Nieuwste beeldmateriaal ook weer leuk om te zien. Het is best een expressieve groep eigenlijk. Van Buddy geloof ik wel dat hij stevig baalt. Ik denk dat de Mol heerlijk wil na kletsen om iets van de opgebouwde spanning kwijt te raken. Rob en Nathan weer het meest verdacht dus. Maar wie van de twee .... Viel me wel op dat als Nathan iets zegt over zien van het molletje, hij even richting Buddy (of Leonie) kijkt (kandidaats in mijn ogen).
Het gaat me niet om het verhaal maar de manier waarop Nathan het vertelt dat mijn reactie was en nog steeds is dat ik niet geloof dat het gespeeld is. (Zo ja dan diepe buiging en applaus voor Nathan die me volledig om de tuin leidt zoals eerder alleen actrice Susan deed in extra beeldmateriaal.)
Wel grappig om te lezen hoe hele constructies van strategisch sturende en manipulerende montage en verhaallijnen vermoed worden terwijl de makers anderzijds ook domme fouten zoals met dat vest en de duidelijk afwijkende laserronde zouden maken en de Mol doodleuk als eerste een kaart zouden laten trekken om de afvaller in het spel te houden. Het ene heel ingewikkeld en geraffineerd, het andere kinderlijk eenvoudig. Ik weet niet wat ik er wel en niet van moet geloven.
Vandaar dat ik me maar gewoon ouderwets vooral op mogelijke molacties blijf richten. En die zie ik het meest bij Rob.
De regie kan nu eenmaal niet alles uitzenden, maakt keuzes wat ze willen dat de kijker ziet of niet, daar is weinig complottheorie aan lijkt me. En ik geloof niet dat Nathan zoveel hoeft te acteren. Ook als Mol kan je prima in je wiek geschoten voelen of emotioneel worden etc. Merel heeft vorig seizoen heus niet geacteerd dat ze het erg vond dat zij 2 rode schermen had getrokken en Jamie eruit ging. De gevoelens waren oprecht ondanks dat ze er (verplicht?) een rol in had gespeeld. Net als dat elke Mol zenuwachtig is voor de test, al is het om een andere reden dan de kandidaten.
Dat de regie met eelden beïnvloed wordt ook duidelijk omdat extra beeldmateriaal van aflevering 7 bij aflevering 6 is gegeven trouwens.
De reden dat ik Nathan niet zo geloof is dat ik me niet kan voorstellen dat hij zo rancuneus zou reageren zodra de kans zich voor doet. Het zit niet in zijn systeem dat de eerste gedachte zou zijn "hee, een kans om Rob te laten voelen hoe ik me tekort gedaan voel". Denk ik althans. Ik zie het wel voor me dat hij baalt hoe alles gegaan is en het gesprek aan gaat om niet het bondje maar wel de vriendschap in stand te houden. Want Rob heeft gelijk, het is een spel.
Nathan heeft ook even met Buddy een kamer gedeeld, dacht ik. Daar hadden Buddy en Miljuschka het toch een keer over? Dat Buddy Nathan zo veel misinformatie had gegeven. En dat Mil toen zei dat Nathan slim was ...dat je hem niet moet onderschatten, Er waren ook beelden van Nathan en Buddy bij elkaar op de kamer.
En er was natuurlijk dat extra beeldmateriaal van Nathan en Mil op een hotelkamer. Het hoeft niet per se, maar normaal deel je die dan.
Had de indruk dat ze elkaar gewoon een moment hebben opgezocht. Mil slaapt al een tijdje bij Leonie en Rob en Nathan refereren er aan dat ze de hele tijd room mates geweest zijn. Het gaat me ook meer om de beelden die we wel en niet te zien krijgen. Daar zitten keuzes in, zoals niet een gesprek Mil Buddy laten zien en wel gesprek Rob Nathan bv. De beelden die wij zien geven een bepaalde indruk maar het is de vraag of die indruk klopt.