Volgens mij heeft hij een heel tijdje gewacht voor hij eraan begon. Maar uit kandidaatsoogpunt is dit weer niet zó vreemd, hij sprak al uit dat hij liever zijn ketting niet ging opgeven dus mogelijk wilde hij wachten op een mindere fietser zodat die zijn ketting zou opgeven en hem ook helpen met de opdracht. Maar dat duurde erg lang...
het kan mols zijn van Davey, maar ook van Sam of Robin, dat zij langzamer gingen dan dat zij eigenlijk konden en dat zij ook hebben geprobeerd de rode lantaarn kort achter zich te krijgen zodat die ook vertragen moest.
Mee eens, en ook met Luc trouwens. Maar Davey fietste als een beest, dat viel me met name op. Door het tempo er gelijk flink in te zetten, hielp hij toch wel mee om Annelies en Eline er zo snel uit te te krijgen (mocht hij de mol zijn). -1000 daarmee. Voeg daar Sam bij, nog eens -500. Was Davey persoonlijk vrantwoordelijk voor, door zijn fiets min of meer op te eisen en de ketting van Sam niet te herstellen. En meer dan dat; het levert een kantje boord situatie met Hans op.
Mocht hij de mol zijn, dan zou ik 1500 euro er op zo'n indirecte manier uitspelen nog veel leuker vinden dan rechttoe rechtaan voor de tentbenodigheden te kiezen. Misschien wil de mol voorkomen dat hij makkelijk gespot wordt, zoals Gilles vorig jaar in de fietsopdracht.
En bij de boot ging Davey uiteindelijk wel mee met Robins gepush om het toch te proberen. Had hij de hele opdracht mee kunnen nekken, en de schuld bij Robin laten liggen.
Maar mee eens dat hij bij de golfopdracht duidelijk meehielp met het juiste cafe vinden. Idem voor Eline trouwens!