Zij was mijn eerste hoofdverdachte, een flik als Mol spreekt sowieso tot de verbeelding. En die droge humor erbij, zalig.
Net te laat als zesde op de knop drukken zag ik eerst als ideale dekmantel voor een Mol, zo behoor je niet tot de ene groep noch tot de andere. Stuck in the middle. En daarbij ook nog eens vloeken op de kandidaten die door mochten. Dat zag ik de nieuwe Mol wel doen.
In de volgende proeven liet ze zich nooit echt van haar beste kant zien. Een toontje lager zingen in het koor, verschrikkelijke antwoorden geven op vragen die een inspecteur wel zouden moeten liggen (Oost-kantons, VN). Zij was ook de aangeschoten flik die haar deel van de museumroof deed mislukken door op een nogal vrij expressieve manier te liggen kruipen.
Al haar kogels in recordtempo afknallen (wat een mol zou doen met een laatste regel als 'per overlever geld uit de pot') maar van een politie-inspecteur verwacht je misschien net iets meer geduld.
Af en toe heeft ze wel een paar goeie acties ... bij het laten vallen van het gebouw kweekte ze een beetje vertrouwen door zich te laten vallen ondanks dat ze het niet aandurfde. Eerst dacht ik dat ze dit deed om de andere niet-durvers schrik aan te jagen, maar nu denk ik dat het meer met de vraag te maken had die zij en Jolien moesten beantwoorden over Miss Moto.
Na deze proef moeten we al wachten tot afl. 5 voor Eline nog eens iets echt goed doet. Dat is gaan staan op het juiste vak van Marie Curie. Maar ook die proef mislukt, weliswaar niet door haar. En dan vorige aflevering deed ze het dan wel goed bij het duiken. Maar veel goede acties heeft ze nooit gehad.
Denk dat het allemaal een beetje te veel van het goede is voor Eline. Ze is er lang kunnen inblijven, al dan niet een keer door haar eigen vel te redden. Hoop dat we dat ooit nog te weten komen.
Het enige wat ik niet begrijp is dat niet meer kandidaten haar noemen bij de test. Eline wordt raar maar waar bijna nooit genoemd door de kandidaten als potentiële Mol. Hoezo geloven ze er niet in? Ik had altijd de indruk dat Sam haar verdacht en Davey eventjes. Maar bv. Annelies die als eerste aan haar wordt gekoppeld bij de quizvragen, het is toch raar dat zij haar nooit in haar molmix heeft gegooid. Andersom werd Annelies altijd al verdacht door Eline.
Heb om de een of andere reden het vermoeden dat ze vandaag gaat switchen maar dat het nog steeds lijkt alsof ze voor Annelies gaat als Mol. Een spelletje omgekeerde psychologie dus. Goed opletten is de boodschap vandaag. Als ze eruit ligt komt dat omdat ze altijd goed zat maar nu de test volledig verkeerd invult. Of ze moet de traagste zijn.
Al blijf ik nog good hope hebben dat ze gewoon de hele reep chocolat krijgt en niet maar zeven stukjes.