Het grootste probleem bij Jan vindt ik de verborgen aanwijzingen. Al zie ik die ook niet echt bij de andere finalisten. Simone en Stine leken de meeste hints te hebben, maar misschien zat het hele forum wel gewoon in een tunnel.
Bovendien zullen de hints niet meer zo duidelijk zijn als in 2015.
Probleem is dat een aantal op dit forum aangehaalde mogelijke hints op meerdere kandidaten kunnen toegepast.
Ruben betekent "heerser" : we hebben al een aantal konings-monumenten en -standbeelden zien passeren, schaken komt van sjah, mogul = mogol, kings get their heads cut of of krijgen straten naar zich vernoemt
Schaakbord : Jan 2x op/aan een schaakbord met koningheerser Ruben en (verkeerd geplaatste?uiterlijk kandidaat/innerlijk mol) koningin Olcay?.
De "NOS' logo rondes kunnen gewoon de O van Olcay betekenen.
Jan's naam zien we dubbel opduiken op woordzoeker, op Tsemi bord, in X-kruis op kerk (=georgische letterteken voor J), in Azerbeidzjan (op een ander forum is iemand die dit leest als (van) A (tot) Z erbij jan.
Bij de Mogul ton denken we dan automatisch aan Olcay.
Alle kandidaten dragen vroeg of laat "zebra-streepjes"
En zo zijn er nog allerhande mogelijke anagrams
Jan lijkt mij de geschikte mol, en ik zie al heel lang heel wat geacteerd en tegenstrijdig gedrag bij Jan, maar de montage lijkt mij een strategie te volgen : verdacht gedrag van Stine in de verf, focus op Simone, en nu lijkt Jan aan de beurt (treincoupé, geldstroom). Ook Ruben wordt redelijk verdacht neergezet door het vrijgeven van de verdenkingen.
It's all so in your face.... en is dat nu net niet wat Olcay al vanaf aflevering 1 doet.... kijk hoe verdacht ik me gedraag (Kiev? geen idee, briefje in enveloppe laten, 750 auto ingeklemd, ik maak mijn handen niet vuil aan verf... ) Ik profileer mij zo duidelijk als de mol, dat niemand het nog gelooft...maar toch ben ik het. Kijk maar eens na hoe sluw ik te werk ga als er écht geld te verdienen is... maar dat is een Olcay topic.
Samengevat : als de montage ons wil sturen, lijkt het mij dat Olcay het meest ontzien wordt nu de ontknoping nadert.
Maar niets is wat het lijkt, dus voor mij nog geen tunnel.