Na deze aflevering ben ik weer gaan twijfelen en neig ik toch meer naar Rob.
250 euro binnen fietsen in de laatste 30 seconden was totaal onnodig voor de totaal onverdachte mol Nathan. Als hij de mol is, snap ik deze keuze van hem daarom niet. Goodwill kweken in aflevering 8 hoeft niet meer. Hij kan het natuurlijk nog steeds zijn, Merel haalde ook onnodig geld binnen, maar ik verwacht van een totaal onverdachte mol eigenlijk dat hij naar hartenlust molt en ieder kansje grijpt om geld uit de pot te spelen in aflevering 8. Dit was zo'n kans, hij was ook nog eens alleen waardoor niemand kon zien wat hij deed en dan maakt hij hier niet ten volste gebruik van... als hij de mol is, zou ik dat jammer vinden. Ook speelde hij al eens onnodig 250 euro in de pot terwijl hij dat makkelijk niet had kunnen doen zonder verdacht te zijn. Dit twee keer doen vind ik wat veel worden voor een mol. Bij het terugkijken van deze opdracht zie ik Nathan ook niets doen wat ik echt verdacht vind verder, terwijl Rob toch de topsporter de kortste route laat fietsen.
Ook heb ik de brugopdracht opnieuw gekeken en daar vind ik Rob ook verdachter dan Nathan. Het is Nathan die uiteindelijk met het inzicht komt dat hij 3 kokers voor Rob heeft (weliswaar later dan had gekund want hij had al eerder gedeeld met Rob welke kokers hij had en welke bedragen zij moesten samenstellen, maar Rob leek totaal ontgaan te zijn dat Nathan de juiste combinatie aan kokers voor hem had). Ook had Rob toen hij hoorde welke kokers Nathan had de kennis om zowel kistje 150 als kistje 210 met de juiste kokers te vullen maar hij deed hier niets mee. Het lijkt ook alsof hij bewust informatie achterhoudt tijdens het overleg met Nathan. Tevens haalt hij Leo uit haar concentratie wanneer zij haar kokers opent en hij leek mee te gaan in een fout die Leo maakte met betrekking tot haar kokers. Al met al zie ik Rob alleen maar verwarring zaaien/niets bijdragen waar dat wel had gekund, terwijl het enige mogelijke verdachte wat ik Nathan zie doen is dat hij kokers voor Rob aanlevert die later niet de juiste combinatie blijken te zijn. Wederom verwacht ik meer van een totaal onverdachte mol. Verder vind ik het ook verdacht dat Rob maar op sleutelposities blijft staan... bij de fietsopdracht ook al en als we Nathan mogen geloven bood hij zich daar ook voor aan.
Ook mij viel verder de reactie van Nathan en Rob op Leonie's vertrek op. Rob reageerde nauwelijks terwijl je van een kandidaat toch wel opluchting zou verwachten omdat niet hij maar Leonie naar huis moet, al helemaal omdat zij zijn mol was. Ik zag verder ook niet echt dat hij in shock was in tegenstelling tot de overige kandidaten... onder wie Nathan, die nog het meeste in shock leek te zijn van iedereen. Dit zou overeenkomen met dat Leonie voor kandidaat Nathan een verdachte was.
Wat me wel niet helemaal lekker zit, is de laseropdracht. Daarbij was Nathan toch echt verdachter, al helemaal omdat hij rugnummer 3 droeg en de rest rugnummer 4. Maar ja.. er zijn ook sterke aanwijzingen naar dat het Rob was die een envelop heeft verwisseld bij Alles Kenners. Dus beide heren hebben mogelijk iets mols gedaan buiten het zicht van de kandidaten om en de montage probeert dus of Rob, of Nathan verdachter neer te zetten. Momenteel ga ik toch voor Rob als mol denk ik omdat ik hem qua acties toch verdachter vind. Mijn definitieve keuze stel ik nog even uit tot na aflevering 9, maar ik verwacht eigenlijk niet dat die nog om gaat slaan. Als geen enkele kandidaat in aflevering 9 Nathan als mol aanwijst (wat ik wel verwacht, zeker nadat hij als enige geld binnen fietste last minute), dan denk ik dat ik niet meer twijfel aan dat het Rob is.