Wederom Davey, en een beetje Annelies verdacht, ook na deze aflevering.
Davey:
-Steekt zijn hand op bij de auto-opdracht; wil op de meest strategische plek zitten (in een groep van 4 met woordzoeken valt niet goed te mollen; te opzichtig als je daar steeds dwarszit of de verkeerde combinatie pusht).
-Probeert Robin af te poeieren wanneer die belt om Hans en Davey te betrekken bij de vraag wat een trainingspak in het Zuid Afrikaans kan zijn ("alee, Eline, dat gaat niet. Ik kan niet en op de autobaan.. Das niet te doen, dr zijn 8 gps'en aan het spreken tegen mij...")
Maar Hans wil de vraag wel helpen beantwoorden, gelukig maar, want hij geeft het juiste antwoord, sweetpak)
-Als Robin 'skreni destra' als Kroatisch identificeert, en dit doorgeeft aan Hans en Davey, wil Hans meteen de juiste GPS uitschakelen, maar Davey probeert weer onzekerheid te stichten ("Maar welke is dat? Wil je die uitzetten, maar wacht wach wacht!")
-Als de opdracht al zo goed als ten einde is en er nog maar 2 woorden te raden vallen, komt Davey wederom zeer laat met een goede tip (hield zich voor de rest op de vlakte), door te vragen naar de vertalingen van links, rechts en rechtdoor in alle woordenboeken.
-Voor het woord 'broeikas' worden Davey en Hans gepolsd door de groep: hoort klein of baba hierbij? Davey zegt Klein, Hans zegt Baba. Davey heeft het fout... (Hans valt hierbij af voor mij als molverdachte). Ook Annelies kiest het juiste woord Baba. Eline, Robin en Sam kiezen het verkeerde 'klein'broeikas.
-Annelies komt met een aantal goede woordcombinaties (stuurt mede aan op gaatjesdrukker, sponskoek, had Hysduim correct maar de groep ging voor een andere optie. Op het einde zegt ze dat Baba zowel opa als baby kan betekenen, wat Robin laat vloeken als hij zich herinnert wat ze eerder zei.
-De groep en Hans komen tot een juiste strategie: afslaan om te horen wat links en rechts in alle gps-talen is, want die woorden heeft de groep nog kunnen opzoeken voor alle talen.
Davey doet weer moeilijk ("Een gps praat alleen maar als hij zegt wat je moet doen. Als ik nu afsla..."). Robin en Hans gaan daar goed tegenin, want je moet natuurlijk een verkeerde afslag nemen, waarna de gps'en zullen zeggen om te draaien en ofwel links of rechts terug te gaan.
Het is ook verdacht dat Davey ervoor gekozen heeft op een route te komen waar maar liefst tien minuten geen afslag gaat komen. Davey lijkt er alles aan te doen om niet af te hoeven slaan, maar moet uiteindelijk wel dankzij 'legerleider' Robin.
-Davey moet in het stadje naar rechts, Hans zegt dat hij naar rechts moet, de GPS ook maar davey zegt dat dat niet kan en gaat rechtdoor. Hans komt er snel op terug: "En waarom niet?" De regie heeft ervoor gekozen ons niet te laten zien of er een weg naar rechts ging, maar uit Hans' reactie maak ik op dat dit wel moest kunnen. Verdacht weer van davey. Dan rekt hij meer tijd door erop te staan een parkeerplaats te vinden ipv de auto gewoon te dumpen ergens.
Ze halen het en op de goede plek, maar met heel veel geluk en goede keuzes van Hans. "Hoerenchance!"