Het waren voor mij ook precies deze eerste afleveringen die mij hem deden strepen als mol. Inderdaad die slimme acties met de staafjes, maar ook zijn heel naturelle "We zitten niet in Kiev, vriend". Dan vond hij ook nog de 2000 euro. Toen met de graafmachines het totaal onnodige op de spits drijven met halverwege tegen de klippen op de leiding te willen overnemen. Zeer onmols. Vervolgens ging Bella eruit met 10 vragen op hem, en dat was dus al helemaal in het begin met nog zoveel kandidaten in het spel.
Ik had nadat Stine vertrok nog even een halve uitleg, namelijk dat met JM de mol er ook uit was en Ruben gevraagd werd. Want die werd daarna veel weifelender in beeld gebracht. Zag ik echt veel mols gedrag bij. Maar dat zou bijv. ook nog weer niet eerlijk zijn naar Bella want die maakt conclusies op basis van alle afleveringen en als er dan vlak voor je test opeens een nieuwe mol is... dat verwacht je niet. Dan had de crew maar een aflevering extra moeten geven, want die tijd was er wel ivm. het niet ingecalculeerde niet-terugkomen van Ron.
Dus ja, Ruben was gewoon de super-hulpmol dit jaar. Voor Jan. En voor de kijkers waren er nog wel grotere hulpmollen in Stine en Simone. Allemaal heel fijn in beeld gebracht, zo mogen ze het volgend jaar wel weer doen
.