Wederom snap ik de kritiek niet op kandidaten die zich zo nu en dan verdacht maken. Dit is echt helemaal onderdeel van het spel. En ik heb niet het idee dat die tactiek overdreven toegepast wordt in deze serie (zelfs in WIDM16 vond ik dat niet - de tijd van de Jorissen en Nadja's ligt alweer ver achter ons). Volgens mij zijn de kandidaten hier pas in aflevering 6 een beetje expres gaan mollen. Al met al draagt dat bij aan dat we nu nog niet weten wie het is. Het moet natuurlijk niet te simpel worden.
Oh, in deze serie zeker niet, maar ik reageerde natuurlijk op het artikel waarin de angst werd uitgesproken dat het in toekomstige series zou gebeuren.
Verder vind ik het zelf wel een probleem als kandidaten vooral, en vanaf dag 1, bezig zijn met zichzelf verdacht maken (door te nepmollen). Simpelweg omdat het concept van het spel om zeep wordt geholpen als iederéén saboteert. Het gaat er niet om dat het simpel moet zijn om de Mol te vinden, maar het hele idee van het spel is dat de kandidaten moeten proberen opdrachten te doen slagen. Als dat niet zo is, heb je geen Mol meer nodig. Dan valt er niets meer te saboteren. Dan wordt het de Mol ergens ook te makkelijk gemaakt en daar krijg je hele flauwe mollen van. Dan krijg je dus mollen wiens belangrijkste acties het weggooien c.q. niet pakken van geld is.
Maar nogmaals, het is dus geen kritiek op deze serie en het spelverloop daarin. Ik heb me er in deze Vlaamse Mol geen enkele keer aan gestoord.