In de auto horen we 'Arrivederci Hans'
Ik neem aan dat het een bestaand nummer is, en het is me net iets te toevallig dat degene die afvalt en we gaan weerzien ('arrivederci' betekent 'tot weerziens') dus Hans heet, zodat deze plaat gedraaid kon worden.
Het kan betekenen:
- dat de afvaller bij de knop-opdracht bij toeval Hans is geworden. En dat vervolgens iemand van productie dacht aan dat nummer en dat het maar net iets te grappig zou zijn als ze dat liedje in de auto zouden draaien.
- dat van tevoren al vastlag dat Hans het niet zou halen zodat de tien in Zuid-Afrika deze hint op zijn terugkeer gegeven kon worden.
In het laatste geval kan dat ook weer twee dingen betekenen:
- Hans is de Mol en heeft bewust steeds te laat gedrukt
- Hans is niet de Mol, maar de productie heeft 'gesjoemeld' met het spel zodat Hans zou overblijven. En de Mol zou dit dan ongetwijfeld geweten hebben. Hans zelf vermoedelijk niet.
Het gevoel dat dit laatste het geval is wordt versterkt doordat hij het sterkst van allen aangaf dat hij niet als eerste wilde afvallen, en dat fragment later nog eens herhaald wordt.
Edit: ik zie nu dat de post hierboven iets vergelijkbaars suggereert. Ik ging er vanuit dat 'Arrivederci Hans' een keuze van de Mol was geweest, maar dat blijkt dus niet zo te zijn (tenzij Hans de Mol is).