In deze fase van het spel, en vooral als er met koppels wordt gewerkt, gaan de kandidaten elkaar uittesten. Dat is denk ik wat Nathan ook probeerde.... kijken of Mil met hem meeging. Mil trapte daar niet in en blijft daardoor onverdacht terwijl de kans op het maximaal bedrag toch al klein was. Dus waarom als mol nog moeite doen om nog verder te mollen. Je maakt jezelf als mol daarmee alleen maar onnodig verdacht.
Omdat je door zo snel al zo goed te presteren alles uit handen geeft als mol. Je kan ook afwachten of er kans is dat iedereen uit zn vrachtwagen komt en dan nog een goede beurt maken als "kandidaat". Nu geef je alle controle uit handen en dat is onnodig en onwenselijk voor een mol. De kans blijft dat ze 2100 euro pakken op deze manier en daar kan je dan niks meer aan doen. De mol zou wat langer wachten, dan eruit komen, en dan zien of de truck verkeerd neergezet moet worden om van 2100 naar max 210 euro te zakken of gewoon goed neergezet kan worden voor een goede beurt bij de groep.
Het is eerder gebeurd dat de Mol een opdracht in de kijker uitmuntend uitvoerde en bijdroeg aan de pot om de verdenking te minderen.
Dat was omdat er een specifiek element geïntroduceerd moest worden of er een speciaal spectaculair gedeelte van de opdracht anders niet zou plaatsvinden.
Dit was vorig jaar heel vaak zo, hopelijk gaat dat niet weer zo het hele seizoen. Als je niet weet welke uitleg de kandidaten hebben gekregen of wat precies de regels zijn is het ook lastig speuren naar wie de boel saboteert.
Ja, echt heel irritant.
De vrachtwagen van Leonie en Rob. 8 knoppen om in te drukken. Dat is onmogelijk, je moet minimaal op 1 been staan, dus 6 knoppen kon je indrukken. Dat betekent dat je met hout 2 knoppen zelfklemmend vast moest zetten, voor zover dat mogelijk is, dan moet je een richel hebben. Voor twee beter dan gemiddelde technisch aangelegde widm-kandidaten was deze opdracht al onmogelijk, laat staan voor Rob en Leonie. Met andere woorden: deze opdracht was nooit geslaagd.
Mil kon probleemloos de opdracht laten slagen, de maximale score was 200 of 210 euro.
Lijkt me niet zo moeilijk hoor, eentje met je hoofd (op het plafond), eentje met beide armen en eentje met een been. zo doe je allebei 4. degene waar je niet bij kunt maak je een langere stok voor die je vast kan houden. Zo ongeveer had het iig gekund volgens Rik in de podcast.
Ik heb dit ook op een ander forum gedeeld, maar zie dat die hier nog ontbreekt:
In de truck van Claes en Tina wordt minstens een foto verplaatst en dat specifieke moment wordt door de regie verborgen gehouden (wat natuurlijk extra verdacht is).
--
Hm, wel gek ja, dat die foto verplaatst is, maar ik zie daaronder nog een foto die alleen in shot 3 te zien is, waar komt die dan vandaan?
Ik vind het trouwens niet veel toevoegen, voor de verplaatsing kan je er ook geen getal uit halen. En dat ze de eerste actie van Tina wel laten zien, het pakken van die foto, maar de daadwerkelijke wissel niet, duidt veel meer op Claes, waarbij de regie met voorgaande beelden van Tina wil suggereren dat Tina hier achter zit.