Met de mensen die zijn afgevallen krijgen we een heel interessante kijk op de eerste proef op de eerste dag (die van de helft van 5000 m vinden).
Van de 5 die de proef tot het einde hebben doorgezet blijven enkel Issa en Thibaud over. Met de afstand die ze ernaast zitten kunnen we concluderen dat Issa's ploeg zich 1 x mistelt heeft bij het leggen van de 42 m plakband, terwijl Thibaud's ploeg het 21 m touw 6 x te weinig hebben gelegd. Dat er reeds 1 telfout is ingeslopen vóór de eerste tussentest of de tweede is mogelijk, maar het lijkt me te zot dat de voltallige nee-ploeg zich reeds 6 x mistelt heeft terwijl ze nog voltallig waren, zeker aangezien ze een methode van dubbele controle hadden (waar Bruno op hamerde). Dus dat betekent dat naar alle waarschijnlijkheid dat 21 m touw 6 x te weinig is gelegd nadat Bruno en Hanne achter moesten blijven. Da's wel erg veel he (da's niet meer een toevallig foutje), en aangezien Manuella en Ruth afvielen, kan enkel "de man van detail" daar verantwoordelijk voor zijn, de man die Bruno zeer snel uit de weg zette om dat flesjesraadsel te doen.
Dan heb je zijn rare communicatie: witte lama met een vuile vlek (ja, zo zijn er velen), eerst een naam geven en geen beschrijving, raar krulletje op stembriefje zetten om zo te weten te komen wie hoe gestemd heeft, bij de nee-stemmers zitten maar toch antwoorden op Issa's vraag + de eigenlijke juiste vennootschapsvorm van dat bedrijf weten maar dan liegen over hoe hij dat weet (ik kom daar langs... maar als hij daar langs kwam dan zou de man met oog voor detail weten dat het PVBA is), maar Ruth mag nog geen vraag aan hem stellen. Gilles en Cathy en Bruno zeggen dat de pausnamen het belangrijkste zijn net als ze stoppen bij het eerste plaatje, afleidingssteentjes gooien terwijl er reeds 2 hebben aangetoond dat je binnen kan sluipen zolang het alarm van je helm niet afgaat. En hij blijft lang genoeg bij de slachthuis proef om wat mee in de twistpot te roeren.
Thibaud is mijn hoofdverdachte die het handig speelt - gezien als de fanatiekere kandidaat die van alles controleert en wil winnen, maar hierbij constant anderen verdacht maakt, zogenaamd behulpzaam, er vaak naast zit, maar ogenschijnlijk niet het hardst op de voorgrond komt.