Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock  (gelezen 11973 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Gepost op: 6-03-2017, 19:10:59 »
Naam volgt nog. Maar vast iets met bezoek. Of doen ze eerst nog even een individuele opdracht voordat het bezoek komt?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 09:31:44 door Robbieazerty »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2017, 22:23:16 »
iets met elektrische schokjes dus :D

Was wel leuk die schrik de eerste keer dat het fout was.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2017, 22:30:29 »
Door deze opdracht denk ik niet meer dat Annelies de mol is...
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2017, 22:56:27 »
Heel leuke opdracht, ik heb flink gelachen!
Die vier in het gebouw zijn wel verdacht (slechts 5 woorden goed, geen bruikbare aanwijzingen aan Hans en Davey). Ik ben verrast dat Hans en Davey het juiste gebouw nog hebben gevonden.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2017, 22:57:22 »
dat was hoerenchance  (is dat echt een woord ? )
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2017, 22:58:53 »

Ja, wordt toch soms gebruikt ;)

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2017, 23:06:44 »
Ik zeg boerenchanche
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2017, 23:14:39 »
en ik hoerenchance.

Kennen jullie dat niet: prostitutiegeluk
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2017, 23:34:58 »
Davey en Hans doen het hier alleszins zeer onmols.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2017, 23:41:43 »
Geweldige opdracht weer, zeer knap verzonnen. ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2017, 23:48:39 »
Davey en Hans doen het hier alleszins zeer onmols.

Inderdaad. En in combinatie met opdracht 3 (en na de fietstocht vorige week, al liet dat ruimte over voor twijfels) kan ik in Davey echt geen Mol meer zien. Hier had de Mol bij het gokken makkelijk de juiste GPS uit kunnen zetten.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2017, 23:57:45 »

Ik kwam niet meer bij na die eerste keer dat ze een schok kregen. Maar toen ik dat woord hoorde, veeg mij maar op  ::rofl::

Evenwel zag ik Annelies ijverig verkeerde antwoorden pushen net als Robin. Davey had lukraak verkeerde gps'en kunnen uitdrukken, verkeerd kunnen rijden, te laat kunnen arriveren. Evenwel deed hij hier niks mee. Dus dat pleit tegen hem als mol  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2017, 23:58:44 »
Ik vond Robin enkele goeie tips gaf, zoals sla eens af om de gps iets te laten zetten.

Ook goeie keus van Hans en Davey om de gps'en af te zetten die langer duurde om naar te rijden, dan dat ze tijd hadden.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Bels

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2017, 00:04:04 »
Ik vond Robin enkele goeie tips gaf, zoals sla eens af om de gps iets te laten zetten.

Ook goeie keus van Hans en Davey om de gps'en af te zetten die langer duurde om naar te rijden, dan dat ze tijd hadden.
En Robin liep nog terug om de gsm mee te nemen, had die gerust nog kunnen laten liggen tot ze in de bibliotheek waren.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2017, 00:09:43 »
Robin ging me te vaak mee in goede antwoorden.

Davey gaf als eerste woord wellicht iets waarvan ie wist dat t in geen van de woordenboeken stond.

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2017, 00:14:26 »
Inderdaad. En in combinatie met opdracht 3 (en na de fietstocht vorige week, al liet dat ruimte over voor twijfels) kan ik in Davey echt geen Mol meer zien. Hier had de Mol bij het gokken makkelijk de juiste GPS uit kunnen zetten.

Ja, helemaal mee eens. Ik had hem graag op mijn verdachtenlijstje willen houden, maar dat lukt gewoon niet meer. Het was hier één op acht, en dan nog halen Davey en Hans de opdracht.

Offline martinbdv

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2017, 00:15:20 »
In de auto:
-Davey geeft in het begin woorden door naar de groep. Dit levert niets op. Ze worden het zat en besluiten links of rechts te gaan. Davey wil rechts, Hans beslist links, Davey gaat naar links. Davey wil er een paar uitschakelen.
De groep geeft aan dat Kroatisch uit moet. Hans wil die uitzetten, Davey waarschuwt door te zeggen dat hij het zeker moet weten. Wordt uitgezet. Davey wil het woord Vliegveld of Vlieghaven hebben. Davey merkt vervolgens op dat ze daar niets aan hebben en wil vervolgens alle woorden Links, Rechts en Rechtdoor hebben. Robin geeft direct enkele goede woorden. De beurt daarna worden er veel woorden gegeven. OP gegeven moment rijden ze de bergen in, Hans wil terug. Davey geeft aan dat dat geen nut heeft omdat alles rechtdoor aangeeft.
De groep is klaar met raden en probeert de auto te helpen. Robin zegt dat alles wat te lang is uitgeschakeld moet worden, Hans schakelt alles wat te lang is uit. Robin denkt dat ze op de 2e of 3e verdieping zijn, Annelies zegt 2e, Robin zegt tegen de auto 3e. De navigatie zegt iets, Davey zegt dat hans in zijn boekje moet kijken en hans zegt dat het zweeds is. Davey zegt dat de die uitgeschakeld moet worden en de goede navigatie blijft dus aanstaan. Navigatie zegt rechts, Davey lijkt daar rechtdoor te gaan, tegen Hans te zeggen dat hij niet rechts kon en keert even later om.
Ze zijn ruim op tijd.

Bij het raden van de woorden:
1. Gaatjesdrukker(GOED) - Annelies geeft de voorzet, Robin stemt in, Sam gaat klaar staan, Eline is langzaam en zegt niets.
2. Sponskoek (GOED) - Annelies roept weer het woord, er komen wat andere voorbij, Robin brengt het goede woord weer in en Eline stemt in.
3. BromSkoot (FOUT, Bromponie) - Sam komt met Brom, Annelies zegt dat dat woord er was. Eline komt met Skoot. Annelies komt met Brombak, Sam wijst dat af. Eline brengt Skoot weer in de groep, Robin beslist dat het Bromskoot moet zijn. Annelies geeft aan dat dat volgens haar niet klopt. Ze doen het toch, Sam geeft aan dat de tijd wegtikt.
4. Hysduim (FOUT, Duimgooi) - Robin komt met Duim, Annelies brengt Hysduim in. Eline geeft aan dat dat een mogelijkheid is. Sam beslist Hysduim, de rest stemt in.
5. Verkleurtongetjie (FOUT, verkleurmannetje) - 2 mensen merken Verkleur op (Annelies/Sam?), Annelies brengt Baba ter sprake, Robin Tongetjie. Robin lijkt vervolgens aan te dringen op Verkleurtongetjie.
6. Geen beeld van, maar sowieso FOUT.
7. Joggiepak/Sweetpak (Goed, Sweetpak). Groep weet het niet meer na 4 achter elkaar fout, en belt met de auto. Davey wil niet antwoorden, hij is aan het rijden. Hans beslist: Sweetpak. Dat is goed.
8. Skootrekenaar (GOED) - Robin beslist heel snel, iedereen is het eens.
9. Hysbak (GOED) - Sam beslist snel, iedereen is het eens.
10. Kleinbroeikas (FOUT, Bababroeikas) -  Sam brengt Baba in de groep. Annelies geeft aan dat het Babyachtig is, Eline lijkt ook richting Baba te willen. Robin geeft aan dat Annelies net zei dat Baba opa was. Ze vragen het Davey en Hans: Davey wil klein, Hans wil Baba. De groep stemt, 3 voor klein, Annelies stemt niet.

Verder opvallend:
-Robin vergat een aantal keer bijna de telefoon, maar nam hem wel mee! -> Minder verdacht.
-Hans koos vaak het tegenovergestelde van Davey.
-Robin erg fanatiek en helpt goed mee.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2017, 00:24:38 »
Als ik afga op die samenvatting is Davey deze aflevering toch wel erg verdacht.
En met vragen als 'zat de Mol in de auto?' en 'overleefde de Mol de paintballopdracht?' heeft Hans ook wel een nadeel als hij Davey niet verdacht.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2017, 00:25:29 »
Op basis van de samenvatting van het woorden raden vind ik Eline ook verdacht.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2017, 00:28:58 »
Ik heb vooral op de handen en houding bij het vastpakken gelet. De Mol weet namelijk ws wanneer hij/zij een schok kan verwachten.
Maar kon er nog weinig uit afleiden omdat bij laatste paar antwoorden angst erg logisch is. De eerste schok maar eens terugkijken!

Edit: hmm ja daar (net als bij latere foute antwoorden) zie je Eline's hand even loslaten en weer vastpakken.. maar is niet echt sluitend bewijs.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 00:30:47 door Mvnl »