Er is wel meer opmaat geweest naar de vriendschap tussen Nathan en Mil naast het extra beeldmateriaal van het onderonsje. Plus beelden dat Rob allerhande andere bondjes aan het aangaan is dus van Nathan verwijderd lijkt te raken. In biechten en gesprekjes hier en daar.
Opvallend in de zin dat de indruk gegeven is dat Mil vooral met Nathan een hechte vriendschap heeft opgebouwd en gesprekken heeft, meer dan met anderen. Terwijl als je het na gaat kijken, blijkt dat Mil met iedereen relaties is aangegaan en vriendschappen heeft of heeft opgebouwd. Ze zegt ergens dat ze nu ze Rob en Nathan beter heeft leren kennen, ze met beiden een vriendschap heeft opgebouwd. Met Buddy heeft ze een hecht bondje, ze repeteren samen voor de testen (en ik heb ook het idee dat Buddy een knikje geeft dat Mil hem onder de bus mag gooien, ik denk de gok mag nemen om zo toch informatie ook over haar eigen test te hebben, wat juist wel eens mis zou kunnen gaan als Mil ook maar een vraag slechter heeft gedaan dan Buddy). Met Leonie slaapt ze op de kamer. Maar alleen de vriendschap met Nathan wordt uitvergroot door gesprekjes en biechten.
Bondje Rob Nathan lijkt hetzelfde te gebeuren. We zien Rob ukelele spelen met Buddy, flirten met Mil, een bondje aan gaan met Claes en inmiddels Leonie. We zien niets meer van Rob en Nathan samen terwijl ze blijkbaar het hele seizoen bij elkaar op de kamer slapen, Rob de enige is waar Nathan wel spel tactiek mee heeft besproken (de anderen zeggen steeds dat Nathan dat niet doet en niets los laat) en geschiedenis met emoties delen.
Geeft mij het gevoel dat het de geloofwaardigheid van Nathan en emotionele reactie in de executie moet ondersteunen. Een actie die vreemd blijft omdat Nathan van alles is maar niet dusdanig rancuneus dat hij iemand bewust een oor zou aan naaien. Bovendien als hij het Rob wilde laten voelen, had hij dat onderling heel anders kunnen doen. Hij lijkt me écht niet het type dat als hem stom toevallig en onwetend een groene kaart ten deel valt die hij mag weggeven, hij in drie seconden zo'n uitbarsting voelt opborrelen dat hij én Rob zijn maatje en vriend waarmee het spel uit wil spelen een oor aan naait én zoals hij zelf zegt 'met vuur heeft gespeeld'.
Overigens was Heinz eerste reactie 'na dit beeldmateriaal gelooft toch niemand meer dat Nathan de mol kan zijn'. En zo'n emotioneel verhaal doet veel mensen twijfelen. Ik denk dat het een heel geslaagde poging is de verdenking tegen Nathan weer wat te minderen. (en dat de mainstream media met 'de montagefout geeft weg wie de mol is' nogal wat roet in het eten gooit).