Auteur Topic: Aflevering 2 - Scheepsrecht  (gelezen 72802 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2015, 12:37:49 »
Bedoel je deze?
http://youtu.be/8f0zIs7GC54
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Geen schip hoor. Hooguit stelt die gele of blauwe vlek een bootje voor.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2015, 12:50:19 »
Ook bij DUO's gezet: Art blijft zinnen herhalen zoals Wie Weet, Wie Weet....Kunnen we daar nog iets mee?

Heb ook een print screen gemaakt van alle schilderijen na de opdracht, heeft het zin om die te uploaden?
Meer L

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2015, 13:03:26 »
wat ik mij nu afvraagt deze serie
ze krijgen opdracht van de mol met voor wat hoort wat
als een deelnemer niet luistert naar die opdracht en dus niet doet wat de mol vraagt, wat gaat er dan gebeuren?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2015, 13:06:34 »
wat ik mij nu afvraagt deze serie
ze krijgen opdracht van de mol met voor wat hoort wat
als een deelnemer niet luistert naar die opdracht en dus niet doet wat de mol vraagt, wat gaat er dan gebeuren?
Als we dat weten dan weet ik ook zo wie de mol is want dan kan ik de toekomst voorspellen :D

Dus alleen de mol (en productie en kandidaten) weet/weten op dit moment nog wat dan de straf is  ::rofl::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2015, 13:08:14 »
wat ik mij nu afvraagt deze serie
ze krijgen opdracht van de mol met voor wat hoort wat
als een deelnemer niet luistert naar die opdracht en dus niet doet wat de mol vraagt, wat gaat er dan gebeuren?

Toiletten van het hotel schoonmaken.
No Milk today???

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #105 Gepost op: 10-01-2015, 13:22:47 »


Ik vond vooral opvallend dat toen Marlijn het over de witte eikel had hij gelijk heel concreet de chauffeur de naam van een gebouw gaf. Hem richting 'dat witte ding' sturen lijkt me een grotere kans van mislukken hebben dan dat je heel exacte informatie gaat geven die je in principe helemaal niet hoeft te hebben onthouden.

Precies: witte eikel? O, de boeddhistische bibliotheek!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #106 Gepost op: 10-01-2015, 14:05:10 »
Margriet heeft best een bezweet shirt voor iemand die er achteraan duwt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2015, 15:06:38 »
Ook bij DUO's gezet: Art blijft zinnen herhalen zoals Wie Weet, Wie Weet....Kunnen we daar nog iets mee?

Heb ook een print screen gemaakt van alle schilderijen na de opdracht, heeft het zin om die te uploaden?

Dat heeft zin als je ook de printscreens hebt van hoe de echte schilderijen hangen  ;)

Offline BettySpaghetti

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2015, 17:10:10 »
Was er nou iets met de klassieke muziek? Ik moest even googlen en lees dat het ging om: Dance of the Knights, uit Romea & Julia, van Prokofiev en Dance of the Sugar Plum, uit de Notenkraker, van Tchaikovsky. Toeval, een dwaalspoor of een aanwijzing?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #109 Gepost op: 10-01-2015, 17:45:10 »
Dat heeft zin als je ook de printscreens hebt van hoe de echte schilderijen hangen  ;)

Ja die waren er in de aflevering! Hieronder een paar bijgevoegd waarbij er een vergelijking mogelijk is, verder alleen screenshots van de schilderijen zelf zonder origineel. Moet alleen nog even nakijken wie wat ophing... Ajouad en Victor enige die ik zo weet.

PS Die gele frames (bij Victor?) vielen mij meteen al op, schilderij volgens mij hetzelfde, maar waarom het frame geel?

PS2 Bij de extra beelden zie je weer de national gallery en ik blijf dat schilderij zien met die man in een bibliotheek. Hint? Komt meerdere malen terug
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 18:19:25 door Juuls247 »
Meer L

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #110 Gepost op: 10-01-2015, 18:07:05 »
Offtopic: worden er ook mensen teruggebeld die het nummer hebben gebeld tijdens de opdracht?
Ontopic: Hierboven werd genoemd dat Rik ipv 'dat witte ding' zei "de boeddhistische bibliotheek". Ook dat viel mij op. Maar misschien ging Rik expres in de tuk-tuk zitten om zich, als hij de mol is, minder bekend te maken. Maarja, aan de andere kant kon die opmerking wel doorslaggevend zijn.. ik twijfel heel erg over hem.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #111 Gepost op: 10-01-2015, 19:53:19 »
Tijdens de aflevering werd 3x muziek van een russische componist gedraaid ( o.a Peter en de Wolf ).
3x scheepsrecht ?
You'll never walk alone

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2015, 01:29:28 »
Heb ik ook in het Martine topic geplaatst maar:
Bij Martine komt  3x De Mol zeer duidelijk naar voren deze aflevering.
De eerste keer is het moment dat ze de joker wint in de theaterzaal, en zeer duidelijk laat zien in haar biecht.
De tweede keer is tijdens de test achterop de laptop, en de derde keer dat we het zien is op de jokers die ze inzet!

3 maal De Mol is scheepsrecht!

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2015, 02:45:55 »
Kan iemand mij vertellen waarom Art zegt dat de kandidaten in 1 dag tijd €3000 voor de pot hebben verdiend. Maar het was €3100....!?

(Hij zegt dat vlak voor de test)

Wat verder opviel, is de (dubbele?) M aan de binnenkant van de portemonnaie van Margriet tijdens de test. Heeft zij deze van de productie gekregen?
 ???
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 04:38:44 door jayah »

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2015, 10:46:43 »
Het kan ook zijn dat de chauffeur vertelt had dat daar de boeddhistische bibliotheek was.

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #115 Gepost op: 11-01-2015, 10:48:08 »
Kan iemand mij vertellen waarom Art zegt dat de kandidaten in 1 dag tijd €3000 voor de pot hebben verdiend. Maar het was €3100....!?

(Hij zegt dat vlak voor de test)

Wat verder opviel, is de (dubbele?) M aan de binnenkant van de portemonnaie van Margriet tijdens de test. Heeft zij deze van de productie gekregen?
 ???

Hij sprak alleen over dag 4 waarop 2x 1500 was verdiend.
Op dag 3 was nog 100 euro verdiend.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #116 Gepost op: 11-01-2015, 19:15:54 »
Hierboven werd genoemd dat Rik ipv 'dat witte ding' zei "de boeddhistische bibliotheek".

Ik kan me goed voorstellen dat er wat kandidaten inmiddels foldertjes/reisgidsen enz. van de stad (die vaak in hotels liggen) hebben doorgenomen en belangrijke punten/gebouwen/gebeurtenissen kennen. Ik zou het als kandidaat in elk geval wel doen. Er zit vaak genoeg een opdracht in de stad in WIDM en dan kunnen herkenningspunten (zoals we in deze opdacht zien) erg nuttig zijn.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #117 Gepost op: 11-01-2015, 20:47:25 »
Hij sprak alleen over dag 4 waarop 2x 1500 was verdiend.
Op dag 3 was nog 100 euro verdiend.

Ah dankjewel  ::tandpastasmiley::

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2015, 23:50:19 »
Kan iemand hier nog even naar kijken?!


Let op: op het moment bij de extra beelden dat Margriet het geld laat zien en tellen bij de rest, blijft er een geel briefje zitten in de portomonnee. Wat is dit?!

http://postimg.org/image/lqfshcc6t (link naar screenshot)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2015, 12:53:20 »
Is er iemand teruggebeld na het inspreken van naam en nummer? Ik helaas niet :(...