Sam kwam meteen met sponskoek, Annelies ging mee. Zelf kwam Annelies nooit als eerste met een goede combinatie op bababroeikas na waar ze tegelijkertijd twijfel over zaaide. Wel komt ze met het foute brombak, hysduim, verkleurtongetjie. (En zegt ze dat hukuk rechts is in het Turks terwijl dat recht/wet is.) Kortom: ook in opdracht 1 is Annelies (wat subtieler) mols en aanwezig.
Misschien pik ik er de verkeerde dingen uit? Ik zag Annelies meegaan met goede antwoorden, maar ook zelf goede delen van woorden aandragen. Daarnaast geeft ze ook verkeerde woorden.
Citaten van wat er gezegd wordt, Annelies in bold, en ik heb onderstreept waar ik zelf denk dat ze meehielp om mee te gaan met de beslissende woordcombi (maar dat is dus subjectief):
En sorry als dit in het verkeerde topic staat!)
Toestel om papier te perforeren-Gaatjiesdrukker Goed
Robin: "Gaatjes.. Gaatjesmaker"
Annelies: "Gaatjies, hier" (ze gaat mee met Robin hier)
Robin: "drukker, gaatjiesdrukker?"
Sam: "Ja ik denk het wel. Maar kijk nog eens de goeie"
(.. hier is geknipt door de regie wellicht..)Annelies: "Gaatjiesdrukker moet dat zijn, het kan niet anders." (lijkt op beslissende toon voor het goede antwoord te gaan)
Robin: "Ja komaan, hop"
Luchtig gebak voor bij de thee - sponskoek Goed
Annelies: "Luchtig gebak voor bij de thee.. Koek?" (initiatief van Annelies voor goede 1e deel van het woord)
Robin: "Ja dat kan klein ook zijn he?"
Eline: "Sweet"
Annelies: "Sweet is zoet he? Dat is zoet.." (ontmoedigt uit zichzelf een verkeerd antwoord)
Robin: "Luchtig is meer spons he?"
Annelies: "Ja dat vind ik ook" (Ondersteunt een goed antwoord, idee voor goede 2e deel komt van Robin)
Robin: "Sponskoek, doen we het?"
Annelies: "Sponskoek!"Een gemotoriseerd voertuig op twee wielen- bromponie Fout
Sam: "Iets met brom? Brom brom.."
Annelies: "Ja dat was er", wijst naar brom. (Brom is het goede eerste deel van het woord)
Eline: "Skoot? Van scooter"
Annelies: "Brombak misschien?" (Annelies pusht het verkeerde antwoord)
Sam: "Nee dat denk ik niet"
Robin: "Bromskoot, kom"
Annelies: "Dat is een woord dat in mijn oren niet klopt" (A. ontmoedigt een fout antwoord, maar suggereert zelf ook een verkeerd antwoord, en creeert verwarring door steeds brom te blijven herhalen en dan te zeggen dat ze het juiste antwoord ook niet weet. Dus dat kan een molactie zijn).
Gratis meerijden in een auto - duimgooi Fout
Robin: "Duim? Duim"
Annelies: "Hysduim??" (maakt liftgebaar; Annelies pusht het verkeerde antwoord - kan een molactie zijn)
Eline: "Hysduim? Ja kan ook.."
Sam: "Pak hysduim, komt"
Hagedisachtig dier dat van kleur kan veranderen - verkleurmannetje Fout
Annelies: "Kameleon. Baba, ik weet dat dat iets met een grootvader te maken heeft" (Heeft ze voorkennis en is ze hier al de verkeerde keuze voor het laatste woord aan het voorbereiden in de groep? - Molactie)
Eline: "Verkleur sowieso" (Juist)
Robin: "Tongetje slaat wel op een hagedis die zijn tong uitsteekt"
Annelies: "Ja! Kameleon" (Annelies pusht het verkeerde antwoord)
Robin: "Proberen we het?"
Set sportkleding bestaande uit een broek en een jasje - sweetpak Goed
Eline: "Wij denken aan de drie woorden joggie, sweet en pak. Dus ofwel joggiepak, dus ofwel.."
Annelies: "Sweetpak.." (Annelies spreekt het juiste antwoord uit, maar meer om de zin af te maken)
Hans denkt sweetpak.