Ik wil jullie niet ongerust maken, maar Vier heeft vaak de gewoonte om de eerste afleveringen van nieuwe reeksen zonder geoblock op hun site te zetten, om een week later wel alles te blokkeren voor buitenlandse kijkers. Dit deden ze afgelopen herfst oa. met De Slimste Mens. Zelfs met een VPN wou het toen niet lukken.
Dat zou heel jammer zijn.
En het lijkt ook zo nutteloos. Als zo'n omroep de afleveringen nog aan het buitenland kan/wil verkopen dan kan ik het me voorstellen, maar bij De Mol (of De Slimste Mens) gebeurt dat toch niet echt en bovendien, waarom dan wel de eerste paar afleveringen beschikbaar stellen? Foutje? Pesterij?
Nou ja, afwachten maar. Mocht het toch gebeuren vinden we hopelijk een andere manier om toch te kunnen kijken.
Ooit komt de dag dat het afgelopen is met die geoblocking, daar ben ik van overtuigd. Netflix is al bezig met een wereldwijd aanbod dat overal gelijk moet worden. Maar ja, helaas is het voorlopig nog niet de norm.
maar beter iets dan niets en zeker als het gratis is ( ja ik ben een ollander :-) )
Ik zou er zelfs nog wel voor willen betalen, mits het een schappelijk bedrag zou zijn en je per aflevering (of serie) zou kunnen betalen. Maar die mogelijkheid wordt meestal niet geboden. Stom genoeg, want daarmee houden ze het 'illegaal' downloaden alleen maar in stand. (Geldt w.m.b. ook voor allerlei Amerikaanse series die hier niet legaal te volgen zijn)
Maar goed, dit is offtopic, sorry daarvoor.
Terug naar De Mol.