Kortom, voorlopig hou ik het nog bij Sidonia Ruth. Laat de discussie over de-mol-krijgt-nooit-rood-scherm maar weer losbarsten.
Wat nu als het volgende week van de andere kandidaten (zo lijkt het toch te worden) afhangt of ze terug mag of niet.
Dan nemen ze toch een enorm risico.
Denk maar aan wat Karel tegen Menno zei: 'wat als paul geen 4 boekjes wist te verzamelen'
Mij viel deze proef iets op:
Groep neen nam het touw van 21m om te tellen
Groep ja nam de plakband van 42m om te tellen, dit lijkt logischer aangezien dit sneller zou gaan.
Echter heb ik iets uitgerekend. De afstand was 2500m.
2500/21= 119,047... Dus als je dit 119 keer legt, heb je 2499 meter. (opdracht geslaagd)
2500/42=59,523 Leg je dit 59 keer heb je 2478m (gefaald), 60 keer is 2520 m (gefaald)
Om met de plakband te scoren, moet je sowieso schatten. Dan moet je bij de 60ste keer 12m schatten op 42m.
Dit lijkt mij zeer moeilijk om te doen.
Als je kijkt naar de afstanden die ze mis waren:
groep ja zat er 51m naast. Hun vlag stond op 2449m. Dit betekent dat ze maar 58 keer de plakband gelegd hebben.
groep neen zat er 123m. Hun vlag stond op 2337m. Dit betekent dat ze maar 113keer het touw gelegd hebben.
Kortgezegd mijn conclusie:
De plakband gaat sneller maar op het einde zit je strop omdat je moet schatten. De plakband moest nog maar 1x gelegd worden om geld te winnen.
Groep touw is hopeloos maar op zich was dit veel gemakkelijker om uit te komen.
Dus groep ja vind ik hier het meest verdacht. Gilles kwam als eerste met het idee om de plakband te gebruiken maar
Marc neemt het initiatief om plakband te nemen zonder er een afspraak was.