Persoonlijk vind ik ook De Mol België leuker dan de Nederlandse versie, omdat we, voor mijn gevoel, veel meer echt het spel mee kunnen spelen thuis en het veel spannendere opdrachten zijn. De opening van vorig jaar was echt supergoed met die kisten onder de grond. En de hele cliffhanger ernaartoe met promo's enzo dat doen de Belgische makers echt heel goed vind ik. Mooi gemonteerd ook.
De Nederlandse versie is ook mooi en werken met bekende Nederlanders heeft weer andere voordelen, zoals hints gebruiken die mensen zouden kunnen weten, omdat het bekende mensen zijn. En je leert ze beter kennen, wat best leuk is. En de Nederlandse versie is weer op een heel andere manier mooi gemonteerd, veel trager. Maar ik vind de 'puurdere' variant (en volgens mij toch minder gemanipuleerde en minder op montage draaiende) Belgische vorm echt wel erg fijn en er zit ook veel meer iets 'guurs' en 'mysterieus' aan, ook in muziek en shots, dat ik erg leuk vind.
Vind ook het regelmatig aan alle deelnemers vragen of zij de mol zijn, terwijl alle mimieken in het shot te zien zijn, in de Belgische versie superinteressant. Geeft echt het gevoel dat je met mensenkennis kunt inschatten wie de mol is.
Kijk er naar uit. Top timing om van de Nederlandse versie direct door te kunnen kijken naar de Belgische. En de twee kunnen prima naast elkaar bestaan. Zijn allebei leuk!