Wat mij opviel was dat de kandidaten, zelfs als ze uit de vrachtwagen waren gekomen, geen invloed konden / wilden / mochten uitoefenen op de rest van de deelnemers. Miljuschka en Nathan hadden de truck met de 2 toch gewoon naar het juiste vak kunnen dirigeren? Gek dat ze zich daar niet mee hebben bemoeid (maar misschien mocht dat niet van de productie).
Mogelijke molacties en plaatsen:
- truck Miljuschka / Nathan: ik vond deze opgave eigenlijk best moeilijk. Ik had denk ik echt niet zo snel de oplossing gevonden! Een mol zou denk ik heel veel beesten uit die grijpautomaat zijn gaan trekken, zodat niet meer duidelijk is hoeveel mollen er in elke automaat zaten. Een andere optie was gewoon niet uit de truck komen, want zonder euroteken was het bedrag (denk ik) sowieso verloren gegaan.
- truck Buddy / Anita: deze opdracht was heel gemakkelijk te saboteren door de sleutel niet te vinden of er zo lang over te doen om de sleutel te vinden dat de opdracht sowieso al verloren was. Anita raakte door het 'opgesloten zitten in het donker' in paniek, waarop Buddy vrijwel meteen met de sleutel op de proppen kwam. Of dat een molactie was of niet, opvallend was het wel.
- truck Jaike / Johan: de oplossing sprak eigenlijk voor zich, waardoor deze lastig te saboteren was. Hun truck was cruciaal om een groot bedrag te verdienen; door de verkeerde plaatsing was het bedrag in één keer veel minder waard. Erg opvallend ook dat Jaike en Johan niet na leken te denken over waar ze hem neer moesten zetten, 'zet hem maar gewoon in het midden neer' zegt Jaike zelfs letterlijk.
- truck Claes / Tina: door de honderden foto's gemakkelijk te saboteren, je trekt zo te veel of te weinig foto's van de muur af (of verhangt ze). Het vereist enige voorkennis van eerdere seizoenen, je moet immers maar net weten of Karel wel of geen presentator is geweest (het was ultiem geweest als ook presentatoren van buitenlandse seizoenen ertussen hadden gehangen, als extreme verwarring!). Ook gek dat je zeker bij zo'n moeilijke opdracht maar één kans krijgt om de juiste code in te voeren.
- Leonie / Rob: deze opdracht was denk ik goed haalbaar, maar dan moet je geen schroeven erin willen timmeren! Ik denk dat er meerdere oplossingen waren om deze opdracht tot een goed einde te brengen: de knoppen in ingedrukte stand vastspijkeren, je handen/voeten verlengen met hout, een stellage bouwen om op te zitten etc.
In deze opdracht heeft Miljuschka zich voor mij opgesteld als kandidaat; een mol had denk ik echt nog wel wat langer gewacht (al is zij nu wel de enige die al een mol heeft vastgehad!). Raar bezig vond ik Buddy (hoe vond hij opeens die sleutel?), Jaike (bij het inparkeren) en Leonie/Rob (heel chaotisch bezig).