Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 152665 keer)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #280 Gepost op: 6-01-2015, 16:12:12 »
Ook vind ik het verhaal van Ajouad en zijn vrijstellingen nog steeds vreemd. Het zou toch een voor wat hoort wat actie kunnen zijn.

Ik heb dit nu al een paar keer zien langskomen, maar ik vind het zeer onwaarschijnlijk om een paar redenen:

- De vrijstellingen zijn onderdeel van een opdracht in tegenstelling tot de briefjes/jokers die tussen de opdrachten door plaatsvinden
- Waarom zouden ze de ene voor-wat-hoort-wat zo duidelijk in beeld brengen, en de ander helemaal niet
- Er zijn (te) veel onzekerheden in het vinden van de vrijstellingen: iemand anders had dat perron kunnen kiezen, Chris had kunnen aandringen op een ander perron, hij had de man, ook al wist hij dat hij een bril op zou hebben, niet kunnen herkennen. Om nog maar te zwijgen over het enorme voordeel dat twee vrijstellingen oplevert t.o.v. 2 jokers. Zou het een slechte zaak vinden als een kandidaat in de eerste aflevering zo direct zo zwaar bevoordeeld werd.

Ook denk ik dat er wat te veel belang wordt gehecht aan de uitspraken mbt tot de mol die meteen alles op scherp ze en tactieken die overboord kunnen. Als je tactiek was om veel geld te verdienen, en je niet met mollen bezig te houden dan kan die al overboord op het moment dat je een joker aanneemt. (blijkbaar) Ik zie het meer als een soort promotiepraatje... Bovendien is dit ook best anders dan (naar mijn weten) in vorige seizoenen plaatsvond. Daarbij konden kandidaten ook jokers/vrijstellingen verdienen wat ten koste ging van geld in de pot maar kregen ze die jokers pas ná de actie en niet eerst een joker en dan iets moeten doen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #281 Gepost op: 6-01-2015, 17:10:23 »
Theorie

De rode draad
10 beeldschermen - 10 kandidaten
1 extra beeldscherm met molgeld met oud mollen: het einde van de rode draad.

Vergelijk de groepsfoto van aflevering 1 en 'volg de rode draad'.

Beeldscherm 1: De Mol (mol-logo) -> Je bent hier.
Groepsfoto aflevering 1: Margriet op positie 1 = De Mol.

Volg de rode draad. Margriet zal zich aansluiten in een rij Mollen als 15e Mol...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #282 Gepost op: 6-01-2015, 17:21:09 »
Vergelijk de groepsfoto van aflevering 1 en 'volg de rode draad'.

Leuk gevonden Jelsir! Ik vraag me wel af of je niet beter een groepsopstelling kunt gebruiken waarop er 4 mensen boven staan en 6 beneden? Dat lijkt beter op de opstelling van de schermen ... of staan ze nooit zo?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #283 Gepost op: 6-01-2015, 17:36:39 »
Leuk gevonden Jelsir! Ik vraag me wel af of je niet beter een groepsopstelling kunt gebruiken waarop er 4 mensen boven staan en 6 beneden? Dat lijkt beter op de opstelling van de schermen ... of staan ze nooit zo?

Je kunt ook de 'officiële' foto gebruiken (die waarop alle afgevallen kandidaten worden weggestreept). Dan staat Victor op de mol-plek. Maar een leuke theorie, die zomaar eens waar zou kunnen zijn (en ik zeker in de gaten ga houden, de vraag blijft dan alleen welke groepsfoto er gebruikt wordt).

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #284 Gepost op: 6-01-2015, 17:38:50 »
Misschien komt er nog een foto waarbij de kandidaten zich in omgekeerde U's en gespiegelde L'en moeten vormen.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #285 Gepost op: 6-01-2015, 18:18:45 »
Viktor pakt 2.
Evelien pakt 3.
Rik pakt 6.
Margriet pakt 8.
Carolina pakt 9.

Evelien en Carolina belanden samen op kamer 3 volgens Viktor en Marlijn dus dan moet Carolina haar sleutel 9 wel hebben gegeven aan Chris en Ajouad
Dan is nu toch duidelijk wie de mol is. Of ben ik nou gek ???

De mol is een sleutelpakker; wil invloed genereren. Zit niet bij de 4 hulpmollen. Carolina, Chris en Ajouad vallen af door hun passieve gedrag. Zou misschien ook Rik nog kunnen, alla. Maar de subtiele wijze waarop Evelien sleutel 3 afschermt en neemt wijst toch duidelijk op de mol! Nu nog even donderdag en de week erna doorkomen... ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #286 Gepost op: 6-01-2015, 20:02:21 »
In dit fragment zie je twee vrouwen met volgens mij een New York t-shirt (met Amerikaanse vlag) die opzij kijken.
Zou dit op Margriet slaan?
Ze is lesbisch, was hoofdredacteur van het blad Opzij en correspondent in New York voor het programma Twee Vandaag.
En op de achtergrond zijn twee mannen, één is aan het lezen, één is aan het schrijven.

En in een interview in Trouw zei zij: "Ik kom uit een gereformeerd nest en in die kringen was vooral ’Snuf de hond’ het jeugdboek bij uitstek. Die verslonden we toen we een jaar of 10, 12 waren".
Dat verklaart misschien de hond in het screenshot.

Wel een leuke theorie! Ik vond dit shot ook expliciet aanwezig....

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #287 Gepost op: 6-01-2015, 20:26:45 »
In het extra beeldmateriaal zeggen Evelien en Caroline dat ze veel (min 5) vragen hebben ingevuld op Pieter. Mijn alarmbel ging af  ::rofl:: dus even nagegaan op wie de vragen ook zouden kunnen slaan: kom uit bij Rik.
Meer L

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #288 Gepost op: 6-01-2015, 20:37:51 »
Rik en Pieter komen in 6 volgens mij. Rik zegt: "kamer 6" en Pieter herhaalt dit.
Ik denk dat het zo is gegaan:

Er liggen vijf sleutels, we zien 8 en 9, Viktor zegt 2 te pakken, Rik zegt 6 te pakken. Viktor en Marlijn moeten inbreken in kamer 3. Dus nu weten we de vijf kamers: 2-3-6-8-9.
Het lijkt me ook logisch dat ze in deze volgorde op de balie liggen.
Viktor pakt de meest linkse en dat blijkt 2 te zijn, Rik pakt de middelste en dat is 6. Carolina pakt de meest rechtse en dat lijkt 9 te zijn dus:

Viktor pakt 2.
Evelien pakt 3.
Rik pakt 6.
Margriet pakt 8.
Carolina pakt 9.

Evelien en Carolina belanden samen op kamer 3 volgens Viktor en Marlijn dus dan moet Carolina haar sleutel 9 wel hebben gegeven aan Chris en Ajouad.




Scherp Bob! Ik hoorde Rik in eerste instantie ook "zeven" zeggen, maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #289 Gepost op: 6-01-2015, 21:38:42 »
Wel een leuke theorie! Ik vond dit shot ook expliciet aanwezig....
Mooie Badmotor!
Alles komt mooi ff samen:)

Het komt ook nog samen met de tekst van Art: "behalve de Mol; die hoeft nooit naar huis.......".
Precies in het moment juist dit shot.
Chapeau!

Edit (wederom aflevering bekeken).

Theorie

...
Volg de rode draad. Margriet zal zich aansluiten in een rij Mollen als 15e Mol...

Mooi gevonden!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2015, 13:29:37 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
Omnia vincit amor

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #290 Gepost op: 6-01-2015, 23:18:39 »
Verbaas me eigenlijk dat niemand dit nog gezien heeft:

<plaatje>

Achter Art een 15, het is de 15e Mol dit jaar dus lijkt me geen toeval... alleen wat ermee bedoeld word? Het staat geplakt op een paal, en er valt moeilijk waar te nemen wat eronder geschreven staat, nogal vaag uitgewist lijkt het.

Denk dat het een typisch gevalletje is van 'MOL' op het vrachtschip vorig jaar. Maar goed gezien!
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #291 Gepost op: 7-01-2015, 00:41:09 »
Verbaas me eigenlijk dat niemand dit nog gezien heeft:



Achter Art een 15, het is de 15e Mol dit jaar dus lijkt me geen toeval... alleen wat ermee bedoeld word? Het staat geplakt op een paal, en er valt moeilijk waar te nemen wat eronder geschreven staat, nogal vaag uitgewist lijkt het.


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #292 Gepost op: 7-01-2015, 01:20:00 »
Volgens mij staat er idd kmph als in kilometer per uur als snelheid voor de trein??/

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #293 Gepost op: 7-01-2015, 07:48:57 »
Dit is het begin van het station he, een open station waar iedereen zo het spoor op kan lopen. Natuurlijk gaan ze daar wat langzamer, dan is de kans op ongelukken kleiner. :) Dus een aanwijzing voor de snelheid lijkt me prima te kunnen.

Ik denk dat ze idd expres voor dit bordje zijn gaan staan omdat het het 15e seizoen is, maar ik denk niet dat het een hint is. Gewoon voor het leuke shot.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #294 Gepost op: 7-01-2015, 08:45:13 »
Mooie Badmotor!
Alles komt mooi ff samen:)

Het komt ook nog samen met de tekst van Art: "behalve de Mol; die hoeft nooit naar huis.......".
Precies in het moment juist dit shot.
Chapeau!

Edit (wederom aflevering bekeken).
Dank je.
Inderdaad, je hebt gelijk.
Dat was me nog helemaal niet opgevallen. Valt wel allemaal precies samen.
Als het allemaal niet als hint bedoeld was is het wel heel toevallig dat alles samenkomt in dit ene fragment.

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #295 Gepost op: 7-01-2015, 09:49:23 »
Ja hoor, de eerste minuut van aflevering 2 staat online!

http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_1minuut_afl2/video

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #296 Gepost op: 7-01-2015, 11:21:55 »
Hahaha wat meteen opvalt, Marlijn zegt: 100E uit de pot krijgt, uhhhh, kijkt..... Verspreking of mol? #ikverdenknogsteedsrik
Meer L

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #297 Gepost op: 7-01-2015, 11:25:32 »
Rik kwam inderdaad een beetje gespeeld over.
Zo van; mmm ik doe alsof ik  geen idee heb wat dat kan beteken.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #298 Gepost op: 7-01-2015, 12:46:18 »
Klopt, er zijn meerdere gevonden al! Ook eentje met een B. Waarschijnlijk zijn het verdiepingen enz van het gebouw. Denk dat je er niet zoveel achter hoeft te zoeken, hoewel die C15 wel heel expliciet in beeld werd gebracht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #299 Gepost op: 7-01-2015, 14:05:10 »
Hahaha wat meteen opvalt, Marlijn zegt: 100E uit de pot krijgt, uhhhh, kijkt..... Verspreking of mol? #ikverdenknogsteedsrik

"krijgt" is veel logischer dan "kijkt". De mol zou precies weten wat er op het briefje stond, lijkt me. Ik krijg echt de indruk dat ze niet goed snapt wat "kijkt" zou kunnen betekenen; ongetwijfeld heeft dit met de schilderijenopdracht te maken, hoe langer je kijkt hoe minder geld, maar als kandidaat zou ze dat niet weten  nog, natuurlijk.