Ik vind het lastiger om mijn hoofdverdachten te bepalen dan vorige week. Ik heb
Nathan nog steeds in mijn top 2, maar zijn er niet al wat veel en voor de hand liggende voetbalhints? Dan kan nog een Simone Weimansje worden, als dat zo doorgaat. Ook kijk ik ervan op dat hij al 2x als eerste zijn scherm ziet bij de executie, en daar zo naturel op reageert.
Mil vind ik weer erg zelfverzekerd voor een Mol die zegt het programma nog nooit gezien te hebben. heeft ook duidelijk haar onmolse momentjes, en verdachte momenten die door de montage juist uitvergroot lijken te worden.
Johan schrijf ik nog steeds niet helemaal af, maar hij is wel gezakt. Wil in de control room met Leonie (mogelijk een slimme zet, want iedereen kan zich voorstellen hij haar in de gaten wil houden). Vervolgens hadden sommige van zijn beschrijvingen wel wat duidelijker gekund, heb ik het idee. Loopt er wel heel ontspannen bij, alsof hij niets te verbergen heeft, kan dus bijna de Mol niet meer zijn of anders een die héél zen is
Leonie daarentegen stijgt, omdat het inmiddels zo over de top is wat zij doet en zegt in de biecht ("Prima Buddy. Kijk dan maar eens hoe dat gaat!") dat straks, als niemand er meer in gelooft, het een molstrategie kan blijken te zijn. Maar dan moet ze landelijk gezien wel gaan zakken in de verdenkingen, anders werkte het niet
. De meest mysterieuze vind ik
Rob, en opvallend dat alle extra filmpjes juist over hem gaan. Ter compensatie dat hij in de afleveringen wat in de schaduw blijft cq wordt gehouden? Kan nog prima, dan heeft hij allicht nog niet veel op eigen kracht kunnen of willen mollen. Zijn verdachtmakingen richting Johan (in de groep en 1-op-1 met Buddy) vind ik meer kandidaats. Dat had subtieler gekund. Maar ja, het kan ook juist strategie zijn om dat niet te doen.
Omdat we nu al 2 vrouwelijke afvallers hebben, neem ik mee dat de kans dat de Mol een vrouw is, iets is toegenomen. Al met al voor nu (volgende week hopelijk met minder twijfel):
1. Mil
2. Nathan
3. Rob
4. Leonie
5. Johan
(en voor de volledigheid: 6. Buddy, 7. Jaike en 8. Claes)