Auteur Topic: Aflevering 2 - Scheepsrecht  (gelezen 72797 keer)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2015, 21:54:33 »
Ben benieuwd naar wie de drie gelukkigen zijn met het nummer. Belde het meteen in eerste instantie: dit nummer is onbereikbaar, probeer opnieuw. Belde 2 seconde later: Art zijn stem. Spreek je naam en 06 nummer in na de piep. Spannend  ::hyper::
Jaa, ik had hetzelfde!

Ik vond dit echt een fantastische aflevering. Drie heerlijke opdrachten!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2015, 21:56:21 »
Volgens mij slaat scheepsrecht op 3 opdrachten die geslaagd zijn en geld opgeleverd hebben.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2015, 21:58:23 »
Volgens mij slaat scheepsrecht op 3 opdrachten die geslaagd zijn en geld opgeleverd hebben.
Scheepsrecht slaat denk ik op Chris. Scheepsrecht wordt gebruikt in de uitdrukking: 3x is Scheepsrecht. Chris ging drie keer kijken, om daarna nog een schilderij goed te hangen.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2015, 21:58:32 »
Even mijn 3 interpretaties nog 1x na elkaar:

---

1. In opdracht 1 hadden Ajouad en Rik een conflict over de juiste (oftewel rechte) plaats van het schilderij met het schip... SCHEEPSRECHT!
2. In opdracht 2 geeft Carolina aan haar team (Evelien en Ajouad) op de rotonde de instructie om bij de derde af te slaan. Driemaal is SCHEEPSRECHT!
3. Aan het begin van opdracht 3 is te zien en (nog net) te horen dat Ajouad om drie zakken vraagt. Zelfde principe: driemaal is SCHEEPSRECHT!

Wel erg opvallend dat Ajouad bij alle drie de situaties betrokken was! In dit geval dus ook weer driemaal is scheepsrecht! Is Ajouad dan misschien de Mol???
« Laatst bewerkt op: 8-01-2015, 22:09:46 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2015, 22:02:31 »
Opvallend:

Martine (te herkennen aan de armband die ze omheeft) laat in de aflevering pontificaal een boek met 'no secrets here' erop door het beeld schieten (33:50)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2015, 22:06:06 »
PS: ligt het aan mij of is het hier veel minder druk dan vorig jaar?

Dat gevoel had ik ook al!

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2015, 22:13:44 »
In de eerste aflevering was een optie dat "lezen en schrijven" aan Rik en Marlijn werd toegeschreven, omdat ze in elkaars boekje lazen en informatie overschreven in hun eigen boekje.
Bij "scheepsrecht" komt bij mij in eerste instantie het T-shirt van Rik uit de eerste aflevering weer naar voren: Lucky Three.

Andere "drieën" die opvielen in aflevering twee waren:
* de Mol krijgt 3x3x100 geld in opdracht 1
* drie groepjes van drie in Pettah
* drie vrouwen krijgen een joker
* drie kandidaten hebben zich laten verleiden door de Mol en moesten een tegenprestatie leveren (Marlijn, Martine en Margriet)
* opdracht 3 (in totaal) levert het eerste geld op
* alle drie de opdrachten in aflevering 2 leveren geld op

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2015, 22:15:32 »
En de prominente 3en in aflevering 1 op het perron. Nieuw topic starten?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2015, 22:28:52 »
Oke, voordat ik hier een stoet van nare reacties over me heen krijg, wil ik alvast zeggen, Wie is de mol zit in mijn hart. Dat weet iedereen ook wel, als je mijn posts ziet en hoe hard ik speur naar alles.

Ik ga nu iets zeggen, wat ik oprecht heel erg vind. Ik heb net de aflevering gezien en ik zit nu na te praten met mijn huisgenootje, ook mol fan, maar geen molloot zoals mij.

Ik baal heel erg, misschien moet ik stoppen met elk seizoen willen reflecteren op voor mij qua opdrachten en spanning, het beste seizoen, s11, maar er is meer.
Ik heb nu 5 opdrachten gezien. 2 in aflevering 1 en 3 in aflevering 2.

Ik heb 0 rust gezien, ik heb 5 opdrachten gezien met ofwel een mega chaotische setting, of gewoon chaos door de opdracht zelf, of beide.

Wat wil de crew? Wie is de mol heeft nu een NOG groter publiek dan afgelopen jaren, en ik ben bang dat ze steeds meer het gevoel hebben dat ze het programma 'snap-baar' moeten maken voor algemeen Nederland. Geen opdrachten met ingewikkelde vragen, geen een op een opdrachten, geen opdrachten waar 10 verschillende mensen geld kunnen pakken of niet kunnen pakken maar alleen maar opdrachten in mega drukke steden met mensen die daar wonen, chaos, rennen, geweren, etc etc.

Ik vond de eerste opdracht op het treinstation goed, een lekkere chaotische start. Dan zit je er meteen lekker in. Een mind- fuck start zoals s11 gaan we nooit meer krijgen maar ik baal gewoon dat de 4 opdrachten die erna kwamen even of nog chaotischer waren. En als ik kijk naar de vooruitblik van volgende week, met de schietopdracht en vliegtuig opdracht. Er is zoveel chaos.

We hebben geen kans om rustig naar een kandidaat te kijken. er zijn 0 opdrachten waar kandidaten los geld kunnen pakken. Die zaten er altijd in, in alle seizoen. Ook in het begin, de mandjesopdracht in 2011 meteen, de 10verschillen opdracht in 2011 waar ze in een rij staan en antwoorden geven, de kerkopdrachten, de advertentie opdracht in theater in 2011, de hotelkamer met camera opdracht. Dat zijn in aflevering 1,2 en 3 al 6 opdrachten waar je dingen kan zien van individu's. Alleen de opdracht met labyrint waar Jan kooijman de pot spekte, en de opdracht met vuurwerk waren chaos. Dat is een leuke BALANS. Een paar adrenaline opdrachten, ben ik zeker fan van, erin. EN dat afwisselen met 1 op 1 gesprekken, op rustige opdrachten waar je kandidaten beter leert kennen. Zeker in het begin, als alles toch al een chaos is. Of opdrachten met hoogtes, waar je na de aflevering rustig naar je molboekje kunt gaan en kunt strepen, die won geld, die niet, die misschien. Maar er is nog geen 1 indivudele opdracht geweest, en volgende week ligt de focus weer volop op jokers. vrijstellingen, zwarte vrijstellingen. Er is geen focus meer voor de pot. Boeiend als de pot 100 euro is na 4 afleveringen, who cares. Het is geweldig, dat schieten op elkaar.

Waar zijn de denk opdrachten. zoals het reuzenrad in 2009, de lift opdracht in 2007, de onderhandel opdracht in 2012, de kerk opdracht in 2012, de jokerspel opdracht in 2010. Waar je iets rustigs van een kandidaat kan zien.

OF een odpracht zoals in 2011, over het touw. EN adrenaline EN je kunt erna zeggen die pakte geld die niet.. je kunt een afweging maken. Zoals kandidaten nu ook in biechten na het programma zeggen. Ja uit de opdrachten haal je geen mol meer, alleen uit dingen buiten het spel. OP hotelkamers enzo.

En ja jongens, ik ben niet naief en ik weet dat er pas 2 afleveringen zijn geweest maar als ik kijk naar de trend 2014 waren er 3!!! oprachten waarin je rustig kandidaten kon zien, of mysterieuze opdrachten waarin ze iets doen met onderhandelen, 1 op 1 gesprekjes, waarin vaak ook wordt gelogen. Zoals op het kampvuur 2009 dat soort gesprekjes ik mis de mysterieusiteit. Het is nu vooral te doen om zoveel mogelijk chaos opdrachten. Niet dat het niet meer leuk is, maar ik mis dat gewoon. En ik heb het gevoel dat de crew ziet, mede door kijkcijfers en jongere mensen, dat ze die opdrachten moeten maken meer om het snapbaar te houden en maken voor jongere (en oude) kijkers.

Als je kijkt naar iets oudere seizoenen, zaten veel meer van dat soort opdrachten tussen en ik weet ook wel dat het voor de programma makers steeds moeilijker wordt opdrachten te verzinnen en NOGMAALS ik zeg niet dat deze niet leuk zijn, maar doe dan 2 van dit soort opdrachten en 1 rustige.

Op naar aflevering 3  ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2015, 22:41:00 »
Ik vond het weer een geweldige aflevering. En wat ben ik blij met jullie, want ik zie nooit hints. Ik weet wel dat ik deze aflevering Martine en Carolina verdacht vond. Maar ik ga eerst de aflevering nog eens terugkijken voordat ik hier dieper op in ga ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2015, 22:41:28 »
@Rämon: Je hebt gelijk hoor; het wordt hoog tijd voor opdrachten zonder chaos. Op deze manier krijg ik het gevoel dat het vinden van de Mol zo goed als onmogelijk is, zeker als je de afleveringen één keer kijkt. Gelukkig zijn we nog maar net op weg en is er nog voldoende tijd voor andersoortige opdrachten. En die zullen vast ook wel komen. ::jaja::

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2015, 22:43:11 »


Als je kijkt naar iets oudere seizoenen, zaten veel meer van dat soort opdrachten tussen en ik weet ook wel dat het voor de programma makers steeds moeilijker wordt opdrachten te verzinnen en NOGMAALS ik zeg niet dat deze niet leuk zijn, maar doe dan 2 van dit soort opdrachten en 1 rustige.


Ik ben het helemaal met je eens. Ik mis ook de rustige, meer doordachte opdrachten! Maar wat je zegt, wat niet is kan nog komen, ik hoop er iig wel heel erg op!

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2015, 22:46:09 »
Ze zijn nu begonnen in een grote, drukke stad. Dan is het wel logisch dat alle opdrachten zo chaotisch zijn. Ik verwacht dat als ze later naar rustigere delen van het land gaan, ze daar ook rustigere opdrachten gaan doen.

Mooie doordachte opdrachten vind ik geweldig, maar ik moet wel bekennen dat het tot nu toe wel spectaculair is. Maar misschien niet om de Mol te vinden of kandidaten beter te leren kennen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2015, 22:50:36 »
Ze zijn nu begonnen in een grote, drukke stad. Dan is het wel logisch dat alle opdrachten zo chaotisch zijn. Ik verwacht dat als ze later naar rustigere delen van het land gaan, ze daar ook rustigere opdrachten gaan doen.

Mooie doordachte opdrachten vind ik geweldig, maar ik moet wel bekennen dat het tot nu toe wel spectaculair is. Maar misschien niet om de Mol te vinden of kandidaten beter te leren kennen.

Klopt, maar in 2011 begonnen ze in El Salvador ook in een best wel druk gedeelte met allemaal mensen uit die regio, bussen, taxi's etc etc. Het is ook maar een kwestie van de rustige plekken uitkiezen EN zeker op het begin vind ik het fijn om de kandidaten wat beter te leren kennen en ze ook zien reageren op wat anderen wel of niet doen. Dat kan bij een iets wat rustige opdracht wel. Voorbeeld. 2011, mandjesopdracht. Je ziet mensen iets doen en discusseert er daarna met groep over. Dat kan gewoon in een binnentuin van een gemeentehui sin een drukke stad. Ik wil alleen maar zeggen, ik weet heus wel dat die opdrachten later nog komen maar nu is het gewoon HEEL VEEL Chaos bij elkaar en dat maakt het En minder spannend voor me, en je kan er minder snel een mol in zien.


Offline mccullough

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2015, 22:51:05 »
ramon,
je moet een beetje geduld hebben. het komt allemaal goed. je moet ook weten dat de kandidaten
vinden het heel erg fijn in het begin om  zo veel mogelijk van de mede-kandidaten te kunnen zien tijdens
opdrachten. anders hebben ze het idee dat ze nooit goede keuzes in de test kunnen maken. maar hoe dan
ook, er komen dit jaar een groot scala aan opdrachten.
rick mccullough
regisseur
wie is de mol

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2015, 22:51:39 »
Ik hoop ook op opdrachten die wat meer rust hebben, maar kan wel begrijpen dat als ze in een drukke stad starten dat ze daar gebruik van willen maken.

Dan wordt het alleen iets lastiger om de mol goed te ontdekken, al moet dat met allemaal chaotische opdrachten ook wel lukken.

Ik vond deze aflevering weer wel mooi en denk dat de laatste opdracht gewoon mislukt is voor de mol omdat iedereen daar zo behulpzaam is en dat bij de 2e opdracht de pech er was dat twee tuk tuks elkaar tegen kwamen. Anders was 1 koppel zeker niet aangekomen. (gok ik)

Evelien was eigenlijk mijn mol, maar die begon ik gaandeweg deze aflevering af te strepen. Zaten teveel kandidaat dingen in waardoor ze begon te zakken maar de dames blijven in de voorsprong qua molschap want blijven toch net wat verdachter dan de heren.

Morgen alles nog maar eens terugkijken inderdaad.

En @dutchbabe, heb inderdaad ook wel idee dat het iets rustiger is hier. Maar wellicht stilte voor de storm :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2015, 22:57:03 »
ramon,
je moet een beetje geduld hebben. het komt allemaal goed. je moet ook weten dat de kandidaten
vinden het heel erg fijn in het begin om  zo veel mogelijk van de mede-kandidaten te kunnen zien tijdens
opdrachten. anders hebben ze het idee dat ze nooit goede keuzes in de test kunnen maken. maar hoe dan
ook, er komen dit jaar een groot scala aan opdrachten.
rick mccullough
regisseur
wie is de mol

Dank Rick voor je reactie,

Er bestaat bijna geen grotere fan en ik maak heel veel andere (en nieuwe ) mensen fan van het programma dus ik zit er misschien ook wat dieper in qua gedachten dan anderen en leun misschien soms teveel naar mijn ideale seizoenen.
Maar ik weet dat jullie een topcrew zijn die het mooiste programma van Nederland maken en ik onderschat het bedenken van opdrachten ook heus niet.

Ik ga er ook van uit dat het nog top wordt qua opdrachten, en ik vind het seizoen tot nu toe ook goed hoor, ik mis gewoon alleen wat opdrachten met meer rust en meer mysterie.

Maar ik snap het, ik ga het zien!!

Groet

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2015, 23:02:52 »
Leuk om te lezen Rick. Het is natuurlijk zo, dat er verschillende gradaties zijn in molkijken. En het is sowieso erg knap om ook na 15 seizoenen nog iets te maken dat ook de doorgewinterde ''molloot'' aan de buis (tegenwoordig aan het flatscreen) gekluisterd houdt.

En wat is er nou leuker om naast de mislukte opdrachten ook eens gewoon een opdracht te zien lukken? Ons als kijker rest dan alleen maar: terugkijken naar de opdracht, om te kijken wie er zijn best deed om onderweg dingen te verliezen (in de karren-opdracht), omdat in dat geval geen 1500 euro in de pot komt?

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2015, 23:08:19 »
Er stonden drie dames op een rij die allemaal persé hun naam en dan joker moeten zeggen (dat dat vreemd is viel vast meerderen van jullie op). Nu zou het zo kunnen zitten: Er staat op de jokers sinds dit jaar (ik dacht de voorgaande jaren nog niet maar weet niet helemaal zeker) letterlijk 'de Mol'. Dus eigenlijk zeggen ze Marlijn, de mol - Carolina, de mol - Martine, de mol. Als we de drie keer is scheepsrecht moeten volgen zou Martine dus de mol zijn. En oh wat toevallig dat juist zij uitbundig met de jokers (met daarop 'de Mol')heeft lopen zwaaien in een biecht.

Martine stijgt hierdoor aanzienlijk op mijn verdachtenlijstje. Ik hoor graag jullie mening over deze theorie.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2015, 23:16:39 »
Er stonden drie dames op een rij die allemaal persé hun naam en dan joker moeten zeggen (dat dat vreemd is viel vast meerderen van jullie op). Nu zou het zo kunnen zitten: Er staat op de jokers sinds dit jaar (ik dacht de voorgaande jaren nog niet maar weet niet helemaal zeker) letterlijk 'de Mol'. Dus eigenlijk zeggen ze Marlijn, de mol - Carolina, de mol - Martine, de mol. Als we de drie keer is scheepsrecht moeten volgen zou Martine dus de mol zijn. En oh wat toevallig dat juist zij uitbundig met de jokers (met daarop 'de Mol')heeft lopen zwaaien in een biecht.

Martine stijgt hierdoor aanzienlijk op mijn verdachtenlijstje. Ik hoor graag jullie mening over deze theorie.

Op de jokers van voorgaande jaren stond ook 'de Mol', dus dat klopt niet helemaal. Maar verder vind ik het wel een mooie theorie!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48