Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk  (gelezen 21417 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2020, 23:02:43 »
Omdat de volgende opdracht toch al onmogelijk was. Wat ben je dan eigenlijk aan het doen als Mol? Goed doen als iets haalbaar is en verder maar wat meegaan in onmogelijke opdrachten? Ik hoop het toch niet.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2020, 23:30:46 »
Zijn jullie ook zo benieuwd hoe mooi deze opdracht was geweest als de koppeling goed was gedaan? Wat hadden we dan gezien?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2020, 23:37:07 »
Claes neemt Rob alles uit handen. Die heeft ogenschijnlijk ook alles verkeerd gedaan. Verkeerde kabel, niet goed aangedraaid. Wil werk doen dat al gedaan is. Claes pakt hem gewoon de draad af. Het is goed zo, lijkt hij te zeggen, ik doe het zelf wel.

Mil gaat Leonie uitleggen hoe die het moet doen. Denk hierom, denk daarom. En loopt dan weg. Ze kijkt over de rand naar beneden en komt tot de conclusie dat de draden aan elkaar moeten en iemand omhoog moet rennen. Mil wijst waar ze heen moeten, Nathan begint te lopen, Mil staat te knoeien met een draad en de a-technische Leonie blijft bij het kastje. Ik zie nergens, dat het goed gaat met de blauwe draad. Moest op positie zes? Ik zie denk ik, dat het daar al mis is. En ach gosh, nu heeft Mil de draad ook nog verstrikt, terwijl er toch eerst keurige bundeltjes lagen.

Nathan vindt de aansluiting aan de andere kant van de dam, terwijl hij alleen is. Leonie haalt Nathan. Het lampje op het kastje brandt niet. Mil wijst op een losse groene draad. Zijn hier drie mensen zo gefixeerd op het kastje, dat ze niet zien dat er een stekker los is?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2020, 00:19:29 »
De beste plek voor de mol is in het team met 3 personen zodat een molactie minder opvalt.
Als je de beelden terugkijkt, dan zie je dat Nathan en Leone de eersten zijn die een team vormen. Miljushka reageert daar supersnel op door te zeggen 'dan sluit ik mij bij jullie aan' zodat zij zeker in het team van 3 personen zit. Heel slim gespeeld door mol Miljushka!
.. en laat het team van 3 personen nu net de enige zijn die deze opdracht niet hebben gehaald. En ze waren notabene met een persoone meer. Tja, alleen een mol krijgt dat voor elkaar toch?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2020, 00:22:18 »
Hoewel ik neig naar Mil als Mol hoeft dat niet beslist waar te zijn. Hoe groter de groep, hoe groter de kans op verwarring. Hetzelfde als in een gracht vallen... Je mag hopen dat er maar een en niet honderd mensen op de kant staan. Honderd mensen gaan kijken. Die ene redt je mogelijk wel. Massa is niet altijd garantie voor succues. Zeker in WIDM niet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2020, 00:24:07 »
Is het als Mol wel zo handig om een kastje te laten mislukken? Dan vestig je de aandacht op je team. Misschien beter om gewoon jouw rook wel te laten verschijnen en een beetje lopen te klooien met de kabels.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2020, 00:26:23 »
Tsja. Als 500 verdienen ook mols is terwijl kandidaten nog minder verdienen, dan begrijp ik het spel denk ik niet meer. Het is de enige van zes opdrachten waar serieus iets verdiend is door mol èn kandidaten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2020, 00:30:51 »
Tsja. Als 500 verdienen ook mols is terwijl kandidaten nog minder verdienen, dan begrijp ik het spel denk ik niet meer.

Maar het is toch niet nieuw dat een Mol helpt om een serieus bedrag te verdienen in het begin en dat dit dan achteraf wordt verklaard als "vertrouwen wekken"?

De Mol mocht in 2016 door het opzet van de opdracht gewoon beginnen met een stevig bedrag binnen te halen (wat 1000 euro toch is in de Nederlandse versie).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2020, 00:33:04 »
Op zich eens, maar... Waarin onderscheidt de Mol zich in deze twee eerste afleveringen (zes opdrachten) dan van de kandidaten?

Eentje om te beginnen... Ok... Maar dit? Mwah.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2020, 01:42:20 »
Grootste kans dat de mol in het trio zit. Maar dat klinkt niet logisch, want in een trio Met 2 gemotiveerde kandidaten heb je als mol te maken Met 2 Stoorzenders.

Wat als de 2 deelnemers Hadden gezegd we doen Met zijn Allen het kastje en dat ze dan pas waren gaan lopen Met de Kabels? Dan sta je daar als mol en zie je Groene rook

Echter het feit blijft dat het kastje van team groen niet goed was ! Hier hebben toch minimaal 2 kandidaten op staan kijken. Een mooie molactie ? Niet zo n technische kandidaten?  Kandidaten die even liever verdenking wilden scoren, dan 500 euro? Het zou zomaar eens toch een mollenactie hebben , kunnen zijn.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2020, 07:00:18 »
Ben ik de enige die denkt dat de opdracht mislukt bij groen omdat niemand op het laatst het knopje indrukt om het kastje aan te zetten? En dat ze daarom laten zien dat groen het prima deed, als hij gewoon aan was gezet?

Zelf denk ik dat Leonie heel zelfverzekerd aan het seizoen begon maar nu merkt dat ze helemaal niet goed liegt, gek wordt van alle verdenkingen, de informatie amper nog kan volgen en wat makkelijk in paniek raakt of alles uit haar handen laat vallen. Vind haar juist steeds meer kandidaats worden. Mil heeft nooit iets gehad met het programma maar heeft besloten als ze meedoet, dat het speuren naar de mol prioriteit 1 is. Volgens mij is ze daar ook heel fanatiek in en wilde ze zien of Nathan wel ging rennen en Leonie zich minder slim voordoet dan ze werkelijk is. Nathan als Mol kan steeds lastig met de dominantie van Mil omgaan dus gaat hij maar met de snoeren aan de haal zoals zij zegt dat hij moet doen. Wat hij met die snoeren doet is een raadsel. Er komen uit het zicht overal losse einden te liggen die nergens op aan gesloten kunnen gaan worden. Hij roept wel iets in de trend van 'hup, daar gaan we' maar rent zonder draad een trap op. Als hij bij Leonie moet komen kijken wijst hij op een draad die niet goed vast zou zitten maar checkt niet of het apparaat is aangezet.

Enfin, ook wel een wensgedachte dat de mol risico durfde te nemen om zijn deel van de opdracht te laten mislukken.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 07:30:25 door cinner »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2020, 07:37:29 »
Kleurkanonnen worden ook vaak bij voetbalwedstrijden gebruikt  ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2020, 09:30:51 »
Hebben we hier te maken Met een mol, die zich heeft laten Aftroeven door 1 kandidaat en is trio groen dan gewoon een drietal niet zon technische kandidaten?

Wat opvalt is de oneerlijke verdeling van zendtijd.
Trio groen, voldoende in beeld geweest, duidelijk wie wat aan het doen was.
Rob en claes, in beeld geweest, te zien dat claes rob verbeterde aan het kastje en dat rob meer sjouwde Met Kabels later.
Jaike en buddy. Buddy zette de verbindingen erin, jaike stripte veel terwijl ze blauw nodig Hadden. Beide zeulden Met kabels en deden raar Met knop een

Tina en johan? Ik heb ze -voor mijn gevoel- amper gezien bij kastje( wel ff voordat kastje open was) en daarna staan ze maar wat rond te kijken en te roepen. Ik kan me niet Herinneren dat ik 1 van de 2 met kabels heb zien lopen.

Overzichtskaart voor welk station Waar was en wat ze moesten verbinden, zou leuk zijn geweest. ( nu zou een molloot dat weer moeten gaan maken Indien nodig)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2020, 09:48:06 »
Natuurlijk zijn Nathan, Leonie en Miljushka hier het meest verdacht. Mat name Nathan vond ik erg verdacht door onmiddellijk met de kabels te slepen (waarmee je makkelijk kan mollen) en de twee dames bij het kastje te laten. Ook Rob zat fout en werd gecorrigeerd door Claes.

Al sluit ik ook niet uit dat de mol hier wel een beetje geld wilde verdienen met de gedachte dat in de volgende opdracht geld uit de pot gehaald kan worden.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2020, 10:06:11 »
Ben ik de enige die denkt dat de opdracht mislukt bij groen omdat niemand op het laatst het knopje indrukt om het kastje aan te zetten? En dat ze daarom laten zien dat groen het prima deed, als hij gewoon aan was gezet?

Door dat knopje in te drukken ging er toch een lampje branden waardoor je kunt zien of alles goed aangesloten is? Dus het lijkt me niet dat ze dat dan aan het eind vergeten zijn, aangezien ze meerdere keren gecontroleerd hebben of ze het goed aangesloten hadden. Of was er nog een ander knopje?

Natuurlijk zijn Nathan, Leonie en Miljushka hier het meest verdacht. Mat name Nathan vond ik erg verdacht door onmiddellijk met de kabels te slepen (waarmee je makkelijk kan mollen) en de twee dames bij het kastje te laten.

Maar Mil nam het voortouw in deze opdracht en zei al vrij snel dat er naar boven gerend moest worden met die verlengkabels. Dus niet gewoon lopen, maar rennen, waarbij de keuze voor Nathan snel gemaakt is. Hij nam niet het initiatief om meteen iets met die kabels te doen.

Al sluit ik ook niet uit dat de mol hier wel een beetje geld wilde verdienen met de gedachte dat in de volgende opdracht geld uit de pot gehaald kan worden.

Alleen heeft de Mol verzuimd dat ook daadwerkelijk te doen.  ::)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2020, 10:49:44 »

Wat opvalt is de oneerlijke verdeling van zendtijd.


Bij groen ging het nu eenmaal fout en bij de rest ging het voor zover we weten aardig goed. Logische verdeling dus.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2020, 10:53:38 »
Ik denk dat een goede manier om te mollen is om te zorgen dat je als eerste met het kastje in de weer mag gaan en één van de vooraf aangesloten draden te verwisselen. Het ligt niet voor de hand om de al aangesloten draden nog eens na te lopen.

Jaike en Nathan lopen met kabels die ineens helemaal in de knoop liggen. Rob krijgt geen ruimte van Claes om te mollen en gaat dan maar als een kip zonder kop met/zonder kabels lopen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2020, 10:55:00 »
Kunnen ze de rode en groene kleurkanonnen niet meenemen naar elke executie? Voor de special effects. ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2020, 11:07:11 »
Kunnen ze de rode en groene kleurkanonnen niet meenemen naar elke executie? Voor de special effects. ::)
Jaaaaa!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2020, 11:24:03 »
De mol kon hier gewoon geld verdienen gezien de volgende opdrachten.
Waarom opvallen in een opdracht waar je in duo's elkaar op de vingers kijkt?

Zoals ik.gisteren ook al aangaf kon de mol gewoon 500 euro binnen halen met het kleurkanon. Het enige wat de mol hoefde te doen was zorgen dat de verbinding met de kabels misging waardoor de extra bonus van 500 niet binnengehaald werd. Tja en vrijwel iedereen zat te hannesen met de kabels......

Alle aandacht gaat nu naar dat ene kanon dat niet afging, dat risico loopt de mol vast niet en hij heeft toch 500 uit de pot gehouden....