Thibaud kan 2 kanten uitgaan voor mij: of hij is de mol, of hij is van bij het begin zo zeer aan het checken of het die of die niet is dat hij en tracht zoveel mogelijk een overzicht te houden en anderen te controleren. Alleen zorgt dat voor gedrag dat verdacht lijkt:
Hij neemt eerst letterlijk het voortouw hoe het touw af te meten. Maar uiteindelijk is het Bruno die voorstelt om per 2 te gaan en zo elkaar te controleren. Het is Thibaud die bij Burno aandringt om de eerste test met the Inca Cola te doen. HIermee zet hij Bruno weg. 2 x maakt hij een overduidelijke telfout. Zowel Bruno als Manuella corrigeren hem onmiddellijk. De vraag is nu of hij hen aan het aftoetsen is op nauwkeurigheid (de mol zou hem niet verbeteren bij het maken van een telfout), of hij verkeerd telt als mol. Idem met zjn "Doe jij die test maar Bruno, da's niks voor mij." Is het de mol die een controleur wil kwijt raken, of vreest hij dan dat Bruno de mol is en wil hij hem vroegtijdig isoleren in de hoop de proef te laten slagen (wat dan zwaar mislukt is), of had hij voor zichzelf Bruno reeds geëlimineerd als mogelijke mol en neemt hij de rest mee om zo Ruth en Manuella te testen. Idem dito met meegaan met Cathy bij de lama's,testen met Bruno of Stijn wel alles juist heeft doorgegeven, etc.
Het zit heel heel dubbel daar, maar voorlopig denk ik dat hij isolatie tracht te gebruiken om kandidaat mollen voor zichzelf te elimineren. Ik zie hem nog ver geraken, vooral omdat velen hem als mol gaan verdenken door dit gedrag; maar ik denk dat hij hierdoor gedrag van andere niet-mollen zal uitlokken dat hen dan weer verdacht maakt in Thibaud's ogen.