen gespot.

Rik valt op mannen. :P

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #68 Gepost op: 1-01-2015, 22:54:26 »
Rik is van de mannenliefde ;)
Dat dacht ik ook al :p
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Giberski

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Organisator van Moldag
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #69 Gepost op: 1-01-2015, 22:56:17 »
Wat een heerlijk begin weer van de serie. Maar wie is de Mol. Ik heb nog geen idee. Op basis van de trailers zei ik gelijk Ajouad, maar daar kom ik nu op terug. Chris misschien om zijn vrijstellingen-actie en zijn afwezigheid bij opdracht 2?
Margriet vanwege lezen en schrijven (envelop voorlezen en zelf zeggen te schrijven.) Of die andere vier die een envelop in hun slaapkamer voorlezen die ze misschien wel zelf geschreven hebben? Carolina met groene en zwarte nagels. Teveel mogelijke links naar being-a-mole. Maar welke is sterk genoeg om in mee te gaan. Ik ben er nog niet uit.
Zelf ook Mollen, ik organiseer Moldagen voor vriendengroepen of 'losse mensen'.

Offline Richard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #70 Gepost op: 1-01-2015, 22:57:04 »
Dat roept Evelien, niet Margriet ;)


Oja zou kunnen. Net iets te opvallend maar wie weet

Offline VerenaClifford

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Let's find the mol
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #71 Gepost op: 1-01-2015, 23:01:34 »
Is het niet verdacht dat Chris maar even inging op het feit dat hij zijn vrijstelling niet kreeg? Er is in WIDM niets meer waardevol dan een Vrijstelling, een zwarte vrijstelling of de jokers.
Als ik Chris was geweest was ik er meer tegenin gegaan, ik was echt boos geworden op Ajouad aangezien hij zich niet aan zijn belofte had gehouden.. Maar aan de andere kant is dit wel Wie is de mol en kan je niemand vertrouwen ::schaam::

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #72 Gepost op: 1-01-2015, 23:06:27 »
Het molgeld bestaat dit jaar blijkbaar uit afbeeldingen van eerdere mollen met de eerste bestemming van dat seizoen:
Het 10-"euro"-briefje heeft een afbeelding van Miloushka, met in het groen een kaartje van Argentinië (links op het biljet).
De twee 20-briefjes hebben een afbeelding van Thailand, in het oranje. Daarop zal dus Inge staan.
De twee gele 100-briefjes zijn niet duidelijk.
Het blauwe 250-briefje heeft IJsland erop staan, dus daarop zal ook Anne-Marie te zien zijn.
Logischerwijs (het totaal moet uitkomen op 2000) is het roze briefje 500, en heeft Zuid-Afrika en Kees erop staan, en is het turqouise briefje 1000 waard en heeft Hong-Kong en Susan erop afgebeeld.
Op deze manier moet het gele briefje tussen Thailand en IJsland in zitten, dus Mexico, Noord-Ierland, Japan of El Salvador. Met die mogelijkheden zeg ik dat het de contour van El Salvador is, en dus dat Patrick op dat biljet staat.
Afwachten... als we zo'n briefje zien met Sri Lanka en een persoon van dit jaar... is dat wellicht de Mol!
Biljetje van 15 euro misschien (seizoen 15)? ;)
« Laatst bewerkt op: 1-01-2015, 23:08:04 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #73 Gepost op: 1-01-2015, 23:09:18 »
Dan maar snel hopen op een zwarte vrijstelling.

De zwarte vrijstelling zit er in ieder geval wel in... als je goed op de leader had gelet...
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #74 Gepost op: 1-01-2015, 23:11:13 »
De zwarte vrijstelling zit er in ieder geval wel in... als je goed op de leader had gelet...
Ik wist wel dat de zwarte vrijstelling erin zat, maar we weten niet wanneer deze zal terugkeren

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #75 Gepost op: 1-01-2015, 23:11:38 »
Rik is van de mannenliefde ;)
Misschien maakt hij voor Marlijn wel een uitzondering. ;)

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #76 Gepost op: 1-01-2015, 23:12:25 »
Het lijkt erop dat het hele shot in spiegelbeeld is. In dat shot heeft ze de muis links vast, maar een shot later links.

Ah, ik zie het, inderdaad. Die poes op d'r borst...ik bedoel die tijger op d'r shirt staat in dit shot inderdaad aan de andere kant dan op andere momenten.

Offline Kwelder

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #77 Gepost op: 1-01-2015, 23:14:37 »
Ik zag een shot van Chris, waarbij naast hem C15 op de muur stond. Misschien betekent het niks, maar het is wel erg toevallig dat dit het 15e seizoen is, en er een C voor de 15 staat.. Ik zeg verder niks  :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #78 Gepost op: 1-01-2015, 23:15:59 »
Erg fijne eerste aflevering. Gelijk ook twee typische Mol-opdrachten.

Wel jammer dat Pieter eruit is, mag hem wel. Carolina is vooralsnog de Mol.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mgroenhuizen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #79 Gepost op: 1-01-2015, 23:17:57 »
Ik heb eigenlijk vrij weinig van Carolina meegekregen deze aflevering.