Olcay over WIDM in Libelle:
Vorig jaar ging bij jouw het roer om hoe pasten de opnames van Wie is de Mol in dat plaatje?
De afgelopen tien jaar ben ik voor bijna elk televisieprogramma gevraagd behalve voor wie is de Mol? Het werd irritant. Niet omdat ik een fan van het programma ben, want ik keek niet of nauwelijks. Maar gewoon, het feit: waarom vragen ze mij niet? Toen het vorig jaar eindelijk zover was, heb ik geen seconde getwijfeld en zei ik meteen ja. Achteraf gezien was het een heftige ervaring. Zo'n groep vind ik moeilijk, al die dingen die tussen de regels door gebeuren vind ik moeilijk en ik denk dat de anderen het weer moeilijk hadden met mijn directheid.
Heb je vrienden voor het leven gemaakt?
Nee. Laten we eerlijk zijn: in de groep was ik niet de lijm. Meedoen aan Wie is de Mol was haast een surrealistische ervaring maar gek genoeg zou ik het zo weer doen. Je gaat er helemaal in op. Terwijl je, als je even afstand neemt, ook weet dat het maar een spelletje is. Bij de uitzending van de eerste aflevering zat ik met kippenvel voor de buis. Ik vond het zo spannend! Misschien is dat nog wel het leukste: niet het meedoen maar later naar het programma kijken.