Bij het herbekijken is er mij iets opgevallen. Wanneer Buddy en Anita rijden met de truck zegt Buddy dat ze in het meest linkse vakje moeten parkeren, Anita raakt wat in de war en begrijpt niet goed waarom ze in vakje 1 moet parkeren en dan zegt Buddy dat er op hun sleutel "1" staat. Nu, hij bestuurde de truck niet en hing de hele tijd uit het raam dus ik vroeg me af hoe hij wist welk nummer er op hun sleutel stond.
Ik heb het nog eens herbekeken en iedereen die uit de escape room kwam, had lege handen dus de sleutel lag in de truck zelf. Anita stapt een paar seconden eerder in en vraagt dan 'oh, is dit de sleutel?' dus nog eens een bevestiging dat die in de truck lag en Buddy het dus niet op voorhand kon gezien hebben. Terwijl Buddy zich neerzet en zijn deur dicht doet, start Anita de auto. Buddy gaat vrijwel onmiddellijk uit het raam hangen, er zitten 4 seconden tussen het moment dat hij in de auto gaat zitten en door het raam gaat hangen. Ongeveer 2 seconden daarvan zie je niet waar hij naar kijkt, de rest van die seconden kijkt hij niet in de richting van die sleutel. Buddy zegt dan dat ze naar het meest linkse vak moeten omdat ze dan "0" zijn, Anita raakt in de war omdat ze geen "0" ziet staan op één van die vakjes en uiteindelijk zegt Buddy "ja klopt, we hebben een "0" bovenop de auto maar een "1" op de sleutel". Terwijl hij dit zegt, komt hij wel net terug normaal zitten in de truck en kijkt hij in de richting waar de sleutel is maar hij zegt het niet alsof hij die info net op dat moment ontdekt.
Zoek ik het te ver of is dit voorkennis? Misschien zie ik iets over het hoofd maar op dit moment weet ik niet hoe Buddy zou weten welk cijfer er op hun sleutel staat. Maar aan de andere kant, als dit een verspreking is zouden ze het misschien niet in de aflevering laten, zeker omdat het de eerste is... Ik heb dus geen idee of dit iets betekent maar ik vond het alleszins een beetje vreemd.
Dit volledig stukje begint in de online aflevering trouwens ongeveer op 53:52 en hij zegt dat er "1" op hun sleutel staat op ongeveer 54:28.