Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 273610 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 26-01-2020, 10:25:46 »
Vraagt een mol aan een kandidaat op beeld om niet te saboteren? Blijft een vreemde opmerking van Nathan

Ja, ik vond dit juist mols. De voorbeeldige kandidaat die de anderen streng toespreekt. De mol of nepmollen trekken zich hier niks van aan, heeft 0 effect. Hij profileert zich als de betrouwbare kandidaat maar levert niks op voor de pot.

Man hoe kunnen mensen zo snel beïnvloed raken ::rofl::

Jij bent inderdaad snel beïnvloed geraakt ;D

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #321 Gepost op: 26-01-2020, 10:38:42 »
En in 2008 ;) (Nicolette, Annet, Georgina)

.. Maar toen was de Mol geen vrouw
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 26-01-2020, 10:46:12 »
En in 2008 ;) (Nicolette, Annet, Georgina)

Dennis weening is toch geen vrouw ? ???
klaar voor de strijd

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #323 Gepost op: 26-01-2020, 10:53:29 »
Ik had dat laatste niet gelezen ::schaam::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 26-01-2020, 11:09:55 »

Wat me vooral aan Nathan opvalt is dat hij níét de grote publiekslieveling is vol energie en positiviteit. Ik had een soort Ellie Lust-effect verwacht, dat hij gelijk heel Nederland voor zich zou weten te winnen met zijn persoonlijkheid. Maar het lijkt (vanuit een tunnel bekeken)  alsof hij net iets te druk bezig is met zijn rol om echt helemaal zichzelf te zijn.

In mijn omgeving wel hoor. Al van diverse kennissen gehoord hoe leuk hij is!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 26-01-2020, 11:15:05 »
Alleen op basis van de opdracht theeservies. Rob of Nathan.

Alleen lastig is dat we niet weten of het duurder is of goedkoper. Goedkoper zou logisch zijn voor een mol, duurder dan zou het een gewaagde actie zijn in de hoop dat de kandidaten voor het geld gaan wat er is.

De kandidaten weten niet dat er met de opdracht €2700 te verdienen valt. De kijkers wel. Het is aannemelijk dat gaan voor het koffertje ze €2700 had opgeleverd ipv €1500. Thee opdracht €2700 viel te zien aan het begin.

Dus ook ik zie hierin mijn keuze voor Nathan of Moljuschka doorslaan naar Nathan. Moljuschka probeerde een Mereltje bij die Ikea blokkentoren maar Nathan greep ala Margriet zijn kans. Mil weet genoeg en nu zij met Nathan in de escaperoom zat denk ik dat ze zeker is na de thee opdracht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #326 Gepost op: 26-01-2020, 11:26:42 »
Ik zie geen enkele reden voor de mol om te stemmen op de waarde van het servies. Het was 4 tegen 4. Je zou als mol dan enorm makkelijk kunnen overstappen. De kandidaten weten toch niet wat de beste keuze is.

Dus de mol moet volgens mij zeker zitten tussen Jaike, Johan, Claes en Nathan. Nou die eerste kunnen we afstrepen. Johan heeft dat potje tegen de wil van velen binnengehaald, dus daar kan ook een streep door. Claes, daar geloof ik gewoon niet in. En dan blijft er maar eentje over.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 11:32:20 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

• Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
« Reactie #327 Gepost op: 26-01-2020, 11:29:35 »
Als Rob de Mol is, gaan we in aflevering 10 nog wel beelden van hem zien toen hij alleen was. Ik zie hem al praten met mensen en zeggen ‘Ik ben De Mol, geloof me maar!’
Maar ik ben aan het afstappen van Rob als Mol.. Ik begin meer en meer te twijfelen tussen hem en Nathan.
Ik weet het even niet meer...
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #328 Gepost op: 26-01-2020, 11:30:16 »
Nathan met Buddy op een tweede plek.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 26-01-2020, 11:31:23 »
Als het niet Rob of Nathan is, zit dit forum wel geweldig fout  ::vergroot::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #330 Gepost op: 26-01-2020, 11:48:28 »
Net zoals twee jaar geleden, dus alles is nog mogelijk. ::jaja::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 26-01-2020, 11:53:38 »
Met de Vlaamse mol vorig jaar zat dit forum ook fout net als WIDM 2018. Nu denk ik dat dit forum wel goed zit. Na afl.1 en 2 zat ik het meest op Rob maar nu ga ik ook voluit voor Nathan.

« Reactie #332 Gepost op: 26-01-2020, 12:27:44 »
Rob/Nathan
Mil
Buddy
Claes
Johan
Leonie

voor nu

Offline Moltifunctional

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 26-01-2020, 12:30:44 »
Mijn top drie is nu
1. Rob/Nathan
2. Mil
3. Buddy

::trots::

Ik zit nog niet vol overtuiging in een tunnel, het is gelukkig niet zo duidelijk als vorig jaar.

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #334 Gepost op: 26-01-2020, 13:05:19 »
Ik krijg bij Nathan hele erge Rick Paul vibes: te mooi om waar te zijn, alles klopt.

Dus voorlopig nog bij Rob.

Maar dit was redelijk duidelijk ja. Dat zie je ook aan zijn stijging onder het Nederlandse publiek.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline DigiMol

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 26-01-2020, 13:54:07 »
Nu in de podcast duidelijk werd dat de groep in opdracht Theepot besloten had toch voor het geld te gaan is het extra raar dat ze hem zo in the spotlight hebben geplaatst door het na de montage te laten lijken alsof hij zomaar uit het niets dat geld uit Rik's handen grist, als hij de mol zou zijn. Dan zouden ze de aandacht wel heel erg op hem richten.

Schuift Nathan toch weer een plekje naar beneden.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #336 Gepost op: 26-01-2020, 14:16:41 »
1. Leonie
2. Nathan
3. Rob
4. Claes
5. Miljuschka
6. Buddy
7. Johan
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 26-01-2020, 14:50:28 »
Lastig, lastig ...en dat nadat het gisteren zo makkelijk leek. :P

edit: Buddy
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 16:44:34 door Amethyst »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 26-01-2020, 14:54:42 »
Hij had een Margriet-momentje toen hij vol zenuwen naar voren moest stappen terwijl de groep nog volop in discussie was
Ja, op zich kan ik dit zien. Zoals ook Merel probeerde in de steenfabriek de stemming te wijzigen.

Maar ik begrijp hier verder het grote verhaal niet van. Het hele stuk tot besluitvorming is dus weg. Dat Nathan zo plompverloren aanloopt kan ook betekenen dat hij al voor zich zag dat die hele 1500 zou verdwijnen. Als kandidaat dus.

En in de opdracht is juist hij het die aanmaant nu toch echt het laatste missende deel te gaan zoeken. Want ze zaten daar al tijden met zijn vieren.  Dat schoot niet op. Dus hij zegt tegen Buddy te gaan want ze hebben immers nog een plaatje. Moljoeschka zegt dan dat ze voor hun verantwoordelijkheden weglopen, haha. Wat we daarna zien is dat ze in mum van tijd het goede deel vinden en weer terugkomen met dit extra voorbeeld, en dan uiteindelijk ook het goede deel daar meenemen.

Vele goede acties van Nathan en ze zijn ook snel klaar, Nathan bevestigt ook als Leonie eraan komt en zegt dat ze alles al hebben, dat zij ook alles hebben. En in de laatste minuut staan ze allang bij de koffer om Johan aan te moedigen die er nog aan komt rennen.

En dan is er dus die ontlastende podcast.

Blijft staan dat de mol voor het laagste bedrag zal gaan, en ik heb hier op het forum al wat verschillende berekeningen gezien. Rik zegt op het einde dat ze met deze opdracht 1500 hebben verdiend. Misschien was het wel 2700 met toch wat andere delen, met het juiste merkteken. Het servies was dan wel compleet maar niet gezegd 100% correct. En als ze voor de gok waren gegaan was het misschien maar 27 euro.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 26-01-2020, 15:43:55 »
Claes of Nathan, maar dan ga ik tegen de meerderheid in en stem ik op Claes.