Auteur Topic: Aflevering 2 - Scheepsrecht  (gelezen 72830 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2015, 17:45:08 »
Wat ik overigens raar vond, is dat Marlijn RIk aanwees als penningmeester. De mol weet wie er penningmeester moet worden en dat hij of zij er geld uit kan halen. Dus dan wil je toch dat margriet of Martine dat wordt. Als Marlijn de mol zou zijn, zou ze dit weten

Wordt ik op een dwaalspoor gezet...

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2015, 18:28:37 »
Ajouad zegt bij de karrenopdracht, op de plek waar de te verschepen spullen uit- en ingeladen worden: 'na 3 keer 40 kilo dacht ik, zo ik doe ff rustig aan.' De zoveelste 3x-hint. ;D

Misschien doet de mol trouwens ook wel rustig aan omdat erin de volgende aflevering geld uit de pot gaat? Zou niet voor het eerst zijn en in het moldagboek schrijft de mol dat hij/zij dit volgende aflevering wel zal moeten corrigeren wil de mol recordhouder laagste pot ooit worden. Maar een mislukte molpoging kan natuurlijk ook.

Bij 42:54 zie ik Margriet trouwens iets dat bijna valt tegenhouden en terugschuiven = onmols.

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2015, 19:20:45 »
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie niemand verwonderd zijn over het gemak waarmee de Mol wordt gehoorzaamd... Dat Margriet die 200 euro neerlegt kan ik me nog een beetje voorstellen (want anders zou Martine mogelijk geen joker krijgen). Waarom Marlijn die 100 euro uit de pot haalt is mij echter volstrekt onduidelijk. Zij en Viktor hebben de jokers al. Wat kan de Mol doen? Verhaal halen? Dat lijkt mij nou precies de bedoeling als kandidaat...

m0ll0m

Zeker omdat Margriet (als kandidaat) al weet dat Martine een joker heeft verdiend in het theater en ze die (als Mol) niet nodig zou hebben. Dus het feit dat zegt dat ze het geld neerlegt omdat ze "het niet kan maken richting Martine om het niet te doen" lijkt volledig belachelijk!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2015, 19:28:15 »
De mol kan wel in de bioscoop hebben gezeten. Carolina's groep kwam alleen maar op tijd terug omdat ze toevallig die andere groep tegen kwamen en samen verder gingen. Mislukte molactie van Carolina?? Niet alle mol pogingen lukken hè 😉

Als Mol had ze haar team niet zo lang rondjes moeten laten rijden op de rotonde, dan waren ze het andere team misschien helemaal niet tegen gekomen.

--------

Stel dat we er ervan  van uit gaan dat de mol in de tuktuks zat: Wat zijn dan opvallende dingen?

Rik die Margriet aan het afleiden was toen hij aan het bellen was?

Ik vond vooral opvallend dat toen Marlijn het over de witte eikel had hij gelijk heel concreet de chauffeur de naam van een gebouw gaf. Hem richting 'dat witte ding' sturen lijkt me een grotere kans van mislukken hebben dan dat je heel exacte informatie gaat geven die je in principe helemaal niet hoeft te hebben onthouden.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 20:54:31 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2015, 20:40:04 »
Volgens mij is dat Margriet / Carolina die zegt 'Kom op'. In ieder geval, dat hoor ik erin.

Dat is vlak daarna  ::tandpastasmiley::

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2015, 21:22:36 »
Toen Chris de test maken zag je de vraag: ''Wanneer was het team van de Mol weer compleet in de Bioscoop?''

De antwoordmogelijkheden waren:

- Als eerste
- Als tweede
- Als derde

Er staat geen mogelijkheid ''De Mol was al in de Bioscoop''. Betekent dit dat Martine, Carolina en Marlijn niet de Mol kunnen zijn?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2015, 21:34:03 »
Toen Chris de test maken zag je de vraag: ''Wanneer was het team van de Mol weer compleet in de Bioscoop?''

De antwoordmogelijkheden waren:

- Als eerste
- Als tweede
- Als derde

Er staat geen mogelijkheid ''De Mol was al in de Bioscoop''. Betekent dit dat Martine, Carolina en Marlijn niet de Mol kunnen zijn?

Nee, met de complete teams worden vast de duo's + hun navigator in de bioscoop bedoeld.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2015, 21:35:35 »
Vreemd, maar misschien zou je als eerste moeten antwoorden in het geval dat de mol in de bioscoop was. Toen de eerste groep terugkeerde waren er nl 6 mensen in de bios?? Maar wel vreemde vraagstelling...

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2015, 22:15:34 »
Ideale molplek; ja. Resultaat; nee.

Zowel opdracht 2 en 3 geslaagd. Opdracht 2 was het lastig mollen met twee welwillende kandidaten aan je zijde, maar in opdracht 3 heeft de mol toch wel een kans laten liggen wat mij betreft..

Hoe moeilijk kan het zijn om één van de vele omstanders ertoe aan te zetten om een klein, gevallen voorwerp achterover te drukken? Vervolgens kan je je tot zwetens toe uitsloven, wetende dat de opdracht mislukt is.. Om die reden geloof ik niet dat de mol onder de lopers zat in opdracht 3. Dit gekoppeld aan de ideale positie in het theater in opdracht 2 kom ik voorlopig even uit bij Martine. Even terug kijken of zij al dan niet vrijwillig in het team bij Chris en Ajouad is beland in opdracht 3 aangezien dit niet de plek is waar je als mol wilt belanden..  ::niet-ok::

Nah... ik geloof dat de mol wel bij de lopers zat. Alleen als je zag hoe mega fanatiek het  eigen volk mee deed met de opdracht was het volgens mij onmogelijk om iets te laten vallen. Ik denk dat er dan een hele stroom srilankanen (?) achter je aan kwam om je te herinneren dat je wat vergeten was. In de groep van Rik zag je ook dat er vaker wat op de grond viel en dat de locals graag hielpen om dit weer op de kar te krijgen.

Verder vond ik het een top aflevering. Leuke opdracht in het nationaal museum  ::ok::

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #89 Gepost op: 9-01-2015, 22:44:51 »
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie niemand verwonderd zijn over het gemak waarmee de Mol wordt gehoorzaamd... Dat Margriet die 200 euro neerlegt kan ik me nog een beetje voorstellen (want anders zou Martine mogelijk geen joker krijgen). Waarom Marlijn die 100 euro uit de pot haalt is mij echter volstrekt onduidelijk. Zij en Viktor hebben de jokers al. Wat kan de Mol doen? Verhaal halen? Dat lijkt mij nou precies de bedoeling als kandidaat...

m0ll0m

Klopt, en ook omdat ik super benieuwd ben wat er dan gaat gebeuren wanneer zij niet hadden gedaan wat de Mol wilde..  :P

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #90 Gepost op: 9-01-2015, 22:45:34 »
Leuke aflevering.

Titel slaat volgens mij op 3x = Scheepsrecht. We moeten dus op zoek naar iets dat 3x plaats vindt...
Zag eerder iemand al noemen dat Chris 3x ging kijken in de opdracht met de schilderijen.
Verder Ajouad die idd iets zegt over 3x 40 kilo. Maar ik kan me niet voorstellen dat de mol 2x een vrijstelling mag pakken, zou ik echt heel vreemd vinden...

Zelf dacht ik te horen dat door Bridget Jones (Marlijn  ::tandpastasmiley::) 3x wordt gezegd dat er iemand aan haar kont zat (bij de laden en lossen opdracht)...

Verder is het voor ons jammer dat we niet te zien/horen krijgen hoe de groepen bij deze laatste opdracht samengesteld worden.
Wellicht heeft de mol invloed gehad op de indeling? Vond het erg raar dat er nl. 2 mannen (waaronder de veruit sterkste man Chris Zegers) bij het onderdeel zaten waar de minste tijdsdruk op lag.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 22:47:32 door GeeDeeZet »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2015, 23:15:50 »
chris sterkste man ?
Dat waag ik te betwijfelen.

Ik vond het ook een leuke aflevering. Veel couleur locale en lekker veel chaos. De mol kon denk ik vooral in het museum mollen. Een paar foutjes of eens meeglippen is zo gebeurd.

De witte eikel is denk ik een nieuw molbegrip geworden. Opvallend dat ze het allemaal redden. Mede veroorzaakt doordat 2 tuktuks elkaar tegenkomen denk ik.

Dan opdracht, prachtige beelden, als je even tijd hebt en niet op moljacht bent. Moet je gewoon eens naar de mensen kijken op de achtergrond. genieten ::ok::


Tja en de mol, zou ze zich nog steeds op de achtergrond houden. Mijn wensmol Martine?
Of is mijn poolmol Rik toch aan het mollen. Duidelijk de meeste fitte van alle deelnemers en kan nog geen karretje optillen .


Scheepsrecht. Zoals eerder gezegd we moeten op zoek naar iets dat 3x gebeurt. Die heb ik nog niet. Kom ik hopelijk op terug.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #92 Gepost op: 9-01-2015, 23:28:16 »
In de topic pettah opper ik het al. Ik denk dat die opdracht ook te maken heeft met het afmatten van de kandidaten. Daar worden ze ten eerste minder allert door maar wellicht heeft dit ook met den vervolgopdracht te maken waar spierpijn wellicht parten kan spelen. Vergezocht wellicht maar zowel Rik, ajouad en Victor hebben zover ik kon zien aardig wat spierkracht verbruikt. Bijna alle mannen zijn diep gegaan. Toeval? Bij de mol bestaat dat niet heb ik geleerd in de jaren. Dus de volgende opdracht kan best ook fysiek zijn.
Is het al weer donderdag half negen?

Ook ik verbaas me weer over het gemak dat men bepaalde zaken accepteerd. Eerst Chris die zonder echte slag of stoot een vrijstelling opgeeft. En nu dat men vrij makkelijk mensen laten kijken en het penningmeesterschap laat wegkapen. De drie Jokers wordt door de tuktuk passagiers ook helemaal niet in twijfel gebracht. Waarom vraagt niemand er naar en wordt er later niet weer gebeld naar dat nummer? Ik zou het stiekem gewoon nog eens proberen.
Ik hoop toch wel eigenlijk dat de groep wat meer vuurtjes Bij verschillende schenen gaat leggen.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #93 Gepost op: 9-01-2015, 23:53:40 »
chris sterkste man ?
Dat waag ik te betwijfelen.

Mwah, dit is wel een aardig armpje hoor!  ;D

Chris hoor ik bij dit fragment trouwens tegen Martine zeggen: "Doe maar 3"!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #94 Gepost op: 9-01-2015, 23:54:43 »
Citaat
Dan opdracht, prachtige beelden, als je even tijd hebt en niet op moljacht bent. Moet je gewoon eens naar de mensen kijken op de achtergrond.
Ik kijk de aflevering eigenlijk altijd zoals een gewone kijker zou kijken. Let natuurlijk wel op verdachte dingen maar let ook zeer zeker op de omgeving, de mensen enz. Daarna ga ik op me gemak dingen terug zitten kijken en nog een keer en nog een keer  ::rofl::
De karren opdracht heb ik ook echt naar de mensen op zich gekeken. Hoe die dubbel hebben gelegen om een stelletje Nederlanders die moeite hebben met karren trekken, spullen er op houden enz.

Citaat
. Dus de volgende opdracht kan best ook fysiek zijn.
Als je het einde had bekeken met de vooruitblik naar volgende week had je kunnen weten dat ze gaan lasergamen / schieten dus inderdaad weer een fysieke opdracht ;)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2015, 00:11:53 »
Titel is SCHEEPSRECHT. Wie zette het schilderij met het SCHIP op de juiste (ofwel RECHTE) plek?  :)

Bedoel je deze?
http://youtu.be/8f0zIs7GC54
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2015, 01:05:53 »
Na nog een keer de aflevering gezien te hebben vind ik het een hele goede aflevering eigenlijk.

Hoop dat ze vanaf volgende week iets beter de balans rustige opdracht/drukke opdracht doen en dan komt het helemaal goed.

lekker seizoeeeeen!!!  ::bravo::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2015, 01:20:20 »
Carolina knuffelde op het eind met dr afvaller, maar Carolina deed dat met haar wijs- en middelvinger duidelijk in beeld. Ik vroeg me af wie er zo knuffelt. Ze laat nu dus "groen en zwart" zien. Een hint?

Hier het fragment uitvergroot:
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 04:07:20 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2015, 11:44:02 »
Ik weet niet of dit in dit topic moest, maar dit viel mij nog op:

Onder het briefje van Viktor staat de afzender (De mol)
Bij Marlijn staat er geen afzender onder, waarom niet?

Onder het briefje van Margriet bij de test staat ook geen afzender

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #99 Gepost op: 10-01-2015, 12:04:40 »
Let op: op het moment bij de extra beelden dat Margriet het geld laat zien en tellen bij de rest, blijft er een geel briefje zitten in de portomonnee. Wat is dit?!

http://postimg.org/image/lqfshcc6t (link naar screenshot)