Ik denk dat mensen vergeten dat naar schatting zo'n 3 miljoen mensen (of zelfs nog meer aangezien de eerste aflevering door 4 miljoen mensen bekeken schijnt te zijn) naar het programma kijken als we de kijkcijfergegevens mogen geloven... zo'n 2,6 miljoen mensen keken aflevering 3 live volgens de kijkcijfergegevens immers.
Op het moment hebben slechts 27.000 mensen het extra beeldmateriaal bekeken op Youtube (en alle mensen die het filmpje op de WIDM AVROTROS site kijken dragen bij aan dat aantal views). Andere filmpjes die tot nu toe over het seizoen zijn geplaatst, hebben ook hooguit 50.000 views gekregen (ik reken de leader niet mee), maar krijgen bijna altijd nog veel minder views.
Als je even gaat rekenen, blijkt dus dat uiteindelijk maar zo'n 1% van de kijkers (of minder zelfs) dit extra beeldmateriaal heeft gezien dus. Dat is een enorm klein kijkersaantal, dus veel verdachter zal Nathan door dit extra beeldmateriaal niet worden bij het grote publiek. Verder denk ik ook dat het voor de kijker wel interessant is om te kunnen zien dat de kandidaten zelf ook uitgevogeld hebben wat het servies waard was. Dat geeft ons waardevolle achtergrondinformatie waarmee wij het gedrag van de kandidaten in de komende afleveringen mogelijk beter kunnen duiden (deze revelatie kan ervoor zorgen dat de mensen die voor de 1500 euro stemden ineens een stuk verdachter worden gevonden in de groep bijvoorbeeld). Daar is het extra beeldmateriaal ook (deels) voor bedoeld denk ik, om ons dingen te laten zien (zoals bondjes die gesloten worden) die om de een of andere reden niet in de uitzending zijn opgenomen, maar die ons wel meer inzicht geven in wat er in de kandidaten omgaat en wat hun acties stuurt.
Ik vind om deze redenen de conclusie dat de regie met dit extra beeldmateriaal Nathan 'te verdacht neerzet' of 'verdacht probeert te maken' overtrokken.