Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom  (gelezen 34933 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2018, 18:10:26 »
Bij Hongarije was er ook verwarring. Simone zei oranje Olcay geel. Uiteindelijk zegt Simone geel. Bij Rusland roept Olcay geel en is er verder geen commentaar. Misschien liegt Olcay hier over de kleur. Jan had haar gevraagd te mollen. Uiteindelijk pakt ze oranje vermoedelijk omdat er 2 verstrengeld waren. Oranje was mogelijk wel de goede kleur. De verwarring is zo wel compleet. De molpoging vam Olcay is anders uitgevoerd dan eerst bedacht maar het blijft een (nep)molpoging. De rest van de puzzel blijft dan kloppen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:12:36 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2018, 18:13:53 »
Bij Hongarije was er ook verwarring. Simone zei oranje Olcay geel. Uiteindelijk zegt Simone geel.

En het is ook geel:


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2018, 18:15:34 »
Bij Hongarije was er ook verwarring. Simone zei oranje Olcay geel. Uiteindelijk zegt Simone geel. Bij Rusland roept Olcay geel en is er verder geen commentaar. Misschien liegt Olcay hier over de kleur. Jan had haar gevraagd te mollen. Uiteindelijk pakt ze oranje vermoedelijk omdat er 2 verstrengeld waren. Oranje was mogelijk wel de goede kleur. De verwarring is zo wel compleet. De molpoging vam Olcay is anders uitgevoerd dan eerst bedacht maar het blijft een (nep)molpoging. De rest van de puzzel blijft dan kloppen.
Met die logica is geel meer voor de hand liggend. Want ze molt dan (al dan níet voor Jan) super door niet 1, maar 2 verkeerde kleuren te pakken. Dubbel mingeld! Olcay kun je om een boodschap sturen!  ::bravo::

En het is ook geel:


Rusland ook. Wordt bevestigd door de anderen  ;)
Overigens kan ik wel geel uit je foto halen, maar geen Hongarije  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:17:49 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2018, 18:23:03 »
Rusland ook. Wordt bevestigd door de anderen  ;)

Er komt geen protest. Dat is iets anders dan bevestigen. ;)

Overigens kan ik wel geel uit je foto halen, maar geen Hongarije  ::rofl::

Het is een vlag met 3 horizontale strepen en wit in het midden. Dat moet dus wel Hongarije zijn. Opvallend is dan wel dat boven de rivier de versie met wapenschild hangt.

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2018, 18:26:04 »
Is het niet mogelijk dat de kleur bij de vlag Rusland toch oranje was, maar dat het geel leek vanwege bv de zon/lichtinval?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:28:47 door MMarMOL »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2018, 18:30:03 »
Is het niet mogelijk dat de kleur bij de vlag Rusland toch oranje was, maar dat het geel leek vanwege bv de zon/lichtinval?
Nee. Iedereen zegt geel.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2018, 18:34:12 »
Probleem is we zien niet waar de boot is ten opzichte van het bord op het moment dat ze dat zeggen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2018, 18:36:28 »
Ik zou het ook nog altijd heel onlogisch vinden dat de kleuren niet even vaak voorkwamen (2 ieder).

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2018, 18:38:45 »
Probleem is we zien niet waar de boot is ten opzichte van het bord op het moment dat ze dat zeggen.

Klopt. Dat vind ik het lastigste van deze opdracht. We zien teveel dingen niet. Kan idd zijn dat ze na een paar seconden wel zien dat het oranje is en dat ook zeggen, maar dat de makers dit stukje eruit hebben geknipt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2018, 18:40:19 »
Klopt. Dat vind ik het lastigste van deze opdracht. We zien teveel dingen niet. Kan idd zijn dat ze na een paar seconden wel zien dat het oranje is en dat ook zeggen, maar dat de makers dit stukje eruit hebben geknipt.

Dit was niet de eerste en zeker ook niet de laatste keer dat ze ons veel te weinig info geven. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2018, 18:42:50 »
Ik geloof niet in Rusland - oranje. Gevel dat er tegen spreekt.

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2018, 18:46:33 »
Ik geloof niet in Rusland - oranje. Gevel dat er tegen spreekt.

Welke kleur hoort er dan bij Rusland volgens jou?
Want als je uitgaat van maximaal twee kleuren per kandidaat dan kan het sowieso geen roze zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2018, 18:49:14 »
Welke kleur hoort er dan bij Rusland volgens jou?
Want als je uitgaat van maximaal twee kleuren per kandidaat dan kan het sowieso geen roze zijn.
Geel.

En volgens mij ligt de fout dus bij Jan of Simone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2018, 19:56:11 »
GB en Italië zijn daar te herkenbaar voor. En als hij ze slechts omgewisseld heeft dan had hij 2 foute kokers gehad en dan kom je rekentechnisch alsnog niet uit.

En Oranje voor geel aanzien geloof ik niet, mede door de verbazing van Ruben dat ze oranje roept in pakt.

Maar zo doen we de discussie vh Geldstroom-topic hier helemaal over. Nogal of topic. Laat de topicstarter doen wat hem goeddunkt  ::ok::

Ik zeg ook niet dat GB en Italië omgewisseld werden. Hij had die juist herkend, maar heeft de kleuren die er bij horen omgedraaid.

Ik geloof ook niet dat Loes en Ron voorbij een tafeltje lopen met een Mol-envelop op en dat Ruben en Stine naar een buis vol geld kijken, maar die envelop niet zien hangen en dat Chris en Rik gewoon een envelop voorbij lopen die recht in het zicht hangt.

Er zijn echt gekkere dingen gebeurd dan geel voor oranje aanzien.

En natuurlijk kwam ik er rekentechnisch:
Simone +250
Olcay +250 -50
Jan -50 -50

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2018, 19:57:25 »
De kleur van Rusland komt niet in beeld. Simpel. Ik vermoed dat het oranje is en door Olcay geel genoemd wordt. Omdat dan ook de rest van de puzzel klopt. Jan wisselt oranje en blauw om en alles klopt.

Mocht iemand Rusland nog geel willen geven verklaar dan meteen ook hoe volgens jouw de einduitslag van de opdracht tot stand is gekomen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2018, 20:01:14 »
De kleur van Rusland komt niet in beeld. Simpel. Ik vermoed dat het oranje is en door Olcay geel genoemd wordt. Omdat dan ook de rest van de puzzel klopt. Jan wisselt oranje en blauw om en alles klopt.

Mocht iemand Rusland nog geel willen geven verklaar dan meteen ook hoe volgens jouw de einduitslag van de opdracht tot stand is gekomen.
Dat heb ik al meermaals gedaan. Gewoon even teruglezen  ;)

Ik zeg ook niet dat GB en Italië omgewisseld werden. Hij had die juist herkend, maar heeft de kleuren die er bij horen omgedraaid.

Ik geloof ook niet dat Loes en Ron voorbij een tafeltje lopen met een Mol-envelop op en dat Ruben en Stine naar een buis vol geld kijken, maar die envelop niet zien hangen en dat Chris en Rik gewoon een envelop voorbij lopen die recht in het zicht hangt.

Er zijn echt gekkere dingen gebeurd dan geel voor oranje aanzien.

En natuurlijk kwam ik er rekentechnisch:
Simone +250
Olcay +250 -50
Jan -50 -50

Ik zal nog een keer terugkijken.
EDIT: niemand spreekt het geel van Olcay tegen. Ze gaan meteen over naar de vlag. Als ze het fout had zou ze gecorrigeerd zijn. Ook zou Ruben niet verbaasd geweest zijn toen ze oranje riep en pakte.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 20:19:42 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2018, 20:10:03 »
Ik zal nog een keer terugkijken.

Dat hoeft niet, want jouw mogelijkheid kan ook.

Dit is een geval waar we er ons gewoon bij gaan moeten neerleggen dat een gebrek aan informatie ons parten speelt. We kunnen tot volgende zaterdag nog discussiëren, maar de 2 opties gaan blijven. ;)

Voor mij voelt mijn optie natuurlijker, maar ik geef toe dat ik dat geel-oranje van Olcay wat onder de mat moet vegen.
Andersom moet jij proberen om Simone een foute koker aan te praten of een genomen koker die niet in beeld was.

En in aflevering 10 zien we dan hopelijk hoe het zat.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2018, 20:24:17 »
Dat hoeft niet, want jouw mogelijkheid kan ook.

Dit is een geval waar we er ons gewoon bij gaan moeten neerleggen dat een gebrek aan informatie ons parten speelt. We kunnen tot volgende zaterdag nog discussiëren, maar de 2 opties gaan blijven. ;)

Voor mij voelt mijn optie natuurlijker, maar ik geef toe dat ik dat geel-oranje van Olcay wat onder de mat moet vegen.
Andersom moet jij proberen om Simone een foute koker aan te praten of een genomen koker die niet in beeld was.

En in aflevering 10 zien we dan hopelijk hoe het zat.
Niet alleen moet je dat geel onder de mat zien te vegen, ook moet Jan ineens vlag/landcombinaties omgewisseld hebben terwijl hij consequent dezelfde vlag/landcombinaties noemt en daar ook naar handelt.  ;)

Maar idd, let's agree to disagree  ::ok::

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2018, 20:31:26 »
Op 40:44 komen ze de eerste vlag tegen voor Jan en die is oranje volgens hem.
Op 41:26 komt Jan zijn tweede vlag tegen en deze is blauw. En herhaalt hij (rond 41:28) dat hij oranje en blauw heeft.
En vanaf 41:38 herhaalt jan: Blauw, oranje, Engeland, Italië.

Best wel raar dat hij bij het herhalen van blauw, oranje, Engeland, Italië eerst blauw noemt en niet oranje.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2018, 21:23:13 »
Ik zou het zelf ook doen. Blauw - Oranje klinkt in mijn oren beter dan Oranje - Blauw. Engeland - Italië ook trouwens
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris