Zo, ik heb ook gekeken. Dankzij de downloads, waarvoor veel dank!
Voor mij voor het eerst dat ik een niet-Nederlandse Molreeks ga volgen. Dus ik hoop dat ze online beschikbaar blijven komen.
Een idee van wie het kan zijn heb ik nog niet. Maar het hele spel is heerlijk
back to basic. Het is echt even wennen dat ik de mensen niet ken, maar ik vind het heel prettig hoe ze dat nog af en toe in beeld brengen met zo soms nog de namen erbij. Ik mis wel een beetje de biechten, ik zie persoonlijk liever de kandidaten aan het woord dan de presentator.
Het grootste verschil met Nederland is toch de montage. Het is veel minder als film, maar meer als
reportage gedaan. Echt zoals de aflevering start: "dit is het verslag van een reis". Het lijkt minder professioneel, maar oogt voor mij ook veel "èchter" ofzoiets. Dichter bij de deelnemers, of zo. Meer alsof het hún spel is.
En de kandidaten zelf zijn ook zo heerlijk bleu dat spel in. Geen idee hoe ze dat spel moeten spelen. In Nederland zijn ze invergelijking zóóó doorgewinterd. 't Is wel even prettig om het spel weer even wat meer naïef gespeeld te zien worden.
Dat de deelnemers elkaar pas tijdens de eerste opdracht voor het eerst ontmoeten vind ik wel heel mooi. Dat is zo'n contrast met Nederland waar kandidaten van tevoren al weten met wie ze zullen gaan en alles al kunnen opzoeken. De opzet met onbekende mensen vind ik dan toch beter in het format passen; mysterieuzer.
De opdrachten zijn prima. Nog niet heel spectaculair, maar geeft wel een kloppend geheel allemaal. Dat de presentator tussen de groep gaat zitten vind ik dan weer iets minder.
Het logo vind ik trouwens prachtig, met de strakke lijnen. Modern en sjiek. De executie vond ik ook heel spannend. Geen poespas, heel goed gekozen geheimzinnige achtergrondmuziek, en geen knalharde geluiden op die schermen. Veel subtieler, waardoor je als kijker juist meer er in zit. Ik hoop echt dat idTV meekijkt (en liefst ook op het forum meeleest) en wat dingetjes meeneemt naar WIDM2017
Samengevat: superleuk
Maar ik merk wel dat zo na een uur lang Vlaams luisteren, ga ik in mijn hoofd ook alles hier met zo'n tongval lezen