Auteur Topic: Aflevering 2 - Scheepsrecht  (gelezen 72838 keer)

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2015, 23:30:24 »
Ik zit ook een beetje te tobben met die verschillen in de witte balken boven- en onderaan de rode en groene schermen in de executies... zal wel weer niet kloppen!
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2015, 23:35:59 »
Beste forumleden,
Ik heb de aflevering een beetje samengevat, nuja mijn kijk gegeven op de opdrachten en wie er verdachte acties deed en wie niet, opvallende hints en natuurlijk ook wie om welke reden de Mol nog kunnen zijn, en wie totaal niet.
Mijn bericht is wel te lang voor 1 post, dus ik ga het opsplitsen. Hopelijk hebben jullie er wat aan :)
-- NysFan

1) Tijdens de eerste opdracht vielen me twee dingen op. Namelijk het weldenkend vermogen van Chris en Rik. Chris vertelde een uitleg dat de Mol of zoveel mogelijk in die kamer wil geraken of er mensen naar toe sturen, maar vooral in de slotfase er naar toe gaan. Want zo kan je nog veel verpesten en schilderijen die goed hangen toch nog verhangen of zeggen zeggen dat alle dingen goed lijken, terwijl je net zag dat het niet zo was. En inderdaad; Carolina wou perse gaan kijken als laatste en Chris controleerde haar dan nog eens en deed wat hij voorspelde en foute dingen doorgeven. Dit zijn ofwel leugens van Chris (als Mol dan), ofwel molgedrag van Carolina. Ik vermoed het tweede. En dan heb je nog het doordenken van Rik: 'Marlijn moest 1x 100euro uit de pot kijken, maar ging niet 1x maar wel 2x en haalde zo nog eens 100euro extra eruit'. Goed punt Rik.
Over de tip 'Scheepsrecht' met Ajouad en Rik kan ik echt niets zeggen, want ik heb geen schilderij met een schip opgemerkt. Maar als er 1 was, is het een mooie mogelijke hint!


2) Tijdens de tweede opdracht in het theater wil de Mol een cruciale positie: dit is uiteraard IN het theater. Als Mol kan je in de tuktuk namelijk weinig tot niets doen. Maar wanneer je het scherm voor je hebt, en je geeft verkeerde info door of doet alsof je het niet snapt, dan mogen de kandidaten in de tuktuk nog zo goed willen, zij kunnen het alleen NOOIT tot een goed einde brengen. Daarom zijn Carolina, Martine en Marlijn meteen erg verdacht. Wanneer je hun gigantisch geklungel en 'oh ik snap het niet' van Martine of gwn zoals Marlijn heel het parcours in 1x doorgeeft om zo verwarring en de portofoontruk 'Ik versta je niet!!', of Carolina die het verkeerde scherm doorgeeft en beweert niet eens te weten waar je zelf zit, dan zijn ze alle 3 ENORM verdacht.
Nog opvallend: Marlijn en Carolina bellen vrijwel meteen naar hun team. Terwijl zij gaan bellen, zie je duidelijk in beeld dat Martine helemaal nog niet gaat bellen, ze gaat eerst de schermen wat bekijken. Pas op minuut 28.07 belt Martine haar team op (Dus na 2 minuten), zie je dat ze haar team opbelt en die nemen op. De klok staat hierbij duidelijk in beeld als ze de telefoon opnemen. Opzich niet zo raar dat ze niet meteen belt, maar in deze opdracht wel. Want als je na 2 minuten belt en vraagt aan je team 'Wat zie je voor je?', dan zijn ze UITERAARD iets anders dan dat zij op het scherm voor zich heeft, aangezien het wagentje op het scherm al 2 minuten aan het rijden is. En zo zit je natuurlijk geblokkeerd en moet je 7.5 minuten wachten vooraleer het filmpje opnieuw begint. Ideale mollenstreek is dit.
Ze ging wel de mist in toen ze perongeluk de naam van een gebouw vlak bij vertelde. Ze probeerde dit nog te corrigeren naar 'Ja nee ik weet echt niet of dit in de buurt is'. Maar de mannen waren te gedreven en gingen meteen vanuit hun startpositie naar die plek (Ben de naam vergeten van die plek). Als Martine zich niet had versproken door dat te zeggen, stond haar team nu nog aan de startpositie...
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2015, 23:36:26 »
3) Rik, Evelien en Viktor zijn niet de mol. Zijn alle 3 enorm gemotiveerd tijdens de tuktuk-opdracht, maar nog meer tijdens de laadopdracht om toch het gewicht maar mee te sleuren en optijd te komen Rik die zakte bijna door zijn benen, Viktor kon geen pap meer zeggen en Evelien die kwam zelfs vooraan meesleuren. Stonden alle 3 compleet in het zweet, en dat is belangrijk. Je kan als Mol immers spelen dat je alles geeft en kapot bent en nietmeer kan, en daardoor de boel ophoudt. Maar zo hard zweten doordat je kapotgaat door het zware gewicht, dat heb ik nog nooit iemand zien faken. Ook Ajouad en Chris gingen zich volledig tot het gaatje in opdracht 3 en in opdracht 2 stormden ze de zaal binnen om toch nog op tijd te zijn, ook zij dalen als potentiele Mollen.
En Margriet en Carolina, die deden wederom niets. Ze deden alles sloom, zorgen nog voor tegengewicht (Inderdaad basiswet in de fysica zoals hier al gezegd) zodat het voor Rik nog zwaarder werd EN hielpen Rik niet 1x! Dat is wel erg straf als je ziet hoe Marlijn en Evelien Viktor wel wouden helpen en Rik zag zowaar nog zwaarder af. Streepje bij voor Carolina en Margriet als Mol.


4) Margiet die perse penningmeester wou worden en er alles aan deed. Echter mocht ook Martine dit worden, dan kregen ze ook jokers. Maar toch kwam Martine geen 1x aan het woord om penningmeester te worden. Margriet had haar zo overtuigd dat ze gingen proberen om haar de penningmeester te laten zijn. En natuurlijk:  penningmeester = ideaal voor de Mol. Dat werd al meteen geillustreerd bij de test. Ze is nog niet 1 dag penningmeester, en haalt al ongezien geld uit de pot. Met natuurlijk de jokers als ideale dekmantel. Al zou iedere kandidaat ook het geld eruit halen voor een joker, dus opzich niet zo heel verdacht.


5) Carolina met haar groen-zwarte nagellak. Een mooiere hint om aan te tonen dat iemand de Mol is kan je haast niet vinden. Het is echt aflevering na aflevering hetzelfde, ook volgende aflevering heeft ze die nagellak op. Keurig om beurt/vinger: zwart-groen-zwart-groen-zwart-.. Dat moet de andere kandidaten toch ook opgevallen zijn. Ieder jaar is er een visuele hint in de kleren van de kandidaat (ketting, speciale trui, ...), dit is er 1 die er letterlijk en figuurlijk VINGERDIK bovenop ligt. (Nee dit was niet als grapje bedoeld, maar nu ik deze laatste zin zo zelf teruglees is het wel zeer grappig vind ik zelf haha  ::tandpastasmiley:: )
Toen Evelien afviel, was zij de eerste die 'haar zogezegde bondgenootje' omhelsde maar wel eerst keurig twee vingers toonde. Signaal geven van 'Evelien ik vind je een toffe meid, maar heb je nu echt niet naar mijn vingers gekeken schat?' Lees trouwens maar eens hoeveel keer haar naam in bovenstaande stukjes staat met molgedrag. Toeval? Zou mij verbazen


6) Evelien zei tijdens het maken van de test dat ze maar op twee kandidaten zat: Chris en Margriet. Tenzij ze de test gewoon superslecht heeft ingevuld en dingen heeft aangeklikt die ze dacht dat bij deze twee hoorden maar eigenlijk bij een andere kandidaat hoorde (wat me weinig waarschijnlijk lijkt voor een kandidaat die alles zo precies noteert in haar boekje), mogen we Margriet en Chris afschrijven als Mol.

CONCLUSIE:
Erg verdacht: Carolina en Martine (In die volgorde ook)
Minder waarschijnlijk dat ze de Mol zijn (in tegenstelling tot afl1): Ajouad
Zijn niet de mol: Viktor en Rik
Zijn niet de Mol op basis van test Evelien: Chris en Margriet
Het grote vraagteken: Marlijn
« Laatst bewerkt op: 8-01-2015, 23:38:59 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2015, 23:41:58 »
Ik heb 0 rust gezien, ik heb 5 opdrachten gezien met ofwel een mega chaotische setting, of gewoon chaos door de opdracht zelf, of beide. ...

...Waar zijn de denk opdrachten. zoals het reuzenrad in 2009, de lift opdracht in 2007, de onderhandel opdracht in 2012, de kerk opdracht in 2012, de jokerspel opdracht in 2010. Waar je iets rustigs van een kandidaat kan zien.

Dat het druk en chaotisch is tijdens veel van de opdrachten ben ik met je eens, maar ik heb ook het idee dat het voor een groot gedeelte door de kandidaten zelf komt. Die schilderijenopdracht had zeker niet zo chaotisch gehoeven. Ze hadden een halfuur de tijd, snap dus ook niet dat ze dan na 2 minuten al iemand terug laten rennen. En ondanks de chaotische beelden kun je mijns inziens best wel wat individuele acties halen uit (zeker) de navigatieopdracht en in mindere mate ook de laatste opdracht.

Verder noem je de onderhandel opdracht in 2012 een 'denk opdracht' waar je iets van individuen te zien krijgt, ik ben het met beide niet eens. Ten eerst is van de meeste kandidaten niet in beeld gekomen wat ze uiteindelijk stemmen, dus wat ze zegen zegt dan ook niet zoveel. Daarnaast bleek achteraf ook nog eens dat Annemarie mee kon luisteren met alles waardoor ze gedoemd waren geld te verliezen. (Ikzelf vind 2012 misschien wel het meest teleurstellende seizoen ooit. De beste mol-actie van Annemarie was een krijtje weggooien...)

Daarnaast zijn wij nou eenmaal in alles wat we menen te zien afhankelijk van de montage en dus is het onwaarschijnlijk dat pure molacties of eenduidig goede acties waardoor iemand af te schrijven is in beeld komen

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2015, 23:46:55 »
Op de jokers van voorgaande jaren stond ook 'de Mol', dus dat klopt niet helemaal. Maar verder vind ik het wel een mooie theorie!  ::ok::

Dankjewel conejo  ::ok::

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2015, 23:51:08 »
Op de jokers van voorgaande jaren stond ook 'de Mol', dus dat klopt niet helemaal. Maar verder vind ik het wel een mooie theorie!  ::ok::

Nou, dat zou ik niet willen zeggen! In de afgelopen reeks van Junior reeks was De Mol op de doorzichtige finale vrijstelling ook een hint op Jenny als Mol, toen ze dat ding in de camera voor haar gezicht hield...
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2015, 23:51:28 »
Dat het druk en chaotisch is tijdens veel van de opdrachten ben ik met je eens, maar ik heb ook het idee dat het voor een groot gedeelte door de kandidaten zelf komt. Die schilderijenopdracht had zeker niet zo chaotisch gehoeven. Ze hadden een halfuur de tijd, snap dus ook niet dat ze dan na 2 minuten al iemand terug laten rennen. En ondanks de chaotische beelden kun je mijns inziens best wel wat individuele acties halen uit (zeker) de navigatieopdracht en in mindere mate ook de laatste opdracht.

Verder noem je de onderhandel opdracht in 2012 een 'denk opdracht' waar je iets van individuen te zien krijgt, ik ben het met beide niet eens. Ten eerst is van de meeste kandidaten niet in beeld gekomen wat ze uiteindelijk stemmen, dus wat ze zegen zegt dan ook niet zoveel. Daarnaast bleek achteraf ook nog eens dat Annemarie mee kon luisteren met alles waardoor ze gedoemd waren geld te verliezen. (Ikzelf vind 2012 misschien wel het meest teleurstellende seizoen ooit. De beste mol-actie van Annemarie was een krijtje weggooien...)

Daarnaast zijn wij nou eenmaal in alles wat we menen te zien afhankelijk van de montage en dus is het onwaarschijnlijk dat pure molacties of eenduidig goede acties waardoor iemand af te schrijven is in beeld komen

Ik bedoelde met die opdracht meer, de rust die het uitstraalde, een denk opdracht, dat was het ook gewoon. Een van de slimste kandidaten uit dat jaar, Liesbeth, kwam er pas in haar 2e gesprek achter hoe ingewikkeld het zat en 2 kandidaten (tim en Hadewych) hadden zelfs niks door, zo naief. maar het was een denk opdracht dus ik bedoelde die meer in het rijtje denk en mysterie opdrachten te plaatsen waar we in ieder geval iedereen rustig kunnen observeren en iets kunnen zien dan dat ik die opdracht op-zich nou heel goed vond. Ik vond dat seizoen ook zeker niet het beste, en die opdracht ook niet maar het ging mij meer om dat er nu zoveel chaos is, voor mijn gevoel alle 5 opdrachten, mede door de stad, mede door de kandidaten maar ook gewoon omdat die opdrachten zo zijn. En volgende week weer iets met lasergamen en schieten en iets vanuit vliegtuigen. Ik weet heus wel dat er nog rustigere opdrachten komen, maar ik zou voor de balans nu 1 of 2 rustigere opdrachten leuker hebben gevonden voor het kijken. Dat is alles.

Zo'n opdracht als over het touw lopen in 2011, de hotelkamer opdracht (mindfuck), de mandjes opdracht, de theateropdracht, de zoek de verschillen opdracht, allemaal stuk voor stuk opdrachten waar je per kandidaat een conculsie kan trekken, in je molboekje kan schrijven hoeveel hij of zij wel of niet verdiend heeft en ook een beetje zien hoe hij of zij het spel speelt. En toch zijn ze mega spannend. Het is niet zo dat een opdracht alleen spannend kan zijn als het chaotisch is en er geweren en walkie talkies in voorkomen.  Nu zien we 10 kandidaten chaotisch door een kamer rennen met tv's en camera's, hetzeflde bij de schilderijen, bij de tuk tuk zien we heel veel chaos, door de 3 telefoongesrpekken die door elkaar plaatsvinden en daarna nog chaos, maar dat kwam meer door de bevolking (de 3e opdracht)

Maar goed, we wachten af! Ik vind het sowieso al leuker dan vorig jaar, maar voor niveau s11 moet de volgende aflevering spannender zijn. Maar als we Rick mogen geloven, en dat mogen we haha, komen er nog hele vette spannende opdrachten. (hopen dus ook op mysterie opdrachten :) )



Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2015, 00:05:28 »
Net de aflevering gezien, ten eerste was het behoorlijk balen dat de spoiler pagina werd overgeslagen (werkt nu wel) waardoor ik per ongelijk al de afvaller zag. Jammer. Ik op dit moment nog niet veel wijzer geworden over de mol. Ik moet het nog een beetje laten bezinken (en nog een paar keer terug zien). Er ging ook best veel goed deze aflevering, dus misschien heeft dol mol ook wel even rustig aan gedaan.

Bij de eerste opdracht viel vooral de actie van Marlijn op. Dat was vast ook de bedoeling. Ik hou wel van opdrachten met een cultureel tintje. Typische opdracht om achteraf te analyseren, dus ben benieuwd wat er allemaal gepost gaat worden op het forum.

De tweede opdracht was me te chaotisch om direct alles goed mee te krijgen, vooral Martine viel op in de eerste helft. Deze moet ik zeker nog eens terugkijken. Al slaagt de opdracht wel, dus is het maar de vraag hoeveel zin dat heeft.

Tijdens de derde leek iedereen zich behoorlijk uit te sloven. Lijkt me ook best lastig om de boel te gaan saboteren, terwijl zich een publiek verzameld die je uitbundig aanmoedigt en meehelpt. Dan wil je gewoon je best doen. Ik kan mij ook zo snel niemand herinneren die zich er wel met een jantje-van-leiden van afmaakt.

Mooi om te zien dat Ajouad zich als een rat gedraagt en de vrijstelling voor zichzelf heeft gehouden en dus het verhaal naar Chris toe simpelweg een leugen was. Dat soort spelletjes horen bij WIDM. Verder ben ik zeer benieuwd naar de uitleg van de muzikale hint.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2015, 00:06:38 »
Fjiew, ff bijkomen van de chaotische opdrachten, maar weer genoten!
Voor mij zijn Chris en Margriet ernstig gezakt op basis van de test van Evelien.
Martine en Caroline duidelijk gestegen op mijn lijstje. Ajouad en Marlijn vind ik nog steeds verdacht. Rik en Viktor iets minder, maar goed... we zijn er nog niet.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2015, 02:16:10 »
je moet ook weten dat de kandidaten
vinden het heel erg fijn in het begin om  zo veel mogelijk van de mede-kandidaten te kunnen zien tijdens
opdrachten. anders hebben ze het idee dat ze nooit goede keuzes in de test kunnen maken. maar hoe dan
ook, er komen dit jaar een groot scala aan opdrachten.
rick mccullough
regisseur
wie is de mol
Fijne toelichting en heel begrijpelijk vanuit het perspectief van een kandidaat. Als tv kijker sta je daar niet bij stil.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2015, 03:23:14 »
Klopt, maar blijf erbij dat dat met opdrachten als loop langs mandjes en pak OF vrijstellingen of geld of jokers of een zwarte vrijstelling interessanter, omdat het en een bepaalde rust geeft in een opdracht maar toch spannend is EN er is heel veel rekenwerk te doen erna, waarom ging hij voor die jokers en niet voor die vrijstleling of het geld.. etc etc.. nu bedoel ik niet dat ze een exacte opdracht na moeten doen, maar stukjes eruit halen en opnieuw gebruiken. zo'n zoek de verschillen opdracht en daarna in een rijtje is ook typisch widm omdat mensen dan gaan liegen of gaan denken dat de mol achteraan in de rij staat terwijl dat niet hoeft en dan krijg je heel veel gedachtes, bij kandidaten. zien ze iedereeen aan het werk en is het beeld toch iets rustiger, ook voor de kijker. Maar goed ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, wat door meerdere mensen nog werd beaamd en ik heb deels uitleg van Rick dus het is prima zo.  ::ok::

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2015, 09:28:42 »
Ik heb al heel wat 'drie keer is scheepsrecht' mogelijkheden voorbij zien komen, maar ik wil er toch nog één toevoegen: Marlijn zegt tijdens een biecht (volgens mij na opdracht 2) "Kom maar binnen, kom maar binnen, kom maar binnen".

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2015, 10:44:23 »
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie niemand verwonderd zijn over het gemak waarmee de Mol wordt gehoorzaamd... Dat Margriet die 200 euro neerlegt kan ik me nog een beetje voorstellen (want anders zou Martine mogelijk geen joker krijgen). Waarom Marlijn die 100 euro uit de pot haalt is mij echter volstrekt onduidelijk. Zij en Viktor hebben de jokers al. Wat kan de Mol doen? Verhaal halen? Dat lijkt mij nou precies de bedoeling als kandidaat...

m0ll0m

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2015, 10:51:42 »
Klopt, maar blijf erbij dat dat met opdrachten als loop langs mandjes en pak OF vrijstellingen of geld of jokers of een zwarte vrijstelling interessanter, omdat het en een bepaalde rust geeft in een opdracht maar toch spannend is EN er is heel veel rekenwerk te doen erna, waarom ging hij voor die jokers en niet voor die vrijstleling of het geld.. etc etc.. nu bedoel ik niet dat ze een exacte opdracht na moeten doen, maar stukjes eruit halen en opnieuw gebruiken. zo'n zoek de verschillen opdracht en daarna in een rijtje is ook typisch widm omdat mensen dan gaan liegen of gaan denken dat de mol achteraan in de rij staat terwijl dat niet hoeft en dan krijg je heel veel gedachtes, bij kandidaten. zien ze iedereeen aan het werk en is het beeld toch iets rustiger, ook voor de kijker. Maar goed ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, wat door meerdere mensen nog werd beaamd en ik heb deels uitleg van Rick dus het is prima zo.  ::ok::

Je hebt je punt wel gemaakt lijkt me.
En je denkt ook alleen aan jezelf. Misschien hebben kandidaten van eerdere seizoenen wel "geklaagd" dat ze dat soort opdrachten in het begin juist vervelend vinden ivm het invullen van de test. Nu kunnen ze in ieder geval wel een beetje op elkaar letten en (een) verdachte(n) voor zichzelf benoemen. Voor de kandidaten moet het ook leuk blijven en op deze manier is het denk ik eerlijker voor ze. Voor ons thuis is het sowieso wel leuk en spannend en ik denk niet dat de gemiddelde kijker dit een probleem vindt, want het is toch niet 100% mogelijk om de mol er meteen al uit te pikken.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 10:54:15 door hoelahoep »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2015, 11:18:30 »
Er zijn er 2 geweest die in deze aflevering op de ideale molplek stonden:

opdracht 1: geen ideale plek
opdracht 2: in het theater
opdracht 3: aan de karren

Dan hou je enkel Carolina en Marlijn over op de ideale plekken. Toch eens nader bekijken.
klaar voor de strijd

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2015, 11:24:42 »
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie niemand verwonderd zijn over het gemak waarmee de Mol wordt gehoorzaamd... Dat Margriet die 200 euro neerlegt kan ik me nog een beetje voorstellen (want anders zou Martine mogelijk geen joker krijgen). Waarom Marlijn die 100 euro uit de pot haalt is mij echter volstrekt onduidelijk. Zij en Viktor hebben de jokers al. Wat kan de Mol doen? Verhaal halen? Dat lijkt mij nou precies de bedoeling als kandidaat...

m0ll0m

Er stond bij dat het haar duur zou komen te staan als ze het niet deed. Persoonlijk hoop ik op een soort zwarte joker. Het graaien naar Jokers e.d. Was vorig jaar al zo veel en misschien is het nu de bedoeling dit langzaam in te dammen. Dus dat echte Jokers niet zomaar te grijpen valt maar te verdienen of echt vinden. Minder Jokers zou het spel m.i. Weer puurder maken.
Die 3 in het theater hebben niets hoeven doen eigenlijk, dat klopt niet ik vind er een luchtje aan zitten n ik denk dat ook zij iets terug ' krijgen'. In ieder geval dat hoop ik.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2015, 11:31:14 »
Gelukkig was deze aflevering beter dan de vorige die ik een beetje saai vond.

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #57 Gepost op: 9-01-2015, 11:58:33 »
Er zijn er 2 geweest die in deze aflevering op de ideale molplek stonden:

opdracht 1: geen ideale plek
opdracht 2: in het theater
opdracht 3: aan de karren

Dan hou je enkel Carolina en Marlijn over op de ideale plekken. Toch eens nader bekijken.

Ideale molplek; ja. Resultaat; nee.

Zowel opdracht 2 en 3 geslaagd. Opdracht 2 was het lastig mollen met twee welwillende kandidaten aan je zijde, maar in opdracht 3 heeft de mol toch wel een kans laten liggen wat mij betreft..

Hoe moeilijk kan het zijn om één van de vele omstanders ertoe aan te zetten om een klein, gevallen voorwerp achterover te drukken? Vervolgens kan je je tot zwetens toe uitsloven, wetende dat de opdracht mislukt is.. Om die reden geloof ik niet dat de mol onder de lopers zat in opdracht 3. Dit gekoppeld aan de ideale positie in het theater in opdracht 2 kom ik voorlopig even uit bij Martine. Even terug kijken of zij al dan niet vrijwillig in het team bij Chris en Ajouad is beland in opdracht 3 aangezien dit niet de plek is waar je als mol wilt belanden..  ::niet-ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #58 Gepost op: 9-01-2015, 12:16:04 »
Wat een mooie aflevering was het weer! 3 leuke en vooral interessante opdrachten.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het een heel leuke groep vind dit jaar! Er valt eigenlijk niemand negatief op!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2015, 12:37:12 »
Ik weet niet of dit in dit topic moest, maar dit viel mij nog op:

Onder het briefje van Viktor staat de afzender (De mol)
Bij Marlijn staat er geen afzender onder, waarom niet?