Volgens mij is er nog weinig of niet gepraat over het WIDM codespel.
Het nieuwe bordspel. Ik heb deze voor het eerst met Oud & Nieuw gespeeld en ik moet zeggen dat ik hem niet helemaal 100% duidelijk vond qua spelregels.
Wat ik er echt heel fijn aan vind: je kan het eindeloos spelen. Eindelijk!
Het is denk ik het beste te beschrijven als een tactisch dobbelspel met een zekere mate van geluk en bluf. Een mooie combinatie als je het mij vraagt. We hebben een gezellige tijd gehad in elk geval, ook al speelden we het met het minimale aantal: 3 spelers.
Waarin ik wat meer duidelijkheid had verwacht is rondom bijvoorbeeld de kaarten in je hand. Hierop staan codes die je kan neerleggen (waarbij het raar is dat er véél codes zijn, maar je met elkaar maar 3 mag neerleggen in het spel) en er staan actiekaarten op (die je mag spelen zodra het aantal ogen dat je gooit overeenkomt met het aantal op die kaart).
Je mag elke beurt kiezen uit verschillende dingen die je kan doen, welke beknopt maar duidelijk worden beschreven, maar er staat uiteindelijk niets over de kaarten die je in je hand moet hebben.
Dat wil zeggen: op een gegeven moment had ik geen kaarten meer, dus kon ik praktisch weinig doen (helemaal als ik de Mol was geweest, wat ik niet was). We besloten toen dat ik dan 1 kaart van de stapel mocht pakken, maar hierin hadden we graag iets meer duidelijkheid gehad. Misschien was ik gewoon een heel slechte speler hoor, kan ook zomaar, maar dan nog had ik dat graag gelezen...
Ben benieuwd naar meer ervaringen of duidelijkheid omtrent mijn onduidelijkheid.