Wat een prachtige laatste aflevering. Fijn om eens een reünie te zien met enorm veel extra beelden ipv 75% gekeuvel en geginnegap (met dank aan Michmol voor het woord
) aan de reünietafel.
Wat ik ook echt op prijs stel is dat ze zowel de gelukte sabotages als de mislukte sabotages lieten zien, met hierbij een biecht van Gilles. Heerlijk om de Mol over zijn beleving van het spel te zien praten, hoe hij er van genoot de kandidaten af te schieten, hoe die "verdomde" Stijn hem als mol in de weg zat, en zo nog meer. Dat is iets wat ik sterk mis in WIDM, en wat ik ook al aangaf op het WIDM-forum. Ik zou meer willen zien over hoe de Mol het spel beleeft.
Qua molacties vind ik dat hij het goed heeft gedaan. Geen bijzonder grote of verbazingwekkende acties, wat ik wel jammer vind. Maar hij heeft toch mooi het vertrouwen van 7 kandidaten weten te winnen, en dat ingezet als middel om te saboteren (kapel bijvoorbeeld). Ik moet nog kijken hoeveel hij nou gesaboteerd heeft. Maar sommige opdrachten zijn helemaal niet teruggekomen in de aflevering? El Pato bijvoorbeeld.
Je zag dus inderdaad goed dat Gilles niet blij was met het verdienen van geld. Bij de schilderijopdracht viel me dat meteen op, maar bij de lama's was het enorm duidelijk (vandaar ook dat we daar geen beelden van zagen in aflevering 1).
Hints, heel goed gemaakt, en geen 1 gevonden door dit forum. Maar ik heb de indruk dat de meesten hier het programma gewoon hebben gevolgd, zonder helemaal gek te gaan op het doorspitten van afleveringen op zoek naar hints. Zoals bij WIDM wel gebeurt. Dat gaf wel een soort rust op dit forum, niemand fokte elkaar op om vooral de eerste te zijn met een hint. Heel fijn. Maar dat we die schreeuwhint (Holy Fuck) niet gevonden hebben zeg, die was wel erg simpel
.
Wat ik wel jammer vind is dat Gilles in zijn eentje heeft bepaald dat Ruth niet terug zou komen. Zo heeft ze dus nooit een tweede kans gehad. Buitengewoon onfortuinlijk voor Ruth, dat het antwoord dat Issa gaf precies voor Gilles zo manipuleerbaar was dat het goede nummerbord weg ging. Of zou Gilles anders zelf een antwoord met G, B of L gegeven hebben? Dat hoop ik niet, want dan is er van een tweede kans voor Ruth nooit echt sprake geweest.
Buitengewoon gul van Cathy om een deel van de pot aan Hanne te gunnen.
En wat lief van Issa van die truien
.
Haha en Marc op het laatst: Gilles, zo'n knappe gast. Heel veel mannen zijn vast jaloers op mij.
Ik heb bijzonder genoten van deze serie. Ik heb het terugkijken van de laatste aflevering expres uitgesteld, omdat ik niet wilde dat het voorbij was
. Nu is het dan toch zover. Ik ga jullie missen Belgische molletjes!