Ik kijk alle afleveringen ook nog eens terug na de shock executie van afgelopen zaterdag, en ondanks dat ik tot nu toe op Olcay zat, begin ik nu (meen Ik) toch wel heel veel aanwijzingen te zien dat het Jan is. Hij zong in de laatste afl. mee met het koor ('gelijkgestemd'). Er werden bij de raft opdracht drie kokers met mingeld binnengebracht, maar Ruben bracht geen enkele koker binnen... De mol wil hier absoluut anderen afhouden van het pakken van de juiste kokers, en zelf mingeld pakken (een van de mingeldbriefjes leek erg nat te zijn en zal zeker van Jan afkomstig zijn). Jan met z'n snoekduik maakte het lastig voor de rest om nog op andere kokers af te sturen en hij leidde ze ook als enige actief af door z'n mantra herhaling van zijn eigen twee kleuren en landen, hoogstwaarschijnlijk al snel verkeerd omgehusseld ook nog. Er is hier gemold bij deze aflevering, en het was zeker niet door Ruben.
Simone leek op Ruben te zitten en te stemmen op het laatst en wist waarschijnlijk meer over hem -ook nog door Ruben gevoed voor de test die haar extra info gaf, dan ik-hoef-geen-molboekje-Olcay. Zij zit er nog in omdat ze onwillekeurig meer foute antwoorden zal hebben gegeven die toch op Jan ipv Ruben sloegen.
Olcay werd in het begin van de serie wel erg verdacht neergezet in de afleveringen. Nu kunnen de makers van WIDM daarmee een nieuwe tactiek zijn gestart dit geweldige seizoen, maar bij Jan begint alles zo onderhand (heel laat) op z'n plek te vallen. Loes ging uit het spel toen ze als enige ook Olcay meenam in de test, als we de makers mogen geloven, dus dat maakt Olcay ook wel onaannemelijker. En de TOP hint, hier op het forum gegeven: de mol kwam langs bij de parkopdracht en de antwoorden die mogelijk waren, waren
JA/N ee.
Hij is bijna te mooi om niet waar te zijn
Dat betekent ook dat Ruben de winnaar zal zijn