wouterv:
Inderdaad. Blijft tegelijkertijd wat op de achtergrond. Neemt niet het expliciete voortouw, maar lijkt gemoedelijk mee te gaan. Maar op cruciale momenten zorgt hij voor verwarring. Hij is ook diegene die Manuella erop aanstuurt de lamme tamme te nemen, en als Bruno daartegen in zegt, hoor je hem nog zeggen - maar die witten zijn toch geen bankroet.
Met die band van het meten van het touw zag je mogelijks ook een fout. Hij telde heoveel keer hij de band hand gerold: 7 x zei hij. En Isabelle begon reeds te rekenen... 7 x 3,1 = 21 en ... Maar toegegeven: het is dan Marc zelf die zegt, alle 21 m dus.
In't algemen vind ik hem nogal losjes met de info of metingen enz omgaan.
Hij is ook zacht pushend naar anderen om aan de eerste 2 proeven mee te doen tijdens de 5000 m lijn. Hij trachtte zelfs niet eens Isabelle's geplaatste vlag te verdedigen, terwijl haar redenering over kleinere foutenmarge juist was (ja, ze zaten er ook naast, maar minder dan het nee-team). En dan de reactie als de vuurpijl afging: Plots was hij luid verbasd, maar je zag geen reactie zoals die van Isabelle en Bruno. Die waren stiller, maar die trokken echt een gezicht van 'de mol heeft ons hier al zitten gehad'. Hij is niet mijn enige verdachte, maar wel mijn hoofdverdachte, vooral ook omdat de 5000 m proef diegene was waar men theoretisch de hoogste pot kon vergaren van de 3 EN hier veel aan te saboteren viel. Was ook de moeilijkste proef.
En het molboekje: de mol hoeft toch niks te noteren? Die kan toch alle vragen over zichzelf juist beantwoorden?